Gaston W. Zgaga

Ponedeljek, 16. junij 2008

Kam in kdaj je šla v Ljubljani na WC, je bilo edino, česar o Lauri Bush v začetku tedna nismo izvedeli. Prvi dami ZDA se opravičujem: to ne leti nanjo. To leti na slovenske medije, ki so servilno spremljali vsak njen korak, kot da so restavracija, trgovina, galerija — da ne rečem Jakopič in Grohar — šele z njenim obiskom dobili svoj smisel. Diskrepanca med epohalnostjo visokega obiska, kakršno so prezentirali mediji, in dejansko nonšalanco neposvečene javnosti je bila neponovljiva. Za božjo voljo, saj vendar nista prišla Sarkozy in Carla Bruni! Ljudje so ves ta cirkus spremljali s privzdignjenimi obrvmi in z zdravo človeško radovednostjo — kar je bilo edino normalno.


Zdaj že bivši večerovec Blaž Zgaga je pred dnevi v online Guardianu napisal, da je “lakajsko obnašanje Slovencev predmet posmeha že stoletja”. V tem kontekstu je omenil srbski vic — ki ga sam sicer nisem nikdar slišal —, da smo Slovenci v Jugoslaviji napredovali iz dunajskih kočijažev v vlakovne sprevodnike. Po Bushevem (drugem) obisku Slovenije pa bi po njegovem lahko rekli, da smo napredovali v “šoferje washingtonskih limuzin”.

To se mi zdi precej neslano že kot štos, pa tudi sicer deplasirano. Ali političnih antipatij do Janše in Busha res ni mogoče argumentirati drugače, kot da veleizdajalsko ponižuješ svoj narod in državo pred tujo publiko? Pri vsej svoji kritičnosti do ameriške in domače politike britanskim medijem — naprimer — ni prišlo na misel, da bi svoje rojake zmerjali z lakaji. Čisto dovolj je bilo, da so takratnega premiera okarakterizirali kot Bushevega pudlja!

Zgaga pripominja, da “med stališči Slovencev in servilnostjo političnih elit obstaja diskrepanca”. To lahko trdi samo zato, ker je prepričan, da ima vsakdo (razen popolnih idiotov) Busha za popolnega idiota. Še več, to bi Janša (če ni popoln idiot) Bushu tudi moral povedati v obraz! Tako si pač slovenski novinarji, kolumnisti, analitiki predstavljajo (slovensko) zunanjo politiko in diplomacijo. Elite so lakaji, narod pa zdravo, pošteno, pokončno misli — ampak kljub temu ga zmerja z limo driverji.

Zato se tudi ne smemo čuditi, da kolega, ki je imel mednarodni javnosti toliko povedati o domnevnih manipulacijah s slovenskimi mediji, nikakor ne opazi, da je prava manipulacija servilnost medijev, s katero so na trivialni ravni poveličevali obisk. Za popularnost ameriškega predsedniškega para — in tudi za sprejemljivost zunanje politike ZDA samih — so mediji z evforičnim pristopom k pokrivanju dogodkov naredili veliko več kot pa Janša in Rupel skupaj.

Kar Bushevim gostiteljem sam bolj zamerim, je ta bizarna ideja, da so na Brdo zbobnali kranjske petošolce, ki so tam ceremonialno mahali s slovenskimi, ameriškimi in EU zastavicami. S tem je vlada dokazala, da se Slovenija niti na najvišjem nivoju ni otresla socialističnih, prisiljenih, himničnih manir pri insceniranju proslav in podobnih protokolarnih dogodkov, vključno z drugimi oblikami zapovedanega ali spontanega izražanja domoljubja in državotvornosti.

Ker če začnemo na začetku: če so mize na vsaki tiskovni konferenci vlade okrancljane z morda bolj razkošnim, a po estetiki še vedno socialističnim cvetličnim aranžmajem, potem tudi nič ne čudi, da Bushu pripeljejo novodobne pionirčke! Ali drugače: če več kot 60 odstotkov gledalcev TV oddaje glasuje, da je bil Tito heroj in ne zločinec, potem se ne čudite, da se šoli ni zdelo potrebno vprašati staršev, ali se strinjajo z udeležbo svojih otrok na pa-pa-pa-pa-pa-pa-radi.

Seveda pa te reči niso tako preproste! Ni problem v tem, da se šolskim oblastem ni zdelo potrebno vprašati staršev. Problem je v tem, da je nekomu sploh prišlo na misel, da bi bilo prisrčno ali kaj, če bi negodni otroci na vrhu EU-ZDA mahali z zastavicami! Če bi se starši lahko sami odločili, ali dovolijo svojim otrokom mahati Bushu v pozdrav, bi bilo to sicer in navidez politično korektno, vendar bi s tem država samo prevalila odgovornost na starše, ti pa bi se lahko znašli v zadregi.

Kako namreč desetletnim otrokom razložiti — četudi imaš vse možne argumente o ameriški hegemoniji ali magari slovenski servilnosti, pa tudi o nesprejemljivosti izkoriščanja otrok za politično propagando —, zakaj ni prav ali vsaj ne lepo, če skupinsko mahajo Bushu (in Janši in Barrosu)? Kako to razložiti, ko pa bi po drugi strani večina, verjetno več kot 60 odstotkov staršev, svojim otrokom dovolilo, da to počnejo, ker bi se jim zdelo zabavno doživetje? S takšnimi prepovedmi otroka po nepotrebnem izpostavljamo pritisku vrstnikov in škodimo njegovi samopodobi.

Prav nič nimam proti, če šole poskušajo otrokom privzgojiti tudi nekaj domoljubja. Toda tega naj nikar ne delajo tako, da usmerjajo njihovo pozornost na politike kot zaslužne, oddaljene, vzvišene, nedosegljive posameznike. Domoljubje se lahko začne, ko se konča idolatrija ali vsaj mistifikacija politikov. Zlasti pri otrocih: naša generacija pač še predobro dokazuje, da se mladostna politična indoktrinacija rada sprevrže v nereflektirano averzijo do politike nasploh — kar pa je druga skrajnost.

Dnevnikov Objektiv, 14. 6. 2008

  • Share/Bookmark
 

Objavljeno v Ponedeljek, 16. Junij, 2008 ob 08:32 v kategoriji Dnevnik 2004-.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.

139 komentarjev na “Gaston W. Zgaga”

  1. Rado Rado pravi:

    Servilnost časnikarjev,
    oz. podvrženost senzacionalizmu je po mojem mnenju že nadvladala vliv politikov na novinarje. Menim, da gre zgoraj za opravičeno kritiko Marko.

    Bi bilo pa dobro Marko, da malo podrobneje pojasniš uporabo gornje navedbe:
    ” . . . da je bil Tito heroj in ne zločinec”, še posebej primerjalno s Churchilom (Dresden), Eisenhower (makartizem), Truman (HIrošima in Nagasaki), pa cela paleta izraelskih predsednikov (Palestina), Putin, (Čečenija) itd.

    Očitno ti veš Marko nekaj, česar mi ne vemo. Pojasni nam prosim torej to tanko črto, ki loči državnika od zločinca.
    - lahko kar na visokošolski način, ker vem, da se z nižjim nivojem ne ukvarjaš –
    LP

  2. david.pelko david.pelko pravi:

    Crnkovič. Absolutno drži in popolnoma se strinjam s tvojim komentarjem. :)
    To vse skupaj je že tragikomično, patetično, ah sploh ne najdem dovolj slabega izraza…

  3. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Rado: Tita imam za zločinca, ker je v mirnem času vladal kot totalitaren diktator, ki je drugače misleče pošiljal na Goli otok in zapore in izvajal različne ideološke pritiske. Churchilla in Trumana po drugi strani nimam za zločinca, ker sta za dejanja, ki jih omenjaš, imela pokritje vojne, v miru pa sta bila demokratična (ali vsaj normalna) politika. Tudi makartizem je bil samo žalostna epizoda v zgodovini ZDA, ki Eisenhowerja ne deklarira kot zločinca. Izraelce in Putina pa bi že lahko imeli za zločince, ker izvajajo genocid.

  4. Rado Rado pravi:

    Razumem Marko.
    Še eno podvprašanje. Ali kontekst situacije po vojni*** kaj omili tvojo sodbo? V mislim imam povojno napetost; informbiro, problemi s Trstom, prestreljenost jugoslovanskega političnega vodstva z ruskimi vohuni, Ilegalna organizacija Črna roka, ki se je po vojni skrivala po hostah in izvajala diverzije. Še celo leta 1972 so nam poslali ustaške diverzante (z namenom povzročitve državljanske vojne), v Jugoslavijo.

    ***Nevarnost je bila realna in dejanska. Madžarski primer iz leta 1956, ko so Sovjeti krvavo zadušili upor, nam našo trditev dodatno pojasnjuje.

  5. Pris Pris pravi:

    V obdobju hladne vojne imajo prav vsi relevantni državniki na glavi vsaj malo masla, zaradi specifičnosti situacije posameznih držav pa jih je težko primerjati med seboj.

  6. kofi kofi pravi:

    Patetika bi bila ista, tudi v primeru Brunijeve. Se pa popolnoma strinjam, glede pionirčkov z zastavicami. Kot da smo Busha & company hoteli opozoriti, naj ne pozabi, da je po skoraj dvajsetih letih, v nas še vedno zakoreninjen vsaj kanček komunizma – kljub trenutni vladi, ki je vse prej kot komunistično usmerjena.

    Takole na prvo žogo trditi, da je bil Tito zločinec, pa je vseeno malce za lase privlečeno. Upam, da se potem takem ne strinjaš tudi s cepcem Jožetom Dežmanom, ki bi najraje spremenil kompletno zgodovino.

  7. tomx pravi:

    G.Crnkovič, podpišem vse. Problem Tita je v tem, da je on svoje umazane stvari, ki jih je počel, zelo dobro prikril. Danes ga zgodovinarji (tisti objektivni) prav zaradi tega ne znajo opredeliti niti kot + in niti kot – osebnost.
    Mediji, če bi bili kaj kvalitetni, bi poročali o obisku Busha le na kratko, nato bi lahko povedali še kaj več o velikih napakah, ki jih je naredil med svojim mandatom in to bi bilo to. Ne pa se spuščat na nivo rumenega tiska. To je jasen dokaz kako nizek nivo novinarstva vlada v Sloveniji.

    lp

  8. alcessa pravi:

    Ja, zgleda, da imamo Slovenci vsaj še eno izrazito neprijetno lastnost: ful radi gremo špecat velikemu bratu. To je tudi vse, kar mi je padlo na pamet ob branju članka v Guardianu.

    Če bomo zelo vztrajni, bo Evropa čez par let prevzela čisto vse klišeje, ki jih o sebi razširjamo sami.

  9. maja pravi:

    Se popolnoma strinjam, dober zapis!!

    lep dan

  10. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Tisti teden pred Clintonovim obiskom v Sloveniji leta 1999 sem bil v Parizu. Vsak dan sem kupoval časopise, ki pa sem jih prebral šele doma. V Le Mondu sem tako prebral, da je bil Clinton nekaj dni pred Ljubljano v Parizu. Članek je bil dolg približno 2000 znakov in je bil objavljen na 8. (zunanjepolitični) strani. Da ne govorim o tem, da življenje v Parizu zaradi obiska ni obstalo. Kako je bilo pri nas, se spomnimo.

    Poročanje pa je bilo v primerjavi z Bushevim obiskom na višjem nivoju.

  11. ElQurc pravi:

    glej, glej, pisunček zgaga je na večuru dobil čevelj v rit :)

    resnicoljubnost pa ni ravno crnkovičeva vrlina: ŠOLSKE OBLASTI SO VPRAŠALE STARŠE IN TI SO PODPISALI DOVOLJENJE :(

    jebat ga, se pa brez dovoljenja lepše bere in sliši – za neobveščeno rajo ;)

  12. Dinozaver pravi:

    Verjetno je čredo otrok naročil ameriški protokol, da bi se prezident imel s kom navdušeno rokovati. We all need a human touch.

  13. tomx pravi:

    A je bilo sploh kaj protestnikov?

    V Italiji jih je bilo precej…

  14. maja pravi:

    Ja, se strinjam, sem bruhala od tega ritolezenja- pa ta večna debilna novinarska vprašanja, kako je komu všeč Slovenija in kaj si kdo misli o naši državi? Ja kaj naj pa odgovori en politik, saj nismo idioti, no!!!
    Da ne govorim o tem primitivnem prerivanju žensk…bruuuham, itak

  15. Blazz Blazz pravi:

    Bravo Crni!
    Mene kdaj tako popizdi, ko prebiram v časopisih kako sami sebe v drek tunkamo…prav nič patriotizma ni v nas.
    S tistim komentarjem o Titu si se mi pa še bolj prikupil! :P

  16. Jasna pravi:

    Glede tega Zgage imaš čist prav. Mislim, da so lakaji ( pa ne zaradi Busha) nekateri politiki. In to zaradi tega, ker na spornem območju (torej, se ne ve čigavem) je treba prosjačiti Hrvate za daljinca, da se lahko Joras neovirano giblje. Narod mora reševati tisto, kar bi morali Ruplovi ljudje.
    Danes bodo spet na poti v Celovec vihrale hrvaške zastave iz avtomobilov, (celo iz Mesićevega) skozi slovensko zemljo ( a ni to zakonom prepovedano?), dokler Hrvati s pištolo v rokah, brez ovir snamejo slovensko zastavo s slovenske zemlje oz. Jorasove hiše. No na obmejnih vprašanjih lahko rečem, da sem tudi “doktorirala” oz. prebrala vse kar se je dalo prebrati na obeh straneh, plus pisma bralcev, in prav zdi se mi, da moji rojaki nimajo prav in, da je slovenska zunanja politika lakajska.
    Ta Blaž Zgaga naj rajši prebere reportažo Polone Ferlih ( SP 17.6),
    iz Degistana, pa bo videl kakšen gnoj od folka tam živi. Mogoče bo kaj bolj spoštoval svoj narod.
    A misliš, da so novinarji, kolumnisti….res tako otročji, da ne vedo da je politika ena sama hinavščina in trepljanje po ramenih.
    Nor je tisti, ki misli, da bi moral Janša karkoli Bushu povedati v
    obraz.
    Kar se tiče otrok sem nekje prebrala (mogoče Žurnal), da so starši podpisali soglasje za mahanje zastavicami.
    Če je Tito zločinec, je Bush tudi.( vojna pod pretvezo biološkega orožja in veliko nedolžnih žrtev). Ne vem zakaj mi je tako simpatičen ta tepček?
    Novodobne pionirčke sem videla tudi v ZDA in drugih razvitih
    demokracijah, a ti nisi? Ne vem, če je to prav socijalistična pogruntavščina?
    In zdaj sem pri cvetličnih aranžmajih. Najbolj zabavnem delu teksta. Tukaj bi pa nekaj rada vprašala, ali smem?
    Marko, dej povej kakšni so kapitalistični cvetlični aranžmaji? Ali, pa kakšni so nesocijalistični aranžmaji?
    A misliš, da rožce vedo kaj je to politika?
    Jaz sem nikakva igralka, “moj problem” je v tem, da sem preveč med otroki in stvari poskušam gledati skozi otroške oči, da jih boljše razumem. Včasih imam otroške prebliske, kar ti imaš (Simona tudi, ampak za njo me ne briga) za sprenevedanje, cinizem, igranje in neiskrenost. Žal. Točno vem kaj je iskrenost. Ti povem….?

  17. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Jasna: Cvetlični aranžmaji na mizah so socialistična estetika. V kapitalizmu jih ni bilo, ni in jih ne bo. Tako kot so otroci z zastavicami socilistično (komunistična) pogruntavščina: to je je obstajalo in obstaja samo v ZSSR in državah Varšavskega pakta, SFRJ, Albaniji pod Enverjem Hoxho, na Kitajskem, na Kubi, v Severnem Vietnamu pod Ho Ši Minhom, v Severni Koreji še danes in Kambodži pod Pol Potom.

    Na kozlanje mi gre, ko vidim, da ljudje poskušajo opravičevati Titove debilizme s takratno politično situacijo. Nihče ni bil na Golem otoku zaradi ustašev na Švedskem!

    Žurnal24 je poročal, da so otroci prinesli iz šole za podpisat dovoljenje, da se smejo udeležit nastopa lipicancev na Brdu. Mahanje za zastavicami ni bilo omenjeno kot spremljevalna dejavnost.

  18. 1tastar pravi:

    Rado spada med indoktriniranih 60%, nihče ga ne bo odvrnil od “heroj Tito, mi ti se kunemo!” Pa če bi mu brata sežgal na grmadi!

    Reci mu ” idi f rit!” in se ne sekiraj zaradi njegovega lakajstva!

    Kar se pa otrok z zastavicami tiče, smo enaki kot pod Titom. Samo otroci so še tako trapasti, da nasedajo in verjamejo politikom. (in Rado, seveda)

  19. Rado Rado pravi:

    1tastar & co.
    Glede na anonimno blogarstvo, katerega del si tudi ti, je povsem lahko trositi obsodbe o indoktrinaciji ipd.
    Nihče ti nič ne more, tudi če se zmotiš, ali če namerno zavajaš.

    Tisti, ki pa tekste vendarle presoja z razumom, ne prihaja do tvojih zaključkov.
    Jaz namreč nikjer nisem nikomor prisegal, ampak sem le postavljal vprašanja, če nagli kritiki upoštevajo tudi kontekst tistega časa pri svojih sodbah. Kot je bilo videti se za čas hladne vojne in specifične situacije v kateri je bila Jugoslavija skoraj nihče ne zmeni. Namreč bili smo med kladivom in nakovalom Varšavskega in Nato pakta.

  20. 1tastar pravi:

    Rado,

    mi smo se samo delali, da smo “nešto između”. V resnici je bil Tito vedno s srcem in dušo na sovjetski strani.

    Neuvrščenost je bila sovjetska ideja, kako skozi zadnja vrata prodreti na bližnji vzhod in latinsko Ameriko.

    Ceausescu se je tudi delal neodvisnega od Moskve. V resnici pa je bil najhujši diktator od vseh komunistov in Titov najboljši prijatelj. Žal je bil Tito preveč star, da ni doživel Ceausescujeve usode!

    Naša navezanost na SSSR se je najbolj pokazala po Titovi smrti (po Titu Tito!) z vladanjem Milke Planinc in našega Popita, pa jokice Lokarjeve.

    Mali Milan se je obrnil po novem vetru šele, ko so padli že skoraj vsi komunistični režimi.

    Morda ne veš, zakaj Janša Kučana ne prenese. V procesu JBTZ je Kučan nekaj jamral samo zato, ker so na sodišču govorili srbohrvaško. Vsebinsko pa ni bil nič proti in se je takoj po obsodbi strinjal, da četverica svoja tri leta odsedi v SLOVENSKEM zaporu!

    Kar se pa tiče konteksta svojega časa, preberi moj

    http://1tastar.blog.siol.net/2008/06/14/klientelizem/

    Delal sem v kontekstu časa, pa zato moje početje ni bilo nič bolj zakonito! Ga pa imam za legitimno, saj sem tudi jaz pripomogel nekaj malega k propadu skorumpirane države, tvoje ljube SFRJ!

  21. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Rado: Že mogoče, da smo bili med kladivom in nakovalom. Ampak ali ti še ni kapnilo, da so nas v to situacijo pahnili komunisti, ki so zasluge za NOB uzurpirali za prevzem oblasti po vojni? Če ne bi bilo Tita IN THE FIRST PLACE, bi bili lepo na Zahodu in se nam še v začetku XXI. stoletja ne bi bilo treba otepati z razpadajočo socialo, tranzicijo in za nameček še s tajkuni? Vse to je posledica 55 let komunizma in enopartijskega sistema.

  22. 1tastar pravi:

    Radota ne boš prepričal. Oglašam se samo zato, da ne bi kdo drug njemu verjel :!:

  23. 1tastar pravi:

    Aja, Marko! Rado najbrž ne ve, da je Tito odklonil Marshallov plan in je rajši zganjal svoje petletke z mladinskimi delovnimi brigadami in prisilnim delom duhovnikov, inteligence in sorodnikov od tovarnarjev (ki jih je dal pobiti, da je lahko njihove tovarne zaplenil kot premoženje vojnih dobičkarjev in kolaborantov) :mrgreen:

    Mi smo morali pa jesti kruh iz žita, ki so ga pometli s tal v vagonih, marmelado na karte in crkovino iz klavnice.

  24. blitz blitz pravi:

    marko, odličen prispevek :smile:

    P.S.: ali lahko prosim odgovoriš na 11.komentar? So starši podpisali ali niso?

    kofi, se zelo strinjam, komunistične manire so še kako globoko vsidrane v nas. Na obeh straneh. Aktualna oblast se mnogih komunističnih metod poslužuje v praksi, aktualna opozicija pa v teoriji in praksi.

    jasna, zastave na avtih niso nič protizakonite – samo pojdi pogledat čez mejo, na tisočih avtih vihrajo ne le avstrijske in švicarske, temveč tudi nemške, poljske, hrvaške in še posebej pogosto turške zastave.

  25. Rado Rado pravi:

    Ah Marko,
    zdaj si pa gremo, kaj je bilo prej, ali kura, ali jajce?
    Ne želim smetiti zastavljene teme. Moja replika je šla zgolj v smer, da je vse relativno in da nihče od nas ni kvalificiran dajati končne sodbe, zaradi česar se mi je zdela tvoja komparacija nevmesna.
    Namreč, če bi uporabili tvojo (vašo) analogijo potem bi se lahko vprašali, zakaj pa so vsi dopustili komunistom takšno moč? Zakaj se niso tudi drugi pridružili OF-u, ko je bil še čas? Oblast bi se po koncu II. svetovne vojne povsem, pri nas povsem drugače delila.

    Dilemo, ali sodelovati s komunisti, ali ne, so imeli tudi zavezniki. O tem je veliko pisal tudi Churchil. Vendar so ugotovili, da je za svet, največja nevarnost v danem hipu Hitler in da brez sodelovanja s komunisti ne gre.

  26. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Blitz: Preberi moj komentar št. 17.

    Rado: In kaj ti drugega delaš, kot da postavljaš dokončne sodbe?

  27. Vanja pravi:

    1tastar glavo stavim, da sedaj poješ veliko več dreka kot si ga med socializmom. Dobesedno in metaforično!
    Za primerjavo pa samo takole, si lahko predstavljate ameriške otroke, ki mahajo s slovenskimi zastavicami ob obisku nekega našega državnika?
    Kje si Gavrilo Princip!

  28. Vanja pravi:

    aja že Orwel je v Živalski farmi pisal o tem kako so ljudi zamenjali prašiči in kmalu postali isti, za vse težave pa so še vedno krivili vladavino ljudi. Za ostali domače živali pa se ni spremenilo prav nič, samo drugi slogani, drugi pri koritih. Srednejšolsko čtivo, ki so ga nekateri očitno preskočili.

  29. Rado Rado pravi:

    Posmeh,
    ali retorična vprašanja, so učinkovit odgovor na težka vprašanja! Scer zelo malo povedo, a vendar sogovornika zatolčejo.
    Kakor vam drago. (WS)
    Lp

  30. Blitz pravi:

    Hvala, Marko, to sem že slišal. Sem mislil, da ima ElQ kaj bolj tehtnega v rokah.

  31. Rovtar pravi:

    Marko, čestitam za komentar št. 21. Zadene žebljico na glavico. It’s as simple as that. Čudi me, kako toliko ljudi tega tako očitnega dejstva ne more dojeti. Vsi problemi tranzicije in otroških bolezni demokracije, ki jih prestajamo, izvirajo iz dejstva da je pač demokracija pri nas tako mlada, takorekoč še v plenicah, ker jo imamo šele od 90. let 20. stoletja ! Izraženo v términih sistemske teorije: nahajamo se v prehodnem pojavu (za katerega so značilne oscilacije) in potrebno je počakati, da bomo dosegli stacionarno (stabilno) stanje.
    Če bi tranzicijo izvedlo pred 60 leti, bi imeli danes stabilno demokracijo in posledično tudi ekonomijo.

  32. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Marko, po tvoje so torej za vse naše težave, ki nas pestijo zadnjih dvajset let, krivi izključno komunisti, se pravi stara vladavina?
    Torej ga ni po letu 1990 polomil nihče drug niti za eno samo pikico?

  33. kofi kofi pravi:

    Marko, torej bi bilo bolje, da bi med drugo svetovno vojno prevladali izdajalci, torej okupatorjevi sodelavci, pobili vse, ki so se borili na strani NOB s Titom na celu in nas po koncu druge svetovne vojne popeljali na zahod? Svasta… Oziroma, ce ze priznas zasluge Titu za boj proti fasizmu, bi takoj po koncani vojni moral iti v pokoj, oblast pa dati nezaj..hmmm komu ze? Skratka, tiste case ocenjevati iz danasnjega zornega kota je enostavno. Poves tisto, kar mislis da bi bilo najboljse, kar pa seveda ne gre. Potrebno je biti objektiven in se zavedati takratne situacije.

    Povojne poboje seveda obsojam, prav tako kot vsak normalen clovek – da se razumemo.

  34. Rovtar pravi:

    IztokGartner, mislim, da nisi dojel poante – seveda ga lomijo, vsi po vrsti. Tudi če bi imeli daljšo demokratično tradicijo bi ga lomili – vendar bistveno manj. Krivda komunistov je v v tem, da smo dobili demokracijo tako pozno.

  35. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Rovtar, že petnajst let nazaj se mi je zdelo izgovarjanje na prejšnji sistem odveč. Rekoč, da so oni krivi, da je zdaj tako. Le kdaj bodo krivdo za pizdarije sprejeli trenutni politiki? Čas bi že bil.
    No ja, se mi zdi, da so jo že, saj nihče več ne omenja komunistov.
    Od Titove smrti je minilo skoraj 30 let. Čas je, da gremo naprej in priznamo nove grehe.

  36. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Glede Tita, če ga ne bi bilo, bi bila Slovenija del Rusija, ali še bolje, del Nemčije.
    No ja, morda bi nam pa res šlo bolje. Le rusko ali nemško bi govorili.

  37. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Tovariš Tito je ohranil slovenski jezik? Bravo, Gartner! LOL!

  38. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Marko, na nek način ja :)

  39. Rafael pravi:

    Marko, pozitivno me presenečaš.
    Le kdaj bodo krivdo za pizdarije sprejeli trenutni politiki? Iztok, v jeseni na volitvah. Računati pa je potrebno “domet” volivcev in politikov, glede na to, da smo bili toliko časa “svobodni”. Preberi še enkrat Markov članek in njegove komentarje.

  40. Karlo pravi:

    “Churchilla in Trumana po drugi strani nimam za zločinca, ker sta za dejanja, ki jih omenjaš, imela pokritje vojne ..”

    Torej je vojna zadostno kritje za poboj 100.000 ljudi, ki ne doseže nobenega vojaškega cilja (Dresden), in poboj 60.000 ljudi, ki prav tako ne doseže nobenega vojškega cilja (Hirošima).

    Potem pa res ne vem, zakaj se razburjamo nad Srebrenico.

  41. markopigac pravi:

    Marko, ameriski otroci mahajo z zastavicami na vsaki pasji procesiji, pa ZDA ni sla mimo komunjar.. Jaz nimam nic proti mahanju z zastavicami, bolj bi me zabolelo, ce bi nas tamali/-a mahal/-a s tujo zastavo (zda ali eu).

  42. 1tastar pravi:

    @markopigac:Je pa zastava EU že lepša kot slovensko-slovaško-ruska! Je zate Rusija domača, EU pa tuja?

    @vanja: Toliko dreka kot v bivši Jugi še Kitajci ne morejo nasrati!

    @kofi: V Angliji in Franciji so premogli toliko demokratičnega naboja, da so takoj po vojni zamenjali Churchilla in De Gaula!

    @gartner: Tito nas je pripeljal v naročje Rusiji. Po vojni smo morali vzklikati: “Tito, Stalin!”. Informbiro pa se je zgodil zgolj zaradi Titove samovšečnosti, ko je hotel biti enak Stalinu.

  43. Vanja pravi:

    ah 1tastar, obremenjen si- in takšnimi je težko debatirati. Marko je pa zakompleksan. Ker bi bil rad snob in zahodnjak. Kar je v bistvu tipično vzhodno evropsko. Ampak ni dovolj svetovljana, da bi to zaštekal.

  44. Rado Rado pravi:

    Uf Vanja,
    tole z Markotom je pa drzna misel. Kar ne upam ti je javno potrditi.
    :-)

  45. Aja pravi:

    “ah 1tastar, obremenjen si- in takšnimi je težko debatirati. Marko je pa zakompleksan. Ker bi bil rad snob in zahodnjak. Kar je v bistvu tipično vzhodno evropsko. Ampak ni dovolj svetovljana, da bi to zaštekal.”

    Yeah!!!
    Sem že mislila, da nobeden ne bo imel jajc, da bi mu to tako odkrito povedal, bravo!

  46. Franci pravi:

    Marko (@ 21): če se v Sloveniji torej ukvarjamo z “razpadajočo socialo, tranzicijo in za nameček še s tajkuni”, kar je “posledica 55 let komunizma in enopartijskega sistema”, kaj pa je potem razlog, da se z “razpadajočo socialo” ukvarjajo tudi v Britaniji, Španiji, Italiji, Nemčiji in še kje drugje, v ZDA pa “sociale” kljub 250 letom kapitalizma še vedno nimajo, ampak se zanašajo na “zasebno pobudo”? Problem posploševanja je v tem, da te slejkoprej ugrizne v zadnjico.

  47. alcessa pravi:

    … Vse kaže na klasičen Orhan-Pamuk-Moment…

  48. Rak pravi:

    Marko – to pot se popolnoma strinjam steboj, tako v članku, kot v odgovorih. Sem tista generacija, ki se je rodila koncem prve Juge, doživela (poslušala in videla streljanje) zadnje bitke na Slovenskem in v Evropi, videla in doživljala poboje in aretacije ekonomskih in političnih prebežnikov na severni meji, aretacije ljudi za Goli in izživljanje ljudske (politične) milice v izgradnji socializma. Ne da bi kot dijak pokazal dokument policistu na avtobusu 10 km od doma nisem smel naprej. Pa nas je vse poznal. To sem doživljal kot otrok, kasneje pa sem imel vedno odprte oči za dogajanja okoli sebe, tako za politiko kot ostalo. Zakaj to omenjam? Zato, ker danes neki zaslepljenci in koristniki takratnih bonitet tako slepo zagovarjajo zločinskost komunističnega režima, ki večini res ni storil fizičnih krivic, je uničil dušo narodu, ljudem, uničil intilegenco, gospodarstvo in zasejal sovraštvo, ki še dolgo ne bo izbrisano. Zaradi nelustracije se bo to še dolgo samo generiralo. Mladi zadeve žal ne poznajo, tudi iz objektivnih vzrokov, največ pa se jim zato “jebe”. Bolj zanivmive so slabe zahodnjaške navade, dobrih se izogibajo, kot hudič križa. Do nove vojne, ko bodo tudi sami na svoji koži občutili strahote, pomanjkanje in nasilje.

    Otrokom pa privoščim srečanje z meni nevšečnim Bušem, so še neobremenjeni in v namenu pošteni in resnični.
    Moj sin, predviden da Tita obišče na Brdu, tega ni mogel storiti, imel je samo ene hlače, kavbojke. Pa ne zaradi revščine. Takrat je bil zelo razočaran, kaj pa je vedel. danes se temu oba smejeva.

    PS – zakaj že pravijo novorojenim psičkom do 14. dneva življenja, da so še vedno komunisti?

  49. Rafael pravi:

    Franci, življenje je neprekinjeni proces, izmenjava boljšega in slabšega.
    Kapitalizem (mogoče je najmanj slab) ni idealen, trenutne pa še ni boljšega. Sociala bo pa vedno problem, poleg vsega (materialna sigurnost) je pa tudi stvar vrednot, ki se tako razlikujejo od posameznika do posameznika.
    Rado, nekaterem malo pozno prihaja, nekaterim, kot vidim pa nikoli ne bo.

  50. Miran pravi:

    Gartner, če se ti toži po Jugoslovanski vladavini in je ni več, pojdi živeti v Albanijo, ali na Kubo, tam je očitno vladanje in življenje po tvojem okusu.

  51. Franci pravi:

    Rafael – seveda imaš popolnoma prav in tudi demokracija je, kot je dejal Churchill, “najslabša oblika vladavine, z izjemo vseh drugih, ki so bile preizkušene”. Za mene, recimo, sta sociala (torej tudi zdravstveno zavarovanje) temelja sodobe družbe, njenega razvoja pa niti približno ne pripisujem komunizmu ampak kapitalizmu na Švedskem in v Britaniji (predvsem po 2. svetovni vojni) in to je očitno stvar mojih “vrednot”. Seveda pa se mi ustavi, ko ljudje pričakujejo, da jim nekaj pripada že samo po sebi in da jim sploh ni potrebno nič narediti, ampak jim bo vse itak padlo v naročje kot zrela hruška. Brez dela… in tako naprej.

  52. Miran pravi:

    Pa še to Gartner: Če ne bi bilo Tita, bi bil italijanski jezik manjšinski v Trstu, Gorici, nemščina pa manjšinski jezik na Avstrijskem Koroškem.
    Kaj vse je tvoj idol Tito zapravil!

  53. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Miran, zelo umestna pripomba!

  54. Aja pravi:

    Alcesa, primerjava za v anale.
    MC, nobelovec, je tako pogumen, da si drzne kritizirati velikega vodjo (a ni že dolgo kar je umrl, vsaj zdi se mi)
    in potem se nadenj zgrne množica ultranacionalistov, ki ga želi spraviti v zapor.

    A ni to dober povod, da se še enkrat organizira Odbor za varstvo človekovih pravic in da grejo vrli zagovorniki MCja na ceste s transparenti?
    LOL

  55. Rado Rado pravi:

    Kar nekaj zgoraj se jih z neverjetno lahkostjo ukvarja z izrekanjem vrednostnih sodb.
    Nihče*** pa ni šel “secirat” argumentov. Ti so lahko na eni, ali na drugi strani? Ali na obeh?
    Verjamem, da vsi tako čutite. Vendar, ali imate ob tem tudi prav?
    Imeti prav, pa ni več stvar čustev, ampak stvar argumentov. Tudi ni več stvar ideologije.
    Argumenti lahko včasih govorijo tudi proti tvoji ideološki pripadnosti. In kaj boš naredil takrat? Se boš priklonil argumentu, ali se boš podredil resnici?

    ***Rafael, Miran, Franci, Rak, idr.

  56. alcessa pravi:

    Aja, namigovala sem predvsem na tematiko Pamukovih del, kjer se ljudje tudi ves čas zmerjajo z Zahodnjaki in Vzhodnjaki in so hkrati oboje. Če imajo smolo, so pobrali od obojega najslabše.

    Nisem pa mislila Pamuka samega ali celo primerjave z Markom – nisem privrženec kultov osebnosti, bolj me zanima njihovo razmišljanje in pa predvsem rezultati tega razmišljanja.

    Z drugo besedo, sem za to, da se tema Vzhod-Zahod v srednjih šolah po vsej EU sprejme kot obvezna. Mulci se naučijo najpomembnejših (stoletja starih) klišejev, da se jim pozneje ni treba ubadati z njimi.

  57. Aja pravi:

    Alcesa hvala, ker si umirila žogo in mi strpno in izčrpno odgovorila.

  58. alcessa pravi:

    Aja: ugotovila sem, kje je problem moje (pre)kratke izjave. V književnosti (vsaj pri študiju nemščine smo to počeli tako) se izraz x-moment (Kafka-moment, Jelinek-moment) uporablja predvsem za tematiko in način pisanja, ki je tipičen za nekega književnika, ne pa toliko za avtorja samega. Zato je bilo meni logično, da govorim o tematiki, tebi in še marsikomu pa najbrž, da govorim o osebi.

    Koristno spoznanje :-)

  59. Jasna pravi:

    Marko: Na socijalistično estetiko se ne spoznam veliko, se bolj na nacistično. Ne vem ali bom ispadla čudna ampak, če odmislim nacistična grozodejstva mi je njihova uniforma, logotip in celostna podoba zelo všeč. Kako so znali s temi zadevami skoraj na začetku preteklega stoletja, omisliti celostno podobo vse te mašinerije. Celo logotipi na tankih so estetski. Zanima me ali so tebi cvetlični aranžmaji grdi zaradi socijalizma, ali zato, ker so pač kičasti in grdi. No, če malce pomislim dizajn res ni bil neki adut tega sistema.

    Glede tvojega kom.53: Čudno, kot da je Tito kriv, da je Trst pripadel Italiji. A niso to določili drugi? On že ne bi dal Trsta. Veliki
    so handlali .Če ne bi bilo partizanov bi Italija vzela še kaj drugega. Na živce mi gre, kaj se greste, poglejte današnje politike, še navadno cvetlično korito ne upajo premakniti. Tito je v začetku imel dober namen, ampak izgleda, ko človeku daš oblast v roke pokaže kdo je, in kakšen je. Postali so vampirji. Bali so se za “svojo stvar” in uporabljali vsa sredstva. A so imeli nekateri tako oprane možgane, da so mislili, da je to upravičeno?

    Miran: Jaz grem na Kubo. Hotel Hamigway. In nikar ne misli, da bi tisti tvoji, ki jih zagovarjaš ( beli), bili kaj boljši, kot so rdeči. Vsi zelo radi perejo, perejo in perejo vključno s kapitalisti. Saj več človek več ne ve, kje in kdo je manjše zlo.

  60. Jasna pravi:

    Rado: Rada bi povedala, da ne razumem tiste, ki se obrnejo proti lastnemu narodu in priseže okupatorju. Ni tega Boga zaradi katereg bi se priključila okupatorju in streljala po svojem narodu. Toliko mislim, da ne more biti izmanipuliran noben normalen človek. To je tako kot, da ne bi vedela kaj je črno in kaj belo. To je takšen nezaslišan greh! Tudi komunisti imajo hude grehe, ampak nič ni hujšega od izdajnika svoje domovine. A ne Miran?

  61. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Miran, nisem vedel, da ti je sedaj v Sloveniji tako zelo bolje kot ti je bilo takrat v Jugoslaviji. Če pritrdiš, bom sklepal, da se takrat še rodil nisi.

  62. Miran pravi:

    JASNA rad potujem v dobri družbi. Greva na Kubo?

  63. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Jasna: Mogoče si pa žrtev Leni Riefenstahl?

    Da smo izgubili Trst in Koroško in še kaj, ni kriv direktno Tito. Lahko pa domnevamo, da bi dobili (še) več ozemlja, če ne bi bili samo na strani zmagovalcev, ampak če naši zmagovalci ne bi bili komunisti ali se vsaj ne bi oklicali za edine oblastnike.

  64. Pris Pris pravi:

    @Marko:
    Glede na pregovorno slovensko cincavost in glede na sposobnost tedanjih opozicijskih voditeljev dvomim, da bi dobili kaj več ozemlja. Večinoma je šlo za zemljo, ki je bila izgubljena že po prvi svetovni vojni, je pa res, da sta se ji Tito in Kardelj praktično odrekla že v štartu.

  65. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Iztok: Tebi in še mnogim je bilo v YU bolje kot danes v SLO samo zato, ker smo se takrat primerjali z Rusi in Čehi in Vzhodnimi Nemci. Če tako gledaš, smo res živeli v Indiji Koromandiji.

    Sploh pa ne razumem, kako je lahko mularija, rojena sredi 70. let, tako prekleto ziher, da je bilo takrat bolje. Pamži razvajeni!

  66. Miran pravi:

    IZTOKGARTNER: Sedaj v Sloveniji se zelo trudim, da pač dosežem. Ampak vsaj vem, da je odvisno od mene.
    Prej v Jugoslaviji, recimo kot profesor glasbe, nisem smel tega, ne onega. Kot dirigent sem imel strahovite probleme, ker sem nekajkrat izvedel koncerte v cerkvi.
    Torej v Jugoslaviji nisem niti o svojem dobrem, niti o svojem slabem, odločal sam.
    Ni slabšega kot, da ne uživaš, ali celo trpiš po lastni volji!
    Razčlovečenje je huda zadeva, posebej, če te razčlovečuje totalitarizem in ne veš ne zakaj, ne neposredno kdo. Obenem te ne sliši nobena človekova pravica.

  67. Miran pravi:

    RADO ti pa argumentiraj svojo resnico. Blog št.55

  68. david.pelko david.pelko pravi:

    Tudi jaz sem iz 70. let in lahko rečem, da je danes definitivno več možnosti narediti kaj iz sebe. Takrat je definitivno bilo veliko težje. Največ je k temu pripomogla vključitev v evropske povezave in delna demokratizacija družbe.

    Na pravo demokracijo bo pa treba še počakati nekaj deset let.

  69. iztokgartner iztokgartner pravi:
  70. alcessa pravi:

    Ja, se pridružujem vsem, ki so iz 70-ih in se nimajo razloga pretvarjati, da je bilo prej bolje, v kakršnem koli smislu.

  71. Rovtar pravi:

    Ko je razpadla Jugoslavija, sem imel 19 let, tako da sem jo nekaj vseeno doživel. Iz mojega subjektivnega stališča mi je v Sloveniji veliko bolje. Ne vidim razloga zakaj bi se mi moralo kolcati po časih, ko smo pri v vstopu v lastno državo morali trepetati, ker smo imeli v prtljažniku ene kavbojke ali kilo kave preveč, ko so nam še leta 1988 prisluškovali policaji v gozdu blizu hiše, in potem spraševali očeta, da bi videli, če bo povedal isto kar so oni slišali. Prav nič mi ni dolgčas po časih, ko smo morali v šoli pri vseh družboslovnih predmetih do onemoglosti poslušati zguljene štorije iz NOB in ko mi je zastalo srce vsakič, ko sem zaslišal sireno, misleč da gre za letalski napad, ker so nas toliko masirali s NNNP (nič nas ne sme presenetiti) forami.
    Svoj prvi PC sem moral pretihotapiti iz Avstrije. Že tako sem si ga zaradi nižjega standarda veliko težje privoščil kot avstrijci – za nameček bi moral pa še državi plačati 64 procentov carine.
    Trditi, da nam je bilo pred letom 90 bolje, se mi zdi milo rečeno perverzno ali pa vsaj ignorantsko.

  72. david.pelko david.pelko pravi:

    AMPAK: še vedno smo zelo daleč od razvite demokratične družbe, kot jo poznajo v Nemčiji ali npr. v sosednji Avstriji. Glavno krivdo zato pa nosijo isti kadri, ki so bili na oblasti že pred osamosvojitvijo.

    Zaradi tega vzroka nas države iz bivšega vzhodnega bloka tako hitro dohitevajo.

  73. Rak pravi:

    @Rado – absolutne resnice ni, dobro veš, ostala ima vsaj dve plati. Ampak plasirane in vsiljene resnice so najslabše. Argumenti za zločinskost? Kaj pojmovati pod argumentom, če v enem primeru argumenti veljajo, v drugem, ko nam ne paše pa ne. Večina pisnih dokazov izginja ali je izginila. Ideologija, stvar pojmovanja trenutnih ali vsiljenih bogov, s tem se ne želim ukvarjati.
    Ni pa bilo v stari Jugi vse slabo. Kdor je hotel, se je lahko šolal, sam sem to koristil ob delu, moji otroci v rednem procesu izobraževanja. Za zdravstveno varstvo je bilo bolje poskrbljeno, a z večjimi izjemami in protekcijo, ter ogromno simulanti. Lažje si tudi prišel do stanovanja kot danes.
    Bilo pa je več je izkoriščanja človeka po človeku, eni so hodili delat, drugi v službo. Janez je delal, Peter pa ne, oba za isto plačo.

  74. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Rovtar, kaj ti nuca nov računalnik, če še za kruh nimamo več.

    Marko, nisem zapisal, da mi je bilo v Jugi bolje, zapisal sem, da mi je v Sloveniji slabo.
    In lepo te prosim, sedaj Slovenije še z Rusi, Čehi in Vzhodnimi Nemci ne moremo več primerjati. Smo na slabšem.

  75. 1tastar pravi:

    Ubogi Iztok, ki nima za kruh, pa mora potico jesti!

    Z Radotom nima smisla debatirati, je preveč “argumentov” poln.

    Radotovi argumenti: nič videti, nič slišati, samo oslrije gobcati.

    Jaz sem pa rojen še pred 2.vojno in sem vse videl na lastne oči.

    Jasna pa misli, da v Rogu in Teharjah niso streljali po lastnem narodu, ampak po nekih ET.

  76. Rovtar pravi:

    IztokGartner, tvoji argumenti so na zelo trhlih nogah. Danes imam tako za računalnik, kot za kruh (in potico) in še vse kaj drugega, tako kot še veliko ljudi, ki prej tega niso imeli. Prepričan sem, da so ljudje ki živijo slabše kot prej, večina pa jih vendarle bolje, čeprav smo daleč od indije koromandije. Tudi ti, če ne bi imel za kruh, verjetno ne bi surfal po internetu in pisal blogov, ker bi bil preveč zaposlen z osnovnimi eksistenčnimi problemi. Bistvena razlika od prejšnjega sistema ni v tem, da so mi stvari bolj dostopne, temveč da imam svobodno izbiro, kot je lepo povedal Miran.
    Poleg tega so tvoje trditve kontradiktorne. Praviš, da nisi zapisal da ti je bilo v Jugi bolje, vendar v svojem blogu, ki ga citiraš v komentarju 69, eksplicitno trdiš “da smo včasih pravzaprav živeli bolje”. Osnovna pravila logike ti povejo, da če rečem, da nam je bolje kot prej, ne pomeni, da trdim, da je zdaj vse super in da ne bi moglo biti bolje.

  77. alcessa pravi:

    In lepo te prosim, sedaj Slovenije še z Rusi, Čehi in Vzhodnimi Nemci ne moremo več primerjati. Smo na slabšem.
    NOPE

    Tudi od Vzhodnih Nemcev ne – bila tam, videla.

  78. david.pelko david.pelko pravi:

    Dragi komentatorji. Oblast in kapital obvladujejo v večini primerov isti ljudje, kot so to bili pred l. 90.

    Razlika je samo v tem, da sedaj zaslužimo več (v evrih), vendar so določene stvari bistveno dražje kot prej. Nepremičnine, npr.

    Cela generacija ljudi je hendikepiranih prav zaradi tega, ker so prisiljeni živeti v najetih stanovanjih, na podstrešju svojih staršev ipd.

    Prav tako kot prej smo omejeni pri podjetniškem ustvarjanju. Okolje je izrazito neprijazno podjetniku. Izredno pomembne so razne zveze, da se sploh utiriš v razne prodajne kanale ipd.

    Vse skupaj je slabo, nekaj je bolje kot prej, je še pa ogromno stvari zelo slabo urejenih oz. neurejenih

  79. Rado Rado pravi:

    Kdo od vas trdi, da govori absolutno resnico?

    Jaz zase ne trdim da jo posedujem. Vse kar sem naredil je le, da sem nanizal stvari, kot jih vidim jaz. Ni jih treba sprejeti, le dodajte k tem kar že veste o stvari. Zgolj tolik, da veste, da je na dogodke mogoče gledati tudi drugače.
    Resnica je pa tako (po Mulderju), tam nekje zunaj.

    Skromen prispevek k razmišljanju o povojnih pobojih:
    http://rado.blog.siol.net/2008/06/04/povojni-poboji-komunizem-ali-revansizem-kratka-razjasnitev-pojmov/

  80. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Alcessa, kdaj pa si bila nazadnje v Sloveniji?

  81. alcessa pravi:

    David Pelko: govorimo o 80 % lastnikov nepremičnin v Sloveniji v primerjavi s 40 % v Nemčiji?

  82. alcessa pravi:

    Iztok: Ni dolgo tega. Ravno tako ni dolgo tega, da sem se odselila.
    Res je, da zame kvaliteta časa (prej-pozneje) ni povezana s tem, ali imam za jesti. Res pa je tudi, da iz 70-ih, 80-ih poznam veliko več revščine, kot sem jo videla konec 90-ih, da o 21. stoletju sploh ne govorimo. Res je tudi, da ne govorim o Ljubljani, temveč o obrobnih provincah Slovenije.

  83. david.pelko david.pelko pravi:

    Alcessa, kdor v Nemčiji nima nepremičnine je to zato, ker si je zato sam kriv (malce posplošeno).
    Medtem, ko si generacije po l. 70 niso same krive, da nimajo nepremičnin. Če nimaš pomoči staršev, ali izredno dobrega posla, ali izredno dobro plačane službe (po možnosti državne), ali nisi sodeloval pri privatizaciji skupnega družbenega premoženja SI NEPREMIČNINE PAČ NE MOREŠ KUPITI. Je predraga ZA VEČINO. Ne za vse, da ne bo pomote.

  84. alcessa pravi:

    David, ja, saj to vem, tudi sama je nimam. :-) Hočem reči le, da nepremičnine izven Slovenije še zdaleč niso samoumevne, ne samo to, tudi niso edini dokaz posameznikove sposobnosti oz. vrednosti (ne verjamem, da je ostalih 60 % preneumnih, da bi si kupilo stanovanje. Zdi se mi, da je vrednostni sistem drugačen. Zna pa biti tudi, da je zakonodaja v zvezi z najemanjem bolj dodelana in zato najem ni nič groznega.)

  85. david.pelko david.pelko pravi:

    PS, nekateri so po jazbinškovem zakonu prišli do stanovanj ZASTONJ, zdaj so pa cene višje kot v Avstriji. Pri Klagenfurtu stanejo stanovanja 1300 EUR/M2, kot primer!

  86. david.pelko david.pelko pravi:

    Alcessa, jaz govorim o trenutnem stanju v Sloveniji in o lastnikih stanovanj, ki sedija na astronomsko vrednih nepremičninah, ki jih nikoli niso zaslužili in tega denarja niso videli, čeprav ga sedaj imajo v obliki nepremičnine. “Podobna” zgodba kot občinski uradnik, ki je sedaj večinski lastnik Pivovarne, Dela, Mercatorja, Fructala, Radenske …..
    Nekateri so enostavno dobili preveč in povrh vsega dušijo ravno tiste, ki se prebijamo in delamo s svojim kapitalom in znanjem, ki nam družba ni nič dala, ampak nam samo jemlje vsak mesec v obliki davkov.

  87. alcessa pravi:

    Ne samo stanovanja: odplačevanje štipendij zaradi nedokončanja študija je bilo v času skorajda zastonjskih bajt ravno tako pravi vic. Zneski, ki so izražali vrednost papirja, na katerem so bili natisnjeni.

    Evo, našla sem eno stvar, ki je danes veliko težja: zdi se mi, da je za otroke iz revnih družin težje iti študirat. Ne vem pa, ali imam prav.

  88. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Pelko: Ljubljana je glavno mesto, Celovec pa je zadnja rit Avstrije. Logično, da je ceneje.

  89. alcessa pravi:

    David: če se gremo (vsak od nas) primerjat z ljudmi, ki si bogastva niso zaslužili, potem moram svojo prejšnjo izjavo vzeti nazaj: najbrž je v Rusiji in Vzhodni Nemčiji res lažje priti do bogastva na nepošten način, kot v Sloveniji. Za Češko ne vem.

  90. 1tastar pravi:

    Rado na svojem gornjem linku priznava:

    “Revanšizem je naraven preživetveni refleks. Obstaja od nekdaj in bo ostal za večno. Navsezadnje je tudi kulturni boj, ki ga v Sloveniji ta čas bijemo, oz. Janševi ukrepi čiščenja starih kadrov, pravzaprav oblika revanšizma (pobijati se v tem hipu ne moremo, ker takšnih strasti vendarle ni, oz. je že daleč od naše državljanske vojne).”

    “Svojim” priznava pravico do revanšizma (beri umorov), nasprotnim pa ne.

    Priznava, da smo imeli državljansko vojno. Ta pa je nekaj takega kot LA VENDETTA!

    - Jaz ubijem tvoje, ker so me užalili
    - Mi ubijemo tvoje, ker so ubili našega
    - Mi ubijemo tvoje, ker so ubili našega
    - Mi ubijemo tvoje, ker so ubili našega
    - itd, itd

    Na koncu pa nihče več ne ve, zakaj. Samo ubija….

  91. Jasna pravi:

    Marko: Ali pa sem malce preveč gledala Alo Alo. Her Flick (Sašo Peče), a nisi ti to rekel za Pečeta? To, da so se oklicali za edine oblastnike je napaka. Morali bi imeti volitve. Ampak vse kar so naredili do takrat, so naredili v “veri, da boš srečna”, bi rekel Benč.
    Marko, kaj praviš na to, da te malo razpizdim?

    http://www.youtube.com/watch?v=ge7KoJxSgSc

    1tastar: Po svojem narodu niso streljali na začetku vojne, ko je bilo treba braniti domovino od Nemcev in vsiljenega nemškega jezika (Gartner ima delno prav), ampak na koncu, ko je bilo treba jebati vse po spisku tistim zaradi katerih so gnili v jarkih. To je vsekakor grdo, ampak, nobody’s perfect…

  92. Rado Rado pravi:

    Ta je še bolj udarna.
    More smo mi krvi prolili . . .

    http://www.youtube.com/watch?v=ugNa8_rU7tI&feature=related

  93. Jasna pravi:

    Political indeterminate never theless fellow – traveler of the slowenian partisan!

  94. Jasna pravi:

    movement!

  95. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Jasna: Tak ritolizniški komad me pa res ne more več razpizdit. Me je že leta 1978, ko je prišel ven. Kozlali smo.

  96. Luka pravi:

    Ha sej res … so malo pretiravali.

  97. Jasna pravi:

    A si sploh vsaj kdaj podvomil, da bi morda lahko ta komad bil iskren. Osladen je že, preprost tudi , naj bo še ritolizniški, kar ne pomeni, da ni iskren. Nekateri so čist nori na te partizanske zadeve poglej Gojca & Co. ki so Rock Partyzani možno, da je bil tudi Balašević.
    Ko si ti bil na prvomajskih počitnicah, sem gledala proslavo za Dan boja proti okupatorju in odkrila partizansko poezijo od Mateja Bora, Alojza Gradnika in še nekaterih. Kakšni verzi… kot ta od Hej, brigade! “Po slemenih oblačnih in po grapah temačnih”. Lepo.
    Ah, iskrenost evo tukaj je, v besedilu, glasbi in Gregovem poetičnem glasu.
    http://www.youtube.com/watch?v=Oll-pfKez10
    Nočko :)

  98. david.pelko david.pelko pravi:

    Crnkovič, ravno sem objavil nov prispevek na tematiko stanovanj. In Blitz mi je zaupal, da je tudi Muenchen cenejši, seveda tudi Dunaj, razen redkih elitnih izjem :) Tako da, …..

  99. david.pelko david.pelko pravi:

    Jasna, kaj se je tebi zgodilo. Postala si moja menjava na tem blogu, včasih sem se jaz prepiral s Crnkovičem, zdaj pa kar ti? :)

    No ja, jaz sem imel bolj monologe :lol:

  100. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Se strinjam s prispevkom … še posebej v delčku o otrocih z zastavicami. Srhljivo in sramotno.

    Komentarjev je preveč … sem jih samo preletela … Zanimiv se mi je zdel dovtip, zakaj razvajenci generacije, rojeni sredi sedemdesetih, mislimo, da je bilo bolje odraščat pod Jugo itd. Inspirativna tema za blogozapis.

  101. Martin pravi:

    Ne poznam nikogar, ki ne bi čakal na konec juge, zdaj pa bi bili vsi radi heroji druga tita. Mogoče se kaj od tega piše z veliko, ampak zagotovo ne. Če hočeš biti proti manipulaciji pionirčkov, potem je treba to povedati točno tako, ne pa namigovati, da mogoče ni bilo v redu, kot sem marsikje prebral. 10pt.

  102. 1tastar pravi:

    Jasna, tvoj pogled seže samo do leta 1944, t.j. domobranske prisege Hitlerju.

    VOS (izključno komunistični likvidacijski oddelek pod vodstvom Zdenke Kidrič, žene morilca, ki ima en ogromen spomenik zraven Cankarjevega doma) je takoj na začetku vojne začel streljati izključno Slovence. Zato so nastale Vaške straže, iz katerih so spretni Italijani naredili belo gardo, poznejše domobrance!

  103. 1tastar pravi:

    Jasna, poznaš tudi partizansko “Svobodna Slovenija”?

    http://sl.wikipedia.org/wiki/Svobodna_Slovenija

    Tja do leta 1992 so jo ob pol petih zjutraj vrteli na Radio Ljubljano kot svoj uvodni motiv.

    Poznaš zadnjo kitico:

    “http://1tastar.blog.siol.net/2008/06/14/klientelizem/ ?

  104. 1tastar pravi:

    Pomota:

    Zadnji verz glasi:

    “Čez gore, polja, doni naj prek sveta: živi velika zvezna naj Jugoslavija!”

  105. Ena o revščinah « moosings pravi:

    [...] samo pomislimo na slaven slovenski prepir, ali smo bili bolj revni v socializmu ali nam je huje [...]

  106. 1tastar pravi:

    Revež ostane revež. Pri tem ni važno, kdo je na oblasti.

  107. Franci pravi:

    Neverjetno, kako visoke in zoprne glasove imajo diktatorji. Resda posnetki niso kakovostni, vendar pa so tako Tito kot tudi Hitler in Stalin vreščali kot kakšni histeriki. In s tem so “hipnotizirali” množice? Očitno so res bili drugačni časi.

  108. Miran pravi:

    Franci diktatorji niso hipnotizirali množic. Večino njih so utišali in jih pripravili do neustreznih početij.
    Ne rečem za Hitlerja v okviru 2. svetovne vojne, ta je hipnotiziral. Tito ni prepričal množic, ker ni imel teh sposobnosti. je samo brutalno utišal in pobijal.
    Zato sem danes za politično opcijo, ki nima korenin v levem komunizmu.
    Ravno ta teden sem bil v družbi uglednih Srbov in ti trdijo, da so se Miloševič, Tudžman in naš Veliki Slovenski brat iz tedanje opcije skupaj dogovarjali, kako bodo utišali Janšo in somišljenike, jih pozaprli in ustvarili še bolj zaprto Srbo Hravatsko Slovensko -slavijo.
    Na jesenskih volitvah pa bodo tudi ti aktivisti za dobro Slovenijo. Naravnost smešno in žalostno.

  109. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Miran: Da Tito ni hipnotiziral množic? Ta je pa bosa! Še 28 let po njegovi smrti se niso zbudile iz hipnotičnega spanca.

  110. Dajana pravi:

    Množice je hipnotiziral Hitler:
    http://www.youtube.com/watch?v=_Q-6H4xOUrs&feature=related

    Tito pa ni hipnotiziral množic, ljudje so pač verjeli v iluzijo, da je res možno, da so vsi ljudje in narodi enaki. In ker niso smeli imeti drugačnega mnenja oz. večini sploh ni padlo na pamet, da bi lahko bilo drugače, se še danes niso “streznili”. Temu se reče pranje možganov. Se dogaja v vsakem socialističnem sistemu, bi bilo vseeno, če bi bilo Titu ime Caucescu ali Castro.

    http://www.youtube.com/watch?v=hGTMl5losXY

  111. Miran pravi:

    Marko! Eno je hipnoza, drugo je strah, ki ti ga kot otroku naselijo v čustva. Tega strahu se nikoli več ne popolnoma rešiš. Kakšna neki je bila domovina Jugoslavija in njen voditelj, ki smo se je in se ga morali bati, obenem pa nenehno ponavljati kako ljubimo domovino in s Titom naprej! Če bi bil hipnotiziran, bi se tega ne zavedal, a ker sem se strahu zavedal, to ni hipnoza! Moral sem ljubiti torej nekaj po sili, kar mi ni vračalo te ljubezni.
    Pa tudi kakšni smo slovenci, ko nimamo niti čistokrvnega župana prestolnice. A bo naslednji župan morda Heider? Nisem prepričan, da ne bi dobil z ustrezno kampanjo preveč glasov.
    In potem; KUČAN OVIČ.
    Sklepal je Jugopakt, dokler ni uvidel, da je močnejši anti JUGO pakt!

  112. Jasna pravi:

    1tastar: Tako je pač bilo, pa kaj potem. Slovenci so majhen narod in skozi vso zgodovino iščejo nekoga s katerim bi se združili. Svoj čas je to bila Jugoslavija , zdaj je to EU, še dolgo nazaj je bila Kraljevina SHS. No, dovolj si star, da poznaš zgodovino.
    Ne zanikam komunistične svinjarije, ne prenašam tudi tistih, ki so prisegli okupatorju v imenu Boga in postali izdajniki lastnega naroda. Na to se meni kozla! Ma zamisli si, da zdaj Slovenijo napade, ne vem kdo in ti greš v okupatorjevo vojsko.
    Cerkev se itak uvlači v rit vsaki oblasti, ni važno katera je. Poglej ga papeža, kako se je spečal s tem lopovom Berlusconijem. In on mu bo odvezal mošnjiček za katoliške šole. Na zadnj strani SP 07.06. Za kozlat!
    Kako bi šele domobranci pobijali partizane, če bi le zmagali! Saj poznaš te cerkvene fore, kako to oni znajo. Včasih bi ti odbili glavo z ramen, če si podvoumil v to da Zemlja ni ploščata.
    Pa nebesa si lastijo! Navadne ljudi razglašajo za svetnike. Mislim kva, kakšna ošabnost. Pazi to, monopol nad nebesi!
    Potem še Marija! Vedno me ja mikalo, da vprašam duhovnika pri verouku. Kako pa veste, da je device? A jo je kdo pregledal?
    Tukaj so korenine poniževanja vseh žensk tega sveta. A samo devica je nekaj vredna, druge pa ne? Ma ja, ravno brigajo Boga te šovinistične fore, kot da Bog kuka pod vsako kiklo, katera je devica. Dobro je rekel Einstain- to je zbirka otročjih legend.
    Bravo, Severina!
    http://www.youtube.com/watch?v=Nobv4F90CBU&feature=related

    Simona: Meni se zdi sporno mahati vojnem zločincu z zastavicami. Pravijo, da je to Bush. Marko se glede tega ni izjasnil. Če bi namesto njega prišel Obama, bi mu še jaz šla mahati z zastavico. Nekaj martinlutherovskega je v njem. Mahati že, nimam nič proti, samo vprašanje je kom?

  113. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Jasna: Tebe hipnotizira vsakdo, ki pride mimo. Tudi mene je fasciniral Obamov spot Yes, we can!, ampak zato mu že ne bom šel mahat.

  114. 1tastar pravi:

    Zdaj se gre hipnotizerja Pahor. Namesto njega pa cvili Ciklmožek!

  115. Jasna pravi:

    A res? To so ti južnjaški navijaški geni. Meni je svet kot rock and roll. Mogoče bi ti “mahal” Diani? Ah joj, pališ se na monarhijo, tako kot moj Wakeman. Ne bi šla mahati Pahorju. Malo sem premislila in zdi se mi, da je ta človek pripravljen narediti čisto vse, da pride do oblasti. To se meni ne dopade. Zdaj moram priznati, da si imel prav ko rekel, da afne gunca pri Zrncu in Bizovičarju. Jaz sem ga zagovarjla. Potem sem rekla, čak’ mal, zabaven je že, ampak… prodaja nam svojo simpatičnost namesto programa. To pa ni kul.

    To je še za Mirana kom 66. V družini imam teto profesorico, ki je svoj čas učila matematiko na gimnaziji, sestra od strica duhovnika. Skratka vsi verniki težke kategorije. Nikoli in nikdar noben komunist ji ni prepovedal hoditi v cerkev. Kot majhno punčko me je vodila k maši in zaradi tega ni imela nobenih problemov. Lahko, da so naši familiji so tako zajebani ljudje, da jih še komunisti pri mir pustijo. Ne vem, če je to. Ti Miran si nisi upal v cerkev, ker si premalo pogumen! Stavim, da ti ni noben nikoli prepovedal.

  116. Jasna pravi:

    poprava:…da si imel prav, ko si rekel
    zagovarjala

  117. alcessa pravi:

    Jasna: obstajajo pa tudi otroci učiteljev, ki so šele po 91-tem izvedeli, da so jih babice bile dale na skrivaj krstiti in nihče ni nič vedel, ker bi to njihove starše stalo marsikaj…
    Meni osebno se tudi ni zdelo, da vernike kdo preganja – kot se je spodobilo, smo hodili v cerkev, s sinom od duhovnika sva bila vrstnika in skupaj pri konfirmaciji in bilo je fajn. Vsaj nam protestantom. Toliko bolj sem bila začudena, ko so po osamosvojitvi na dan prišli na skrivaj krščeni otroci tovarišev in tovarišic :-)

  118. 1tastar pravi:

    Niso vas preganjali. Ampak je pa bilo koristno, če nisi hodil. Stanovanjski kredit so mi zrihtali, čim sem rekel, da me doma silijo v cerkev!

  119. alcessa pravi:

    1tastar: a veš, da v bistvu razen zgoraj opisanega res nimam nobene predstave, kdo je komu koliko gnjavil zaradi cerkvi. Pri nas v vaškem okolju je nekako veljalo za sramoto, če nisi hodil v cerkev, istočasno pa so morali učitelji in njim podobni ob nedeljah obvezno ostajati doma. Kot da smo imeli dvojne kriterije: kdor ni imel tehtnega razloga za nebiti kristjan, je bil prava sramota, kdor pa ni imel izbire, je smel biti ateist – kar seveda ni pomenilo, da je na strani komunističnega režima.

    Je pa res, da smo v cerkev hodili redko in le na zunaj: večinoma smo premlevali čisto druge stvari, moški pa so itak raje šli v gostilno čez cesto.

  120. Jasna pravi:

    Alcessa: Takoj bi se prestavila k vam. Protestante zelo spoštujem. Jaz mislim, da so ljudje na skrivaj to počeli, ker niso hoteli težave. Drugače se jim ne bi nič zgodilo. Zagotovo vem iz prve roke, da komunisti tega niso prepovedovali. Razen, če hrvaški komunisti niso bili drugačni od slovenskih, ampak ne varjamem.

    1tastar: Tebi pa sploh ne varjamem!

  121. 1tastar pravi:

    Oprani možgani ne verjamejo ničesar, kar ni oprano!

    Ampak danes razen Henkla nič ni domačega!

  122. Rak pravi:

    Jasna, žalostno, preveč radikaliziraš stvari. Če se prav spomnim enega od tvojih komentarjev si za ali skrajno eno ali za skrajno drugo možnost. Vmes pa ni vredno nič. V naravi stvari niso tako pošlihtane. Pa tudi v družbi ne. V vsaki osebi se nahaja dobro in slabo, v vsaki strukturi družbe podobno, da o prepletenosti ne govorim. Razprav o partizanih in domobrancih ne bo nikdar konec! Sploh pa neargumentiranih ne. Mene moti, da večina ne loči boja za osvoboditev od revolucije, moti me, da večina tisth, ki ne marajo domobrancev meni, da so vsi barabe zaradi izdaje in kolaboracije. Ko si enkrat notri, prostovoljno ali nasilno, ti usmeritev in dejanja vsiljuje vrh. Če ne ubogaš si uničen. Ne morejo biti vsi partizani krivi za revolucijo in kasnejše izvensodne poboje. Ne morejo biti vsi domobranci krivi za kolaboracijo. Vrh pa je sigurno. Samo do kam dol sega ta vrh. In tu je tudi podobnost z diktaturo. Ko si notri, poti ven ni brez kosenkvenc. Traja, da se spremeni. Dvomim v začetne namene Tita, da bo postal tak, kot je kasneje bil, ne vem, vem premalo, še premalo sem prebral, pa tudi res ni vse. Ampak, ko si enkrat na oblasti, je hudič. Sploh z dedci, z oblasti in babe ga spraviš samo skolom, pravijo.

  123. Vanja pravi:

    alcessa, to da je pri nas 80% ljudi lastnimkov nepremičnin je dediščina socializma. Počakaj hudiča, ko se bo res začelo in bodo na veliko prodajali zato, da bodo preživeli. Za en kratek čas.

    sicer pa smo si različni, eni kozlajo na komunistične pesmice, drugi pa na bečke lakaje. Živi bili pa videli kaj se nam piše. Kar se mene tiče, gospodarjem ne verjamem. Manj kot tistim prejšnjim. Ker ti sedajšnji obvladujejo cel svet in so od prejšnih veliko bolj sofisticirani, pregnani in hinavski. Seveda pa je lepo igrati golf in zmerjati pamže z razvajenci.

  124. Jasna pravi:

    Rak: Če bi domobranci zmagali, bi Musoliniju polizali rit in bi dobili Trst, na to namiguje naš Marko in črnorokec Miran. Italijani so polizali rit ta velikim pa so oni dobili Trst. Italijani se vedno obračajo kako veter piha.Sovražim nenačelne in nepokončne ljudi. Pred drugo svetovno vojno so debeli prašičji feudalci jemali suhem in sestradanem narodu in dajali cerkvi, celo Blejski otok so jim dali za nebesa. Levica, komunisti, marksisti in ne vem kdo še je imela tega zadost, teh debelih prašičjih fevdalcev in nastal je vpor. Ideja je bila plemenita in to je meni dovolj. To spoštujem, čeprav potem ni bilo vse kako je treba. Ne prenašam ljudi, ki se klanjajo Musoliniju takrat, ko jih pride okupirati. A je to težko za razumeti! Ne vem kako tak um kakor je Crnkovič tega ne vidi. Ne vem kaj je on. Miranu sem rekla črnorokec, kaj naj rečem Marku…ne vem.

  125. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Jasna, ti si totalna koza. Nisem mislil, da bi dobili Trst, če bi zmagali domobranci, ampak če bi zmagali ti, ki so zmagali, samo da ne bi uzurpirali oblasti.

  126. alcessa pravi:

    Vanja, najbrž se bo delež lastnikov res spremenil. Kar ne bi bila takšna katastrofa, če obstaja dovolj najemniških stanovanj in dobra zakonodaja – to si upam trditi, ker vem, da drugod lastništvo stanovanja enostavno ni edini cilj.

    Kar pa se bivših in sedanjih vladarjev našega malega sveta tiče, sem mnenja, da se je treba z njimi ukvarjati, jih analizirati, se pohecati na njihov račun, skratka uporabiti vse sposobnosti, zaradi katerih smo v sivi preteklosti splezali z dreves, in se zavedati, da je po eni strani vse, kar smo kot posamezniki doživeli v svojem kratkem življenju, v resnici pravzaprav bolj en navaden kontinuum, kot pa divje, nenadne spremembe. Se pravi, da bi marsikaj mirne duše lahko ohranili, sploh, če gre za koristne lastnosti in življenjske nazore. Sploh, odkar ni več Partije, ki bi te krojila.
    Po drugi strani že same definicije izrazov, s katerimi drug drugega zmerjamo, v resnici niso preproste (“Zahodnjak” ni isto kot snob in “Vzhodnjak” ni isto kot zafrustriranec, temveč milijon drugih stvari, kombinacij itd.)
    Naša dolžnost kot sapiensi je po mojem, da se z njimi poglobljeno ukvarjamo, da se tej temi posveča veliko energije in napora ter kreativnosti. Ker bi lahko, namesto da druge zmerjamo s tem in unim, raje razmišljali, ali niso ti prehodni časi koristni za kakšne kreativne sinteze. Balkanskega in Evropejskega. Slovenskega in Germanskega. Vzhodnega in Zahodnega. Whatever passes through. Tako na daleč bi rekla, da smo Slovenci v unikatni poziciji: če nočemo veljati za Južnjake, se zato najdejo dobri argumenti. Če nočemo biti blede kopije Bečarov in ostalih Germanov, nam tega ni treba. Lahko pa bi bili na osnovi svoje zgodovine čisto svoja lastna, kreativna mešanica vsega doživetega, tudi preteklosti in prihodnosti – in s tem nekaj novega in razpoznavnega, da nam ne bi bilo treba odlivat vode iz jedrske elektrarne in na EM pošiljat občutljivih sodnikov, da nas sploh kdo opazi.

    Erm, sorry za nakladanje: malce preveč dela imam in pozno je :oops:

  127. Miran pravi:

    Jasna, bojim se, da ti uzurpiraš Crnkoviča.

    Jasna, jaz se nisem bal komunistov. Koncerte sem imel v cerkvi, pa še orgle sem igral.
    Vendar navdušeni so pa komunisti bili samo takrat, ko sem 22. decembra za dan JLA priredil Balkan mix v kasarni. Pa sem jim enkrat v mix podtaknil dele Marijine pemi –O MARIJA NAŠA LJUBA MATI.
    Veš kako jim je bil komad všeč. Na koncu sem jim rekel, da je Marija sestra enega mojega prijatelja oficirja. Pa sem dobil dvojno porcijo Srbske solate.

  128. Jasna pravi:

    Trsta ne bi dobili nikoli pod nobenim pogojem, ker je Italija preveč močna in požrešna, da bi komurkoli in karkoli dala. Sploh, zemljo. Misliš, da ne vem, da takšni ljudje, kot so domobranci ne morejo zmagovati: “Pokleknimo bratje in polupčkajmo Musolinijev škorenj, če ne vam bodo tisti tadrugi jezuška sneli! ” je oznanil gospod in zlorabljal vero. Torej, 1tastar, a cerkev ne pere? Uzrupirali oblasti, praviš? Tukaj bi morala poklicati pomoč. Gospod Repe, lepo prosim, pomagajte! Komplicirano je. A takrat so sploh bile kakšne stranke, ki bi bile sposobne voditi državo? Kolikor jaz vem partizani niso bili nobena stranka. Tam je bilo vse sorte ljudi, tudi vernih. Seveda sem koza. Sem ti že rekla, da te vedno ne razumem, ker ni razumljivo. Raje sem totalna koza kot dobra igralka. Kolikor se spominjam iz ur zgodovine bi nam Italija še kaj pohopala tam okoli Gorice ampak takrat so zaropotali celo Rusi oz. Stalin.

  129. Miran pravi:

    Marko ti pa ne smeš Jasni tako zabrusiti, da je koza. To je prostaško in na nikakršnem nivoju. Ohranimo dostojanstvo tudi do drugače mislečih!

  130. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Miran, to je zelo viteško od tebe, ampak nehaj moralizirat.

  131. Jasna pravi:

    Miran, takole ti bom povedala: danes mi je lokalni pobec naredil note v 15. minutah in poslal v programu Sibelius. Celo srednje glasbene šole nima. Jaz sem hotela to od skladatelja. Sumim te, da ti je to bil pretrd oreh. Marko se je v Jani spravil na Ruglja, joj, kako sem bila vesela, da ga psihiči motijo. Ampak v istem trenutku sem se spomnila, da je bil tudi Rugelj partizan.

  132. Miran pravi:

    Jasna razložil sem ti, da nimam zvočnikov in da imam penosnik v Ljubljani.
    Rugelj pa je od takih žensk kot si ti zahteval veliko partizanske hrabrosti.

    Marko česa te je tako strah? Te morda morala na kaj spominja in te spravi v jok, zato se je izogibaš?

  133. Jasna pravi:

    Pepi: Ti vedno prosiš Simono naj ti ga potegne. Lahko zaključim kot totalna koza si dovoljim tole: no , Pepi odpri zadrgo in mi ga dej ustka. Zadovoljen?

  134. Rak pravi:

    Jasna, pa še zelo vihrava si. Si tudi tako temperamentna, ampak takrat, ko nisi razburjena.
    Glede Italije ti dam popolnoma prav. Zgodovinsko dokazane kanalije. Ampak, o usodi Trta je odločala Anglija. Strah pred realno možnostjo pohoda komunizma sovjetskega tipa v Italiji. Zato farsično sodno preganjanje fašizma po vojni, takojšnje aktiviranje njegovih manj komprimitiranih veljakov v oblastne strukture. Fašisem je še vedno gensko zakoreninjen v precejšnjem delu populacije. To, da so naše enote zasedle Trst je bil potreben pogoj, da bi bil ponovno naš, žal ne zadosten, pustili so nas na cedilu tisti, ki smo jim verjeli, da so prijatelji. Pa smo spet pri interesih, ki edini veljajo v politiki.
    Navajaš, kaj so te učili pri zgodovini. Vsi mi bi morali še enkrat skozi poglavje novejša zgodovina, ampak kdaj bomo dobili vsaj kolokor toliko objektiven prikaz. Ne samo politiki, še zgodovinarji se kregajo med seboj o zgodovinski resnici, kljub pisnim dokazom na obeh straneh. Slovenska folklora re pač taka, mi v prisotnih komentarjih smo samo del te folklore.

  135. Jasna pravi:

    Rak: Veš kaj je smešno, da jaz izhajam iz klerkalnega gnezda in, da moja vzgoja ni mogla prepričati mojega čuta za pravičnost, da je prav tisto, kar je naredila Cerkev v drugi svetovni vojni. Rak, njim se gre samo za to, da jim komunisti ne vzamejo vse nagrabljeno premoženje. Njih briga samo posest, in zato zlorabljajo verne ljudi, da bi si jo ohranili. Prav so imeli komunisti, da so jim je pobrali po vojni. V mojem kraju mi je stara gospa pravila, kako je neki Žid pridobil premoženje. Vsiljeval je neukim revnim kmetom posojila nabijal svinjske obresti, seveda je vedel, da ne bodo zmogli vrniti, pa je šla kmetija ali hiša. In, ko so mu po vojni komunisti vse pobrali, kako so bili ljudje hvaležni. Takšnih je bilo ogromno. Ne rečem, da je vedno bilo prav, ampak za mene je dovolj plemenito, da lahko spoštujem takšno idejo. V Drugi svetovni vojni, tujcem ni bilo dolgo časa jasno kaj se tukaj dogaja, baje so vsako toliko časa poslali padalce v izvidnico. Ko so vse raziskali, so se sami odločili, da so Tito in partizani tapravi. Nobena moda, trendi, debeli kapitalisti v cilindrih, in ne vem kaj še, me ne bodo prepričali, da je to treba popljuvati. Človek ne rabi biti ne vem kako pameten, imeti faks ali doktorat, nič ne pomaga, če nimaš prirojenega čuta za pravičnost. Poglej ga papeža, ko ga zagledam z tem lopovom Berlusconijem bi ga najrajši za ušesa. A ni dovolj star, da bi lahko vedel, kaj je to slaba družba?
    Ne nazadnje v teh komentarji smo samo trije Rado in Gartner in jaz, ki mislimo podobno. Marko je lahko srečen, vsi so na njegovi strani, vsi mu kimajo se strinjajo. A tisočkrat sem videla v Ameriki otroke z zastavicami. Tudi bajkerji jih imajo narisane na svojih Harleyih, pa so tako kul. Marka nisem razumela, ali ima on kaj proti Lene Riefenstahl? Ona že ni naredila svastike, da jo omenja. Naredila je veliko za Nube.Njegove pripombe me zmedejo, tako kot tista o ustaših na Švedskem.

  136. Jasna pravi:

    Pozabila sem na Trst. Italijani se znajo, ves čas se predstavljati iz ene strani na drugo. Pri zgodovini nikoli nisem vedla na čigavi strani so ti hinavci. Ko je končala vojna seveda so se postavili tam, kjer so za njih koristi. Vzeli so jim Istro, Dalmacijo nekaj so revčki mogli dobiti za tolažbo, da niso čisto praznih rok. To je bil Trst. Pridni so bili, pa so dobili.
    Koroška je druga stvar. Nikar naj ne mislijo, da je tako enostavno spreminjati meje, pa čeprav je Avstrija kapitulirala. Zelo veliki kos bi bilo treba odrezati od Avstrije in ga dati Sloveniji. Že zdavnaj pa so se Korošci odločili ostati v Avstriji, pa ne zaradi Tita, ampak drugih stvari.
    Torej ne sanja se mi kaj je hotel Marko povedati. Ta francoski polizanec me kliče koza.

  137. Rak pravi:

    Jasna, dovolj sem star, da poznam večino dogodkov. Verjemi, razumem tvoj gnev. Se strinjam, aroganca, žalitev, podcenjevanje s stališča neke napumpane vzvišenosti, samovšečnosti in enostranske vsevednosti tudi mene zelo moti in se mi gravža.
    Glede koroške pa…. zelo dobro poznam, tudi vzroke, izhajajo iz dogodkov po prvi vojni. In zelo me je osebno prizadelo. Razdelili so nas. Še danes trpimo. Ampak vidim svetlobo na koncu tunela. Pa ni luč od vlaka.

  138. Jasna pravi:

    Za domovino z rocken’n rollom naprej!

  139. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Zapis Marka Crnkoviča, Tito, komunisti, NOB, kapitalizem, lažna krivda stare oblasti pravi:

    [...] lažna krivda stare oblasti 17.06.2008 Blogovski kolega Marko Crnkovič mi je v svojem novem zapisu dal navdih, da se spet dotaknem Tita, bivše Juge, komunistov, boja proti okupatorju in dejstva, da [...]

Komentiraj

Za pisanje komentarjev morate biti prijavljeni.