Včeraj, danes, jutri
Torek, 24. junij 2008Povprečna bruto plača je med 2004 in 2007 narasla za 20%. Minimalna bruto plača je v istem obdobju narasla za 19%. Povprečna starostna pokojnina je narasla za 14%. Leta 2007 je bilo 37.500 več delovnih mest kot 2004, brezposelnih pa okrog 25.000 manj. Stopnja zaposlenosti (67,8%) je nad povprečjem EU (27), stopnja nezaposlenosti (4,9%) pa pod njim. Neto plače so se zaradi nižje obdavčitve leta 2007 zvišale za 4,2%. Razlika med povprečno plačo moškega in ženske se zmanjšuje in je skoraj pol manjša od povprečja EU (15). Od 2004 do 2008 se je zaostanek Slovenije za povprečno gospodarsko razvitostjo EU zmanjšal s 85 na 92%. Kupna moč prebivalstva pa se je med 2003 in 2007 vsako leto zvišala za dobre 3%.
To je le nekaj podatkov iz vladne brošure Slovenija danes (ali Slovenija včeraj, danes, jutri), ki so prejšnji teden prejela vsa gospodinjstva. Kot način komuniciranja se mi to zdi sicer zgrešeno. Saj veste, kaj vse in koliko nam danes mečejo v nabiralnike. Zadeva bi ostala junk mail, če ji ne bi opozicija naredila reklame. No, naredila ji je antireklamo.
Prejšnjo sredo sem se udeležil bruncha z Žigo Turkom. Minister brez listnice je predstavljal inkriminirano publikacijo, ki jo je pripravila njegova Služba vlade za razvoj. “Vendar papirna brošura omogoča zgolj enosmerno komunikacijo, ki v dobi interneta ni dovolj,” je bilo rečeno v vabilu, “zato vabimo predstavnike tradicionalnih in družbenih medijev, da skupaj zaženemo še blog in na ta način odpremo široko razpravo o uspehih, neuspehih in prihodnjih nalogah.” Kaj Turk od nas pričakuje, ni bilo povsem jasno, toda kljub temu — ali ravno zato — se nas je vabilu odzvalo veliko. Treba je namreč vedeti, da je minister brez listnice ljubljenec blogerjev.
Nekateri kolegi blogerji so o korektni Turkovi predstavitvi poročali — sicer ne brez pomislekov, a konstruktivno in dobronamerno —, sam pa sem se odločil, da to ni moja stvar. Potem pa se je začelo.
Najglasnejše kritike so prišle iz stranke Zares. Njena poslanska skupina je Računskemu sodišču predlagala, “naj revidira pravilnost in smotrnost poslovanja Službe vlade RS za razvoj v primeru izdaje zloženke”. Publikacija naj bi namreč oblikovno, z barvami, sloganom itd. — in z dejstvom, da je predsednik vlade podpisan kot Janez Janša, fizična oseba, ne pa kot predsednik vlade —, vzbujala sume, da ne gre za opravičljivo porabo davkoplačevalskih sredstev, temveč za propagando SDS.
Nekaj podobnega je pripomnil komentator na internetu: “Spoštovani, ne glede na vaše izmišljotine, propagando in pranje možganov ne na naslednjih volitvah ne kdaj kasneje ne bom glasoval za SDS ali katerokoli sorodno stranko. ¡Hasta la victoria siempre!” Nekdo drug pa je pripomnil: “Spoštovani JJ in vaša ustaška banda! Vse kar je napisano v tej publikaciji je čista laž in propadanda SDS in njihovih lizoritnikov. Isti ste ko komunajzarska banda, ki vlada že 16 let na 45 let podlage. Važno, da ste poskrbeli za svoje riti. Na oblasti boste samo še do oktobra in nikoli več. Smrt tajkunom denar ljudstvu.”
Slednji citat ni lektoriran. Na internetu se ne lektorira. Na internetu se pizdi. Veste, to je v bistvu tak virtualni šank.
Libertarec je na blogu v zvezi z nesrečno publikacijo citiral Janeza Šušteršiča. Ta mi je, ko sem preverjal citat, povedal anekdoto o intervjuju za Bančni vestnik — torej ne ravno za žuto štampo. Novinarka mu je postavila tudi vprašanje glede padanja plač. Saj ne padajo, je rekel Šušteršič, plače rastejo, in postregel s podatki in jih interpretiral. No, mnenja o tem so različna, se ni pustila zmesti kolegica.
Ali je mogoče imeti različna mnenja o statističnih podatkih? Ne, ni mogoče. Statistični podatki niso zato, da bi se z njimi strinjali, ampak da nam dajo neko približno predstavo o stanju stvari, ki jih lahko opisujemo še na mnoge druge načine — ne moremo pa se prepirati s številkami. Nihče, ki tako ali drugače odstopa od statističnega povprečja, ne more zanikati ali spodbiti statističnih podatkov. Lahko se v njih ne prepozna, toda zato prav nič manj ne držijo.
Tako je tudi Miran Potrč (SD) v Studiu City na temo brošure omalovaževal podatek o povečanju števila zaposlenih z mnenjem, da je med njimi veliko takih, ki so jih zaposlili le za določen čas. Morda bi bilo bolje vprašati za mnenje o tem tiste, ki so jih zaposlili, ne pa opozicijo. Ta ni poklicana, kaj šele pripravljena hvaliti vlado. Ampak če mislite, da so — ali bi lahko bili — vladi hvaležni vsaj tisti, ki so med njenim mandatom našli zaposlitev, se motite. Zakaj bi bil vladi kdorkoli hvaležen za karkoli? To je pač usoda politikov. V Sloveniji še posebej.
Še nobena vlada v zgodovini Slovenije ni imela tako slabih ratingov kot ta. Za to si je kriva tudi sama. Vendar je dejstvo, da tudi še nikoli ni bilo tako velikega razkoraka med dejanskim stanjem, zlasti na področju življenjskega standarda, in (samo)percepcijo ljudi o tem stanju in svojih lastnih življenjskih možnostih in perspektivah. Razlaga te diskrepance je temeljno vprašanje, na katerega bi si morali odgovoriti — toda o tem prihodnjič.
Dnevnikov Objektiv, 21. 6. 2008
Objavljeno v Torek, 24. Junij, 2008 ob 00:19 v kategoriji Dnevnik 2004-.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.


24. Junij 2008 ob 00:42
S svojimi blesavimi predstavami o realnem svetu pomagate graditi sistem bedarij predvsem prenahranjeni novinarji. Ne sme se pozabiti, da je ta konkreten kapitalizem nastal na neznanju mase povprečnih ljudi. Uganite, zakaj prepotentnim petelinom strižejo peruti. Dražvo imamo zato, da zaščiti tiste, ki si sami ne morejo rezati kruh in pršut. Naj nihče ne naklada o tem, da si je vsak sam kriv. Tistih, ki si poleg kruha kupijo časopis za soljenje pameti, je vsak dan manj. Vprašaj v službi za izterjave.
24. Junij 2008 ob 00:42
Dražvo=>državo.
24. Junij 2008 ob 01:14
no, številke mogoče ne lažejo, pač pa pogosto kaj skrivajo. brezposelnost je tako upadla tudi (predvsem?) na račun nove zakonodaje, na podlagi katere se nezaposlena oseba, ki se parkrat ne oglasi na centru za socialno delo, ne šteje več za nezaposleno.
24. Junij 2008 ob 02:37
Na uč: kljub “Povprečna bruto plača je med 2004 in 2007 narasla za 20%” sta uvedba evra + inflacija proizvedli finančni minus.
24. Junij 2008 ob 06:35
S percepcijo ljudi ni nič narobe, čeprav nanjo vplivajo pričakovanja generacije, ki se je odločala za drugačen sistem. Vsekakor je percepcija realnejša od statističnih podatkov.
Tole:” Nihče, ki tako ali drugače odstopa od statističnega povprečja, ne more zanikati ali spodbiti statističnih podatkov.”
Marko, lahko jih zanika tudi vsak, ki pade v povprečje.
Ne vem sicer koliko si kdaj študiral statistiko, sicer bi vedel, da je izbor metode pri izračunih odločilen, in od njega je odvisna realnost kazalcev in zaradi tega je statistika čudovit manipulativen instrument oblasti.
Da je statistika laž, ti lahko pove vsak. Sama vem, da je statistika krasna, zahtevna veda, ki omogoča odslikavo resničnih stanj, če to nekdo hoče. Če pa noče, pa ne. Že samo izračunov povprečij je cela vrsta, velika razlika je med aritmetičnim in geometrijskim, med ponderiranim in neponderiranim itd.
Bolj kot se da frizirati statistične kazalce že z zjemanjem podatkov, se jih ne da frizirati nikjer.
Statistične institucije bi morale biti neodvisne. Zunanje. Potem bi bili podatki verodostojni.
Metode pa bi morale biti v času primerljive, da bi bili primerljivi tudi rezultati. Vzorci bi morali biti isti. Tako je s tem.
Od vseh podatkov, ki so za posameznika relavantni, je zanimiva izključno kupna moč. Ta je iz vidika posameznika tista, ki odslikava realno stanje.
Ob visoki inflaciji je rast kupne moči nemogoča, ker se to dvoje popolnoma izključuje.
Vsekakor je šlo v omenjeni publikaciji za predvolilni boj stranke SDS in metanje peska v oči vsem državljanom.
In volilna orietiranost prebivalstva. Levo usmerjeni volilci so bili v predhodnem volilnem boju pošteni, ni bila zadovoljna z lastnimi rezultati in so dali možnost desnim, da se izkažejo, če so kaj boljši, če jim je človek res pomemben…Tega desničarji niso sposobni narediti, ker jim je demokracija in resnični interes ljudi španska vas, a pred nami so nove odločitve. Po izkušnji bo zelo težko zaupati. V resnici imamo na voljo samo sredino. Te še nismo izkusili kar se učinkovitosti tiče.
Morda bodo ljudje v tej situaciji prvič prisluhnili resničnim programom strank in nehali voliti zgodovinsko pogojene simpatične osebe in morda se bodo stranke resnično zavedle, da morajo ponuditi programe, ki ljudjem resnično nekaj zagotavljajo.
Po mojem mnenju bi se vsekakor morala levica okrepiti, desnica pa obnoviti. Na oblast bi morali priti lastninsko neobremenjeni ljudje, ker tisti, ki so se obogateli s priviligiranim položajem v družbi, ne zaradi svojih delovnih rezultatov ne vzbujajo ljudem nobenega zaupanja.
In s tajkunizacijo bo potrebno razčistiti enkrat za vselej. Sicer bo to postala naša nova genska napaka, ki si jo bomo metali v glavo forever. Razslojenost v naši družbi je zaradi nje nevzdržna.
Potrebujemo zdrav kapitalizem, ne pa takega, ki temelji na kopičenju kapitala na osnovi navideznih špekulacij. Interesi morajo biti ekonomsko pogojeni, ne zgolj politično in na osnovi le tega vedno po nekih kriterijih elitizirani. To ni noben svobodni trg.
Tudi zato imamo inflacijo.
24. Junij 2008 ob 07:47
že cca 20 let pišem o t. i. socialnih problemih. Velikokrat, pa naj se sliši še tako ZF, bi morala kaj napisati tudi o tistih, ki zaslužijo približno toliko kot dobim sama s t. i. “svobodnim novinarstvom”. Kar je skregano z vsako logiko….
Povsem drži, da se trenutno nahajamo v - meni nerazumljivi- situaciji.
primer: ne nedavni okrogli mizi so številni podjetniki povedali, da enostavno ne morejo dobiti delavcev. Kljub dobremu plačilu, ki ga obetajo. Ker posamezniki sicer pridejo, a ko ugotovijo, da bi morali malo več delati, gredo spet na čakanje ali kdovekam.
Ravno včeraj bi morala obiskati družino, ki potrebuje pomoč. A jih ni bilo doma, ker so šli za teden dni na morje. Meni, recimo, to tudi letos ne bo uspelo, ker smo lani nekaj malega investirali v hišo, pa nimam denarja za tovrstno morsko razkošje.
Živim v okolju, kjer je veliko starejših, ki potrebujejo pomoč pri nekaterih malenkostih: košnja trave okoli hiše, opleti plevel z vrta, iti v trgovino, prestaviti kakšno stvar v stanovanju. četudi ponujajo plačilo uslug, se nikomu “ne ljubi”….
Ko je ob nedavbnih EU seansah, ki smo jih imeli na Brdu, v Slvoeniji dlje časa bival tudi prijatelj- novinar iz neke tuje RA postaje, se je čudil, od kod Slovencem tolikšno število dragih pasemskih psov. Takih, ki (ker je zelo priznan pasjerejec in se spozna na te reči) med brati, stanejo več kot tisočak….
Ravno takrat so potekale tiste znane debate Kresalove o revščini. Ko jo je slišal - Kresalovo namreč- se je po tleh valjal od smeha….
ne smemo pozabiti, da ima lahko revščina več obrazov. Eden najbolj značilno slovenskih je ta, da posedujemo neko nepremičnino, od katere se nočemo ločiti, tretiramo pa se za reveža.
primer: v nekem večjem slo mestu sem- nedavno tega- obiskala starejšo žensko, ki živi v cca 120 m2 velikem stanovanju. prejema manjšo pokojnino in ni imela dovolj denarja za plačilo položnic. Povsem spontano sem ji predlagala, naj stanovanje, ki ga NE potrebuje, proda, ker je le-to na izuemni lokaciji, bi zanj dobila vsaj za 3 manjša. Pa me je nahrulila, da raje crkne kot bi to storila….Pač…
Lahko bi naštevala- IZ PRAKSE, da ne bo pomote!!!!!- še lep čas…..
dejansko mi gredo vsi ti pogovori o t. i. revščini, blazno na živce.
24. Junij 2008 ob 07:50
Strinjam se z @zoljo, delno pa tudi s tabo.
Hej, še jaz jamram zaradi drage hrane, pa mi niti ne gre tako slabo.Kupna moč je dejansko grozovita, zato imam večinoma tudi jaz občutek, da živimo v bogatiji.
Te pa imam bolj za ljubljansko srajco, ki ne vidi problemov izven Ljubljane. Delno imam ta problem tudi jaz, ampak ko široko odprem oči v Trbovljah, na Goričkem, v Kočevju ipd., mi je hitro jasno kakšno je stanje. V Ljubljani imajo res skoraj vsi službo (saj sicer nimaš šanse da preživiš), drugače je pa na periferiji.
Če te je bloger-politik povabil na zajtrk in tam nakladal o jebeni brošuri, potem to še nič ne pomeni. Jaz ga imam itak za nakladača.
24. Junij 2008 ob 08:02
A ni lepo, da imamo statistiko, ki ji nihče ne verjame, državo, ki je nihče noče, vlado, ki je za vse kriva, in novinarje, katerim so učenost vlili skozi nürnberški lijak FDV?
Kako se ustvarja rating, se pa najlepše vidi na TV SLO. V nedeljo zvečer premožno zmaga arestantski kaplan brez smisla za petje, v ponedeljek zvečer pa je množično kriv za korupcijo Drago Kos. Rabiš samo dovolj zmogljiv PC, na katerega priklopiš 10 mobitelov in program za telefoniranje. In pa seveda 5.000 evrov za telefonski račun!
24. Junij 2008 ob 08:22
Slovenci se revščine sramujejo, običajno tega ne obešajo na veliki zvon. Tudi spretni niso pri dobivanju raznih pomoči. Kar pa nikakor ne velja za ljudi priseljene iz južnih krajev.
In Slovenci imajo zelo čustven odnos do svojih nepremičnin, zato migracije še dolgo ne bodo prišle v poštev pri zaposlovanju.
Če razlike med plačo in podporo skoraj ni, ne boš šel nihče delat.
Podpora in majčkeno dela na črno omogoča bolj udobno življenje.
Ne vem sicer na kakšno pokojnino računajo taki ljudje, a jih ni ravno malo.
Za ogled revščine Brdo ni primeren kraj. Je pa jasno, da naša revščina ni primerljiva z afriško. Človek je reven, ko ima veliko manj, kot je potrebno za normalno življenje, ni ravno potrebno, da umira sredi ceste od lakote.
Jaz se nimam za revno, ker pa v sebi res vedno pomislim na Afriko.
Resničnega dopusta, da bi kam šla, nisem imela že dvajset let.
Spadam pač v srednji sloj. Družba je revna, kadar je srednji sloj živi skromno. Tega je namreč največ. In v tem sloju nastaja občutek, da
smo revnejši. Ker smo.
24. Junij 2008 ob 08:25
Mica, pustiva delo/nedelo in košnjo trave. Interpretacija resnice, obljubljanje nebes na zemlji in brdu ter podobne bedarije, ki me poleg omenjenega ministra najbolj spravijo v bes, ne pomagajo prav nič. Ljudje so bivanjski invalidi, ki čakajo, da zadenejo na lotu ali se kako drugače zadenejo. Začenjajo se volitve in kjer se le da, sprovociram koga - zato, da moja provokacija daje identiteto za vsaj minimalen odgovor.
Če smo nekako dosegli, da filozofska opredelitev ni več problem za nastop v tržnem gospodarstvu, je zdaj treba poiskati še kak drug cilj. Na primer, da ne bo treba tisočem hoditi v službo za 400€ in se poleg tega še bati za zaposlitev. Vedno sem trdil, da je ljudi v revnem okolju še teže prepričati, naj počnejo kaj drugega. Porkaduš, zato pa imamo državo, sicer je sploh ne potrebujemo. In če visokoleteče minstrstvo ne ve, kaj početi tako, da se razvoj pozna tudi pri služenju kruha brez pršuta, potem pa adios iz politike.
Pa tudi stroški brošure in referenduma niso stran vržen denar. Nekdo je zagotovo dobil plačano. Upam, da bo zapravil. Ajd, da ne pokurim ves plac.
24. Junij 2008 ob 08:44
Škoda, da nimam sposobnosti držati v glavi malo več podatkov,da bi lahko pokomentiral več navedb iz tega statističnega pregleda! Vseeno pa mi je še kako ostalo v glavi kako so se plače “vsem” dvignile zaradi nižje obdavčitve. Pri tedniku (pa tudi v drugih medijih) smo si takrat ogledali lepo predstavitev, ki je pokazala vpliv reforme na dohodke menedžerja, nekega majstra v grafični firmi s tristo petdeset jurji (tolarjev) in delavke v tekstilni fabriki. Delavka je bila na boljšem za en kofe na mesec, grafik pa za trideset jurjev! Menedžer je z davčno reformo dobil dvesto do tristo tisočakov takratne valute mesečno. Tako po slovensko je bilo na Bajukovo veleumno reformo sicer nekaj negodovanja, potem pa je kmalu (tudi po slovensko) vse skupaj potihnilo. Slaba strategija se mi zdi, če misli pozicija s takšnimi podcenjevalnimi metodami graditi temelje za svojo kampanjo! Saj pravim, škoda da ne morem vseh navedb pokomentirati, sem pa kar nekako prepričan, da so vse dovolj luknjaste, da bi bil minister lahko s svojim blebetanjem malo bolj zadržan!
24. Junij 2008 ob 08:46
Nevenka: Tvoj komentar se mi zdi tipičen problem zgrešene ali vsaj vprašljive slovenske samopercepcije. Praviš, da že 20 let nisi bila na dopustu, ker da spadaš v srednji sloj. Halo? Kdo pa misliš, da si privošči počitnice? Samo višji sloj? Srednji sloj je vendar tisti, ki praviloma hodi na dopuste, pa čeprav samo v cimer fraj na Hrvaško. Srednji sloj si je vendar izmislil počitnice, kakršne poznamo – pajcanje v plitvini v poletni vročini, z avtom s prtljažnikom na strehi, z von-vagnom in z zalogo hrane za 14 dni! Za njih so vendar 50 let gradili hotele in bifeje in restavracije in disko klube! Od turizma za srednji sloj živi pol Evrope!
Skratka: Ti bodisi nisi srednji sloj, ampak nižji, ali pa si srednji sloj, pa raje zapravljaš za kaj drugega kot za počitnice.
Res me zanima, koliko zaslužiš in kje živiš – mislim, ali živiš v lastniškem stanovanju ali v hiši ali si po podnajemnica ali kaj. Res bi rad enkrat prišel do dna nekomu, ki je bodisi res tako bogi, da ne more na počitnice, pa se ima vseeno za srednji sloj (kar je kruta pomota), ali pa res spada v srednji sloj in bi lahko šel na vsaj skromne počitnice, pa iz enega ali drugega razloga ne gre, pri tem pa raje pizdi čez stanje v družbi, ker si kao ne more privoščit niti počitnic (kar ni kruta pomota, ampak je nesramno).
24. Junij 2008 ob 09:35
Ja, ja Marko srednji sloj je nekam razpotegnjen. Bi ga bilo potrebno dodatno razslojit.
Plačujem stanovanje /lastniško, 54 kv.metrov in nekaj vrta/ imam avto, ne ravno novega in samsko življenje ima dokaj visoke fiksne stroške. Živim v Ljubljani. V nobenem obdobju se nisem uspela okoristiti s kako podarjeno dobrino. Smola pač.
Plača? Malo nad povprečno. Torej sem srednji sloj.
Inflacija mi je v trenutku zelo podražila kredit, ker se je dvignila obrestna mera, cena bencina se je tudi zelo dvignila in tako še nekaj ključnih dobrin…tega neka normalna rast plač, ki se uskljajuje po bog vedi katerih kazalcih, ne ujame v parih letih…Sedajle varčujem za registracijo avtomobila, nekaj toplega bom potrebovala za obleči na jesen in za stroške ogrevanja, ki v zmskih mesecih dosežejo visoke zneske. Včasih si moram plačati zdravnika, da se počutim malce bolj varno, ker ni nikjer nikogar, ki bi skrbel zame, če bi bilo kaj narobe. Nujnosti pač določajo prioritete. Trudim se varčevati za starost. Tega marsikdo ne zmore, ali pa gre raje na dopust.
Ko poplačam kredit, čez tri leta, bom pa šla pa na morje.
Moj luksus, trije posvojeni mačkončki. Za to sem pa res sama kriva.
Saj jaz se nimam za ogroženo. Zelo pa čutim, če mi gre bolje ali slabše, ker načrtujem svojo porabo in varčujem pri hrani, obleki in kulturi. Svojo kupno moč imam pod nadzorom. Točno vem kdaj pade. Lahko bi šla na dopust, če bi se npr. odpovedala avtomobilu.
Pa ga potrebujem, ker težko nosim težke stvari zaradi poškodbe hrbtenice.
Jaz sem pričakovala, materialno gledano, malce bolj brezskrbno življenje. Pa ni. Temu primerno je moje zadovoljstvo.
Vsi ljudje ga oblikujemo na tak način.
No, reciva, spodnji srednji sloj?
Menda te ne iritira moj življenjski slog. Poskušam živeti čim bolje s tem kar imam.
24. Junij 2008 ob 09:43
Kaj ta Nevenka ne dobi nič regresa (a se tako reče), za počitnice? Dejva se zmenit, pa je jaz vzamem k sebi v Split, potem še na Brač.
Mica: Kaj bodo otroci “jerbali”, če bo gospa prodala stanovanje? Moj foter vse neprimičnine čuva zame. Če bi mi mama bognedaj umrla, nikoli se ne bi poročil, da meni ne bi bilo treba dediščino z novo ženo deliti. Lud čovjek! Takšni so eni tastari in njihov odnos do neprimičnin.
Glede statistike imam “simpatično” zgodbico: te dni srečam sosedovo punco, žalostno in s solzami v očeh.
Kaj ti je, deklica? jo vprašam.
Zbrisali so me!, mi pove in briše solze.Iz zavoda za zaposlovanje, nadaljuje.
Zakwa?, se čudim, saj piše prošnje ( ima srednjo ekonomsko).
Zajebala sem, zamešala dneve, namesto danes sem se morala oglasiti včeraj!
Neeee!!!!!!, Ana te je brisala! ( tukaj se vsi poznamo).
Saj se je opravičila, takšna so navodila od zgoraj, če ne ona leti!
Pa zakaj so tako strogi, zaradi enega dneva?
Zaradi statistike, mi je rekla Ana ( svetovalka na zavodu) in pokazala cel kup, dokumentov in usod meni podobnih. Punca je za šest mesecev izgubila denarno nadomestilo. Statistika pa štima.
24. Junij 2008 ob 09:52
Ja, regres pokriva minuse nepredvidenih izdatkov, npr: če ti gre ogrevanje v maloro, če se ti kak idiot zabije v avto na parkirišču in potegne črto itd…
24. Junij 2008 ob 10:03
Ti bom kar povedal, frajer!
Spadam v srednji sloj (1.300€), pa že 30 let nisem bil na počitnicah. Kamorkoli grem, imam že po treh dneh poln kufer. Enostavno ne maram miru!
Doma mi pa nikoli ni dolgčas. Če je slabo vreme, delam v hiši ali na vrtu, ali nerviram prepotentne blogarje, če je lepo vreme, se kam zapeljem. Za en dan!
Ko sem bil mlajši, sem se hodil skoraj vsak dan pozimi smučat (razdalja ni problem, ker grozno uživam v šofiranju po slabih in ovinkastih cestah), poleti pa kopat v kakšne toplice, jezero ali na morje.
Še sedaj hodim vsak teden najmanj enkrat za en dan v toplice, Ankaran ali na Bled. Ob šestih zjutraj od doma, ob sedmih zvečer domov.
24. Junij 2008 ob 10:15
Jasna, tvoja zgodba ne velja povsod. Sem sam pred kratkim osebno imel podobno štorijo, ko sem zamešal datume in za skoraj teden zamudil na sestanek na zavodu za zaposlovanje in ko sem svetovalki za zaposlitev razložil svojo zgodbo ni bilo nobenega problema. Torej zamudil sem za cca. 4 dni in takrat nisem izgubil podpore. Aja, pa če se ne držiš navodil, ki jih dobiš na zavodu za zaposlovanje in si prejemnik socialne podpore te NE zbrišejo iz evidence na zavodu, ampak nisi več upravičen do SOCIALNE PODPORE. Velika razlika.
24. Junij 2008 ob 10:24
Uh, Nevenka, super, jaz pa ne dosegam niti z brutom neto povprečne plače… Tak je to, če iščeš službo s VI. stopnjo, pa jo najdeš v Prekmurju. Mislim, da še dolgo ne bom blizu lastne nastanitve…Bom pa šla na morje naslednji teden
24. Junij 2008 ob 10:31
Ja verjamem, da je tako. Ko boš pa maširala proti upokojitvi, računam, da boš dobila službo, ( tudi jaz je takoj po faksu nisem dobila in takrat sem še hodila na morje), potem dobi življenje druge barve…Po petdesetem letu je pa res zadnji čas, da človek dobi lastno streho nad glavo.
24. Junij 2008 ob 10:31
Glede socialne podpore je en tak hecen paradoks: Primerjala sem se s tudi pravkar diplomiranimi vrstniki, ki so živeli doma, pri starših z dvema lepima plačama, torej z nič lastnimi stroški (no, kakšno pivo zvečer in cote iz HM), pa so kot iskali zaposlitve dobili okrog 200 evrov. Jaz sem po diplomi šla na porodniško (ne vprašajte, kak je z nadomestilom in nekaterimi drugimi pravicami, če nisi bil prej vsaj 1 leto zaposlen), potem sem se prijavila na Zavod. Do podpore pa nisem bila upravičena, ker živim v skupnem gospodinjstvu z otrokovim očetom, ki je (hvalabogu takoj po diplomi) zaposlen. In zakaj so jo oni dobili? Ker odrasla oseba, ki živi pri starših ne šteje več v družino oz. za tistega, ki bi ga naj ta preživljala….Hmmm…..
24. Junij 2008 ob 10:44
Martin, kot morda razbereš iz domala vseh mojih komentarjev, zlepa ne segam po visokoletečih mnenjih, življenje se - na srečo- dogaja “pri tleh”, med ljudmi iz mesa in krvi.
In ne med tistimi, ki se počutijo “revne” zato, ker jim do milijona manjka en sam samcat evro.
Včasih naletim na prav žalostno-smešne situacije…..
Skratka, hočem reči, da je neka situacija šele tedaj brezizhodna, če NI dela, če ni priložnosti za zaslužek.
24. Junij 2008 ob 10:56
Tako je tudi Miran Potrč (SD) v Studiu City na temo brošure omalovaževal podatek o povečanju števila zaposlenih z mnenjem, da ….. bla bla bla
ali ni ravno potrč oz. njegova stranka pred leti obljubljala 50.000 ali celo 100.000 novih delovnih mest?
če me spomin ne zapušča, se je takrat nezaposlenost povečala. minister dimovski, včasih zlsd, danes sd
24. Junij 2008 ob 11:01
Marko: Tako je pač to, ko izplavajo dalmatinski geni na površje, potem nastanejo balade o psu in materi. Ampak važno je, da ti mene “voliš” onako na svoj način - tako si povedal na predavanju, pravi Žiga Turk.
24. Junij 2008 ob 11:24
Jasna,
Brač bi tudi mene zanimal.
Glede sloja pa ne vem kam spadam. (niti me ne zanima).
LP
24. Junij 2008 ob 12:12
Se strinjam, Mica. Brez pojasnil ni razumevanja.
24. Junij 2008 ob 12:58
MICA gledano “gro” imaš strašansko prav. Crnkovičev zapis prav kaže na to kako ti razumeš stvari, on se pa nekaj prčka. Problem je dejansko v tem, da bi vsi blebetali in pisali, delal pa nihče. Dela je dovolj, a je enostavneje filozofirati in pisati neumnosti. Janša bi moral udariti po mizi in še stokrat poudariti tisto, kar je že rekel, da je še vedno preveč kruha v smetnjakih.
Crnkovič pa dela s takimi članki nevrotične in zbegane ljudi. Če bi si moral Crnkovič sam pokositi travo, da bi na njej igral golf, bi ga zagotovo ne igral.
24. Junij 2008 ob 13:05
Haha, dobra je tale statistika. Pa sem mislil da mi gre že tako slabo.. Samo te podatke je potrebno pogledati, gledati poročila in poslušati vlado pa boste ljudje videli, da vam gre odlično. Koga brigajo povečana farmacevtska sredstva, čedalje več revnih ljudi, umazana voda, zastrupljena hrana, umiranje čebel, čedalje več depresivnih ljudi,… Vse to ne obstaja, vse to je le izmišljotina, nepotrebna izmišljotina nekih posameznikov, ki premalo gledajo poročila in ne spremljajo statistike….
http://www.rprogress.org/sustainability_indicators/genuine_progress_indicator.htm
Pa da ne bo pomote. Ne ta vlada, ne prejšnja vlada, niti prihodnja vlada, niti neka v tem trenutku iluzorna vlada ne more čisto nič narediti. Politiko vodi nekaj ljudi iz Evropske Unije, vse pa je tako ali tako podvrženo razumu ekonomije, ki je v čistem nasprotju z zdravo pametjo.
http://www.youtube.com/watch?v=9piIziXU9RE
24. Junij 2008 ob 13:26
Pomagaj si sam, in bog ti bo pomagal.
ali pa:
Vzemi tam, kjer jamrajo!
24. Junij 2008 ob 13:51
Miran….eh, me veseli, da si razbral, v čem vidim “problem”.

dokler je ponudbe dela več kot je povpraševanja, ne smemo jamrati, da “moramo” biti lačni.
Tudi k nam pridejo novinarji, ki bi se “radi” pogovarjali z “znanimi pevci in drugimi VIP osebnostmi”. A ko gredo na ene tri občinske seje, s katere je treba- po cca 5 urah butastega poslušanja- napisati 5 vrstic, je pa konec “ljubezni”.
Poznam diplomante FF, tem je teže dobiti službo. Nekateri ne držijo križem rok, zaposlijo se tam, kjer se ponudi prilika. Drugim je kaj takega nečastno, in raje sedijo doma.
Eh, pa kaj bi naštevala…. Vsak zase najbolje ve, kje so njegove slabosti, ane?
24. Junij 2008 ob 14:14
Zlahka lahko jamramo, če je naše delo tako neproduktivno, da je zato tako nekonkurenčno, da ne more dosegati vrednosti enako opravljenega dela drugod po Evropi. Zakaj? Ali ni to nekam nelogično?
Če nekdo ful gara za 400 EUR, v Italiji dobi za enako delo 1500 EUR, je nekaj narobe.
S 400 EUR si pa lačen. Razen, če po kakem čudežu lahko to porabiš izključno za prehrano pa še par malenkosti.
Proizvodni delavci zaslužijo od 400 do 600 EUR.
Povprečna slovenska neto plača je cca 900 EUR, malo manj.
Poznam veliko fakultetno izobraženih, ki zaslužijo okoli 1000 EUR, nič več. Zame je to srednji sloj, od 900 do 1500 EUR. Tam se začne višji sloj. Temu sedi pa bogata elita. Od 400 EUR navzdol je pa revščina.
24. Junij 2008 ob 14:25
Človek, ki nima nobene akumulativne sposobnosti v pogojih razvitega sveta, je v takem svetu reven. Če z vsem kar ustvari lahko skrbi zgolj za osebno eksistenco, je reven. Stopnja osebne akumulativne sposobnosti je tista, ki pove v kateri sloj sodiš.
Vsaj zame.
24. Junij 2008 ob 15:14
NEVENKA, če bi tebe in CRNKOVIČA plačali ze jamranje, negativizem do drugih in za lastno samozaslepljenost, bi bila najbogatejša človeka na svetu.
V tem blogu bijeta bitko za utrujeno Sutjesko.
Kaj mene briga vajina statistika, ki je podobna Prešernovim verzom: V Ljubljani je dihur, ki noč in dan žre knjige, od sebe pa ne da nobene fige.
Pojdita živet kam drugam. A povem vama, da kamorkoli človek gre, povsod nese sebe s sabo.
24. Junij 2008 ob 15:25
Ne dovolite Marku, da vas sporovocira, da mu razlagate, kako živite. Če se nam on razdaja s podrobnostmi svojega življenja, to še ne pomeni, da moramo enako počenjati vsi.
Sicer pa umeščenost v družbeni sloj ne določa le osebni dohodek, temveč tudi premoženjsko stanje in seveda življenski slog. Nekdo, ki je podedoval stanovanje, ali so mu ga kupili starši, si lahko privošči bolj razkošen slog tudi z nižjim dohodkom. Nekdo z višjim dohodkom pa si tega ne more ali noče privoščiti, ker morda vzdržuje dva otroka in šele rešuje osnovne eksistenčne probleme.
Z drugimi besedami, umeščenost v sloj ne določa to, koliko zaslužiš, temveč predvsem kaj poseduješ in kako živiš. Samska ženska brez pomoči staršev ali partnerja in s krediti in mačkami … ta mora zaslužiti vsaj 1600 EUR za življenski slog srednjega sloja.
24. Junij 2008 ob 16:00
Knitter se strinjam. Nekateri imajo pač golfovski neintelektualni domet. Od luknje do luknje, s tem, da niti iz kratke razdalje, ne vedo kaj je v luknji. Samo, da zamahnejo, pa mislijo, da so že doživeli kratkohlačni orgazem.
Antidepresivi baje pomagajo, vendar le pod pogojem, da si tiho.
24. Junij 2008 ob 16:00
Miran pojdi pregledati možgane. Ne nam prodajati to sranje!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miha Šalehar v radijski oddaji Toplovod, je pred meseci razkrinkal, od kod šiba ogromna količina klicev sekundi v Piramido, za ne vem točno koga iz vladne stranke. Ker na TVS niso mogli verjeti svojim očem so naštimali računalniški program, ki beleži izvor klicev. Slučajno so vsi bili iz SDS in to iz davkoplačevalskega službenega telefona. Ker tisti, ki so klicali niso imeli kaj drugega, kot da so priznali, so dodali, pa da ja to ni nič takega. Šalehar je bil kao objektiven in pripomnil, da to veretno delajo tudi levi, samo desne so dobili. Ko pa poslanec Juri iz službenega telefona kliče kurbice, po tem ga vsi po vrsti jebejo v glavo. Hinavci! Boljš’ klicati kurbice, kot farbati volilce. To sicer ni tema ampak je podobno.
24. Junij 2008 ob 16:32
Jaz nič ne jamram. Samo zgrešene percepcije pa nimam, je že zaradi svoje stroke ne smem imeti. In vidim ljudi, ki živijo slabo in se mučijo z zapletenim sistemom raznih pomoči. Bog ne daj, da jim še zdravje odpove. To je trenutna divota Slovenije.
Delam v gospodarstvu in tam se ne da nič preseravati, ker je treba v gospodarstvu zaslužiti za vse državne kozlarije.V gospodarstvu se pogaja za 20 EUR, v šolstvu, sodstvu in zdravstvu pa za evropske plače. To je realizem.
24. Junij 2008 ob 17:29
Koliko je zivljenje fer je stvar percepcije. Nekateri sluzijo “nadpovprecne” place, ker so se odlocili studirati in zato v solo hodili vsaj 5 let dlje kot ostali, ki so v teh 5 letih ze pridno dobivali placo. Dohodek 5 let nekoga, ki ni studiral, in strosek studiranja (najem stanovanja v Ljubljani, knjige, potni stroski, ipd.) se pac mora nekje (vsaj) izravnati in zato visje place pac niso nerazumljive.
Poleg tega spet izzareva iz komentarjev klasicna slovenska apatija in zavist! Klasicno slovensko je, da si v sluzbi pri istem delodajalcu vse zivljenje. Neumnost! Ce ti ni vsec, pojdi drugam. Da sploh ne zacnem s tem, da je nezdravo in popolnoma demotivirajoce biti na istem delovnem mestu dlje kot nekih 3-5 let. Dober primer je tu Crnkovic - se mi zdi, da sem ga skoraj v vseh casopisih ze bral
Iz tega pride tudi slovenska neproduktivnost. To je zelo dober statisticen podatek in nic subjektiven, kot ga nekateri zelite tu uporabiti. Poenostavljeno - Nemec pac v eni uri napravi 10 konzerev, Slovenec pa 5 (+10 tracev, 6 omemb grozne ekonomske sitaucije za katero so izkljucno krivi SDS and co. ne pa zapravljanje delodajalskega casa in denarja za razpravljanje o tem, pa se verjetno 1 kavico spije ob tem).
Kar se da razpravljati je to, kdo je za slabo produktivnost kriv. Tu krivim slovenske managerje, ki o managementu in modernih pristopih k delovnem procesu, vedo po vecini zelo malo.
Markov komentar o srednjem sloju in pocitnicah pa je eden izmed boljsih stvari, ki sem jih zadnje case bral in sam bi tezko bolje opisal svoja razmisljanja. Da mi nekdo, ki SAM zivi v 54m2 stanovanju, ima avto in 3 macke, jamra o tem, da ne more na dopust - perverzno! Da sploh ne omenjam, kako grda je verjetno drzava, ker ti je se celo obdavcila to stanovanje sedaj in ker zahteva od tebe, da placas registracijo za avto!
Obup…prav zalosten sem nad takim razmisljanjem…
24. Junij 2008 ob 19:03
…sam sem razslojen….
24. Junij 2008 ob 19:45
Kar dober prispevek. Kdor ima malo opravka s statistiko, ve, koliko je vredna. Če ne bi bila vredna nič, je ne bi uporabljali. Povprečje je seveda varljivo, a trenutno je to najboljše, kar imamo. Torej, kdor ž
eli oporekati, mora priti z boljšimi podatke, ne pa z jamranjem, da ni bil na morju. Zagotovo obstajajo kazalci, ki kažejo, da gre marsikomu slabše. Obstajajo pa tudi podatki, da gre več ljudem boljše kot prej in ne slabše. Seveda če govorimo o kupni moči.
Stvar pa postane drugačna, ko ugotovimo, da so predvsem narastla pričakovanja. In ta so v Sloveniji nenormalno visoka v primerjavi z zahodom. Samo kot primer - na Dunaju smo živeli v najpremožnejšem becirku - konec šolskega leta so se otroci v šoli pogovarjali o tem, kam bodo šli na počitnice. Le kakšnih 20% jih je reklo, da gredo nekam na morje oziroma dopustovati, večina pa jih je rekla, da gredo k starim staršem. Podobno je v Nemčiji, kjer je % sicer večji, a ne tako kot pri nas. Počitnice na zahodu niso nekaj samoumevnega, kljub višjemu standardu. To, da nekdo ne gre na morje, še ne pomeni, da si ne more privoščiti, ljudje imajo pač različne prioritete. Pri nas je morje zelo zasidrano zaradi poceni sindikalnega turizma, ki pa ga več ni.
Jaz vladnemu podatku kar verjamem, saj najbrž bazira na podatkih statističbega urada. Ja pa res, da je zelo pomemben faktor tudi počutje ljudi, to pa je slabo. Sicer pa kaj pričakujete od anket? Včeraj sem zasledil anketo, kjer so ljudi spraševali, če se jim zdi gradnja avtocest dovolj hitra in ali se jim zdi predraga. Kakšni so bili odgovori, si lahko mislite. Kaj pa naj ljudje odgvorijo na tako slaboumna vprašanja? Da so avtoceste prepoceni???
24. Junij 2008 ob 20:32
@Mitja - ti pa si en falot. Produktivnost je potrebno zvišati, da… Da bomo imeli večje plače in več proizvedli - tako je, bolj se ne bi mogel strinjati.
Sploh v današnjem času, ko manjka vse drugo kot materialne dobrine.
Sploh v današnjem času, kjer je denar ustvarjen kot dolg
Sploh v današnjem času, ko človek ne ve kaj bi s samim seboj.
@Jasna - levi, desni, srednji… vse je isto sranje… in drugače tudi ne more biti…… Dokler ne bo vsak vzel odgovornost za svoje življenje v svoje roke, do takrat bomo gledali to kozlarijo. Oziroma dokler bodo ljudje pripravljeni to prenašati… bo pa čedalje hujše.. In enkrat se bo zlomilo, kajti drugače ne more biti - le še vprašanje mesecev kdaj se bo to zares zgodilo…..
24. Junij 2008 ob 21:18
V tej državi večina ne bi nič delala, bi pa vsi imeli visoke plače. Kot delodajalec lahko to rečem iz prve roke. Res je tudi, da je izredno težko dobiti ustrezen kader, saj, ko malo zadiši po kakšni odgovornosti, ni nikjer nikogar. Žalostno, vendar resnično. Če pa se mora kdo v službo pripeljati npr. iz Novega mesta v Ljubljano, pa mislim, da ga ne bo hudič vzel. Ta država bolj boleha za lenobo, kot pa za revščino.
24. Junij 2008 ob 21:30
@Fritz: mogoce pa ljudje zelijo ustrezno placilo za odgovornost. Kaj pravis
Za malo denarja, malo odgovornosti. Grem stavit, ce bi ponudil dovolj, se ti pripeljejo tudi iz Murske.
24. Junij 2008 ob 22:33
Marko, na Valu 202 je danes zvečer voditelj Miha Š. rekel, da si bolj zoprn kot življenje samo, a vseeno pišeš dobro. Nato je citiral konec tvoje kolumne.
24. Junij 2008 ob 22:41
Vsem, ki neprestano jamrate, lenuhom in nesposobnežem lahko povem samo to, da produktivnost pomeni ustvarjati dodano vrednost, ki je pa Slovenija zaradi jemračev in intelektualnih lenuhov še dolgo ne bo sposobna ustvarit. Ker dodana vrednost ni produkt kofetkanja, mešanja zraka in megle, ločevanj na leve in desne, niti ne sklicevanje na statistiko, Janšo, komuniste, ipd. Čas z in med jamrači je izgubljen čas. Kot ste izgubljeni vi, ki še do danes niste pogruntali, da od jamranja ne boste preživeli.
24. Junij 2008 ob 22:54
Zakaj Slovenci samo jamrate, tarnate in javskate? A premorete kakšno zadovoljstvo na predvečerje praznika svoje domovine. A se vsi počutite tako slabo v svetilniku 21 stoletja. Preberite še enkrat Markov prispevek iz začetka. Nevenka, zakaj jamraš, Miran ti samo hoče samo povedati, da se ne zavedaš kako se imaš dobro.
Fritz: Ti tudi jamraš. Brezposlenost se je znižala, plače so zrasle, cene so tudi, ampak premier ni kriv , pač ne more vplivati na inflacijo pravi v Reporterju. Vsi kazalci kažejo, da nam ni bilo nikoli boljše.
“Samo naš Marko Crnkovič Bog ga nima rad, zoprn je kot življenje samo zato ga tako rad berem”, pravi Mihi iz Toplovoda in citira zadnji odstavek o velikem razkoraku med dejanskim stanjem življenskega standarda in (samo)percepcijo ljudi. Jaz pa Mihija imam rada in nikoli ga ne zamudim, nisem vedla, da tudi on ima rad tebe.
Lemurian: gledala sem Denar kot dolg že nekaj časa nazaj, ekstremistično, toda ne zlagano.
Zastava je že na balkonu za jutri. No, dejmo izobesiti zastave kdor še ni!
24. Junij 2008 ob 23:17
Jasna:
To je zate: http://www.youtube.com/watch?v=d63COahIpVM&feature=related
24. Junij 2008 ob 23:32
pri polni zavesti in povsem zdrave pameti ugotavljam, da ni ničesar bolj sexy kot so zrele, sočne, sladke in živo rdeče jagode.
- pohotno zagode, srce požene po žilah kri in usedem se na stol pod balkonom, s polno pestjo slastnih sadežev v dlaneh, počasi…ker pri užitkih človek nikakor ne sme hiteti….ponesem tisto rdečo reč v usta….mimogrede se z njim dotaknem ustnic….kako lepo dišijo…bognedaj, da bi pri tem pomislila na tisti angravžni švic, ki teče nogometašem po telesu- tako kot sosedovemu Korlnu, ki po nekaj urah spravljenja sena zaudarja na 3 kilometre


Ravno prav debele in ravno prav vabljive.
….Take, da se v trenutku, ko se dotaknejo brbončic, zadovoljno nasmehnejo, potem se razstopijo na jeziku in moj želodec ob tem - saj mi je nerodno priznati
Aha, kje sem ostala…?!
Pri jagodah…ja….bil je en tak lenoben večer….kresnice so se prižigale v zraku….niti vetrč ni popihal…spokojen mir…..in potem, ko je legel mrak, sem prižgala svečke, pa jagode so se zakotalile iz sklede- na mizo in z Najdražjim sva bila tiho, le roke so segale v skledo in celo Polde je dal mir, ni se mu ljubilo poganjati za mušicami….
Pa mi srce ni dalo, da se ne bi spomnila tistih, ki se trudijo z mojim psihološkim profilom, saj jim ne bo uspelo, si rečem, ker ne vedo, kako nepozaben večer je in kako malo je treba, da je človek srečen in zadovoljen.
25. Junij 2008 ob 00:13
JASNA blog 35.
Po tvojem priporočilu sem šel pregledat možgane. Vse je vrhunsko! V možganih pa se vidi, da si že nekaj časa dopisujem z hudo zmedeno žensko. Baje si to ti!
25. Junij 2008 ob 00:40
Miran, ne nori prosim te….
25. Junij 2008 ob 01:45
Jasna jaz bi pa šu stabo na Brač

25. Junij 2008 ob 02:52
Posipljem se s pepelom, ker sem si preveč medlo zapomnil zadevo (ne o brezposelnosti, ampak o plačah, čeprav ohrani izviren pomen). Hvala za popravek in za informacijo, da se citate pošlje v preverbo. Človek se vsak dan kaj novega nauči.
25. Junij 2008 ob 02:57
Odličen članek, sicer. Toda, kot se da razbrati iz komentarjev resnica v predvolilnem času ni issue. Percepcija je vse.
25. Junij 2008 ob 05:27
“Publicisti” imate percepcije. Kakršnekoli, samo resnične bolj poredko.In tisti, ki nasedajo na politične limance, da ne rečem tisti, ki jim župniki razlagajo ekonomijo
Človek bi pa res na blogih kdaj z veseljem prebral nekaj kar ni prazna slama, ampak je objektivno vpeto v nek strokoven okvir.
Da bi imeli tudi ekonomisti kaj za prebrat, tisti, ekonomisti, ki znamo tudi računat.
25. Junij 2008 ob 05:37
Marko C. in Tomaž Štih.
Veliko vajino sozvočje čutim, ko gre za vajino kritiko opoziciji, češ kaj pizdite, podatki o uspešnosti te vlade so vendar statistično jasni!
Pa vendar, ker sta vajini imeni, kot je rekel Marko zase v CD, tudi blagovni znamki, bi pričakoval glede na vladne podatke, kompleksnejšno analizo.
Zame je zelo bistven podatek, kako je locirana ta denarna masa, ki je povzročila 20 % povprečni dvig. Si je večino te mase razdelila gornja tretjina zaposlenih?
Če je to res, potem preostali dve tretjini upravičeno občutijo relativno nazadovanje.
Potem vpliva na razpoloženje spodnjih dveh tretjin tudi inflacoja. So se morda enormno podražili predvsem artikli, ki jih kupujejo spodnji dve tretjini?
Tu sem naštel zgolj dva elementa, najbrž pa obstajajo še. Realno se lahko ljudje tudi v peklu, kljub ugodni statistiki. Vlada (politika), si lahko privošči tako enostransko interpretacijo***, morda si jo lahko privošči tudi libertarec (Štih), ti pač ne Marko.
*** Na srednji rok bo tudi sleherna politika plačala takšno zavajanje. Vsak zase namreč prav dobro ve, kolikšen delež znašajo položnice in drugi nujni stroški glede na osebne mesečne prejemke.
25. Junij 2008 ob 05:46
@Mitja: you’re so full of crap. Kaj pa naj jaz rečem? Kot prevajalec opravim isto delo (ne na uro, nominalno - na uro sem veliko bolj produktiven kot velika večina prevajalcev v Sloveniji ali v Evropi; 2000 besed mednarodno priznane dnevne prevajalske norme je zame že nekaj let ena bolj grenkih šal), dobim pa plačano cca 50 odstotkov manj kot nemški prevajalec in skoraj 100 odstotkov manj kot skandinavski. Komu jaz lahko bentim o konzervah in produktivnosti? Fuck off.
25. Junij 2008 ob 05:59
Jaz bolj manipulativnih podatkov še nisem videla v življenju kot so tisti zgoraj. Da se kdo upa pisati o rasti kupne moči, in ne navesti podatka o inflaciji, ki avtomatično pomeni, da je kupna moč pač ne raste. Mater smo inovativni, tudi inflacijo bomo izumili na novo.
25. Junij 2008 ob 06:54
Pa recimo, da se ob inflaciji izkazuje neka povprečna rast kupne moči. Kaj to pomeni? Kako je kaj takega možno?
Odgovor je samo eden: delu prebivalstva je procentualno dviganje plač plače močno povečalo. Narasla je tista masa plač, ki je bila že prej velika. Tako pač delujejo procenti.
Potem so pa še tisti ljudje, ki so imeli majhne plače, ki jim pač procentualno dviganje plače plače čisto malo dvigne.
In res je tako, kot pravi Rado. Ti ljudje kupujejo veliko ožji asortiman potrebščin za življenje in na osnovnih potrebčšinah je bila rast cen veliko večja od rasti plač.
Sklep je: če v inflacijskih pogojih nek statističen urad izračuna povprečno rast kupne moči, to pomeni, da je v tej deželi proces
VULGARNEGA RAZSLOJEVANJA.
Vemo, da je številčno razmerje med bogatimi in revnimi nekako vsaj približno uskaljeno z izobrazbeno strukturo. Torej je revnih več.
torej so tisti, ki so bogati zelo bogati, če prevpijejo izračun povprečja.
Pri osnovah statistike človek najprej izve, da ekstremne vrednosti kazijo izračun povprečij. In se jih zato včsih eliminira, da je rezultat realnejši, da izkazuje pravo sredino. Torej bi pri našem izračunu morali izločiti bogate in revne. V Sloveniji bi tako operirali z relativno mahjno številko. Matematično to izhaja iz dejstva, da je povprečje, ki odslikava celotno popoulacijo, izkazuje rast kupne moči. Iz tega sledi, da srednjega razreda skoraj nimamo.
No, pa sedaj razglabljajete o percepciji.
25. Junij 2008 ob 06:57
Statistika sama nikoli ne laže, interpretacije statističnih podatkov dajejo za laž neskončne možnosti. Tako.
25. Junij 2008 ob 11:03
PEPI blog 49
Tvoja diagnoza mi ne pove ničesar.Ko človek ne ve kaj bi in kaj je, začne filozofirati z vrinjenimi stavki in obsesivnimi kompulzijami.
Pač Pepi treba bo pojasniti kaj misliš s tistim stavkom in po tvojem tehtnem pojasnilu bomo rekli, da te psihoterapija prijemlje.
25. Junij 2008 ob 11:53
Super napisano andreja!
Vprašal bi te edino to, kaj je zate ta dodana vrednost?
In se strinjam tudi z Jasno; vsi bi samo jambrali, ko pa je potrebno kaj narediti, pa nikjer nikogar. Jaz pravim, da še ni tako hudo… Ko bo dovolj hudo, se bo človek že zmigal… prej pa ni šans, šele velika kriza človeka prisili v tako radikalne ukrepe kot je nekaj narediti zase.
Po drugi strani je pa tudi res, da bi vlada rada ljudi ki ne jambrajo. Ki prenašajo omejitve in krčenje pravic brez javkanja - take ljudi ima vsaka oblast rada, se strinjam…
25. Junij 2008 ob 12:07
@Mr. Mojo
1. ce ti placa ni vsec pac pojdi drugam
2. verjetno se ti sedaj vraca v glavo zagovarjanje studentskega dela in napotnic in podobnih neumnosti iz casa studiranja, sedaj pa ti vsi ti zelo dobro znizujejo povprecje place v sektorju
3. zivljenje v Nemciji in skandinaviji je verjetno malenkost drazje
4. …pa spet, ce ti ni vsec, pojdi tja…moznosti je vec kot dovolj
5. norme so postavljenje z razlogom, spekuliram da v tvojem sektorju zaradi kvalitete
6. prevajalstvo je zelo zahvalen sektor, kjer se je samo dobro potrebno prodati.
pa se par osebnih:
1. spet jamranje
2. ce si ze vec let podplacan, potem enostavno ocitno raje vidis, da se lahko na nekoga jezis, da je nekdo kriv za tvoje neuspehe, kot pa da bi tvegal, kaj postoril
3. nekdo, ki na ves glas pise, kako je boljsi od vseh ostalih, mi je vedno malo sumljiv
4. umiri se z jezikom…upam, da tvoji prevodi niso taki.
@fritz (41)
Bravo!
25. Junij 2008 ob 12:25
Webmaher: Postaviti se bo treba v vrsto.
Lemurian: Moj komentar 45, je mišljen bolj cinično, ker ne vem kako drugače parirati Miranovi nevuljudnosti, nesramnosti, brezobzirnosti do Nevenke in “mojega” MC-ja.
Pepi, srce a greš ti tudi na Brač?
Dajana: Hvala. Lepo. Premehko za mene. Tisti večer sem poslušala eno “evrovizijsko” od Emerson Lake & Palmerja - Lend Your Love To Me Tonigh. Nežno in lepo besedilo, čudovite violine, če pri tem še na koga misliš je še boljše.
25. Junij 2008 ob 12:33
Mitja, ti blage veze nimaš. Verjetno, pa mogoče..daj nehaj s samimi puhlicami. V Sloveniji je veliko nemškega kapitala, zato ker je naša produktivnost najmanj enaka nemški, le cena dela je nižja. Človek težko tako malo dela, da ga na koncu nič ne plačaš…
Saj veliko ljudi gre drugam delat, ane..to je ful dobro za Slovenijo.
Indiviudalen problem je vedno rešljiv, dokler ni zelo sistemski.
Joj, kakšno gobezdalo. Postavi si kakšno intelektualno normo, preden kaj čvekneš.
Odspekuliraj domov spat.
25. Junij 2008 ob 12:33
http://www.youtube.com/watch?v=WIzmYsMq4Wo
25. Junij 2008 ob 12:57
@nevenka
In argumenti so kje?
25. Junij 2008 ob 13:08
Lemurian, poštena kritičnost ni ravno jamranje. Meni je absolutno vseeno kdo mi vlada, zaradi mene je lahko karirast ali pikčast, samo, da dobro vlada. Pri dobrem vladanju se vprašanje percepcije ne pojavlja.
25. Junij 2008 ob 14:04
@nevenka ima čisto prav ko pravi da pri nas srednjega sloja ni…oz. ga je zelo malo…
@jasna a bi šlo preko vrste, lepo prosim
25. Junij 2008 ob 16:44
webmaher: Joj, joj…a misliš, da imam moči reči ne…
25. Junij 2008 ob 17:35
Men je pa tale del poročila všeč:
Od 2004 do 2008 se je zaostanek Slovenije za povprečno gospodarsko razvitostjo EU zmanjšal s 85 na 92%.
Razlog je lahko odlično delo ekipe naše vlade. Žal pa je bolj verjetno da je razlog v EU sprejeti Romunija in Bolgarija.
25. Junij 2008 ob 18:43
Joj, joj in prejoj. Kakšno jamranje. Ravno danes sem poslušal podatke o revnih Nemcih. Povedali so, da okoli 10% družin živi pod pragom revščine, med enostarševskimi pa kar polovica. Pa je najbrž prag revščine določen podobno kot pri nas, predvsem na podlagi osnovnih stroškov življenja. Je pa res, da v Nemčiji deluje socialna država in pomaga pomoči potrebnim.
Nevenka, ocenjevati, da gre nekomu slabo, ker ne more na morje, ravno ni preveč okusno. Prav tako ne, če reče, da si ne more kupiti novega avta. Drži pa, da ljudje pogosto preveč zapravijo za “luksuz”, pa jim zmanjka za drugo. Če greš po slovenskih mestih, je povprečna vrednost vozil, ki jih vidiš, takole na oko 10.000-15.000 evrov, to pa je vrednost pet let starega Passata ali dve leti starega Clia. Ni slabo, bržčas bolje kot v Italiji.
Seveda so danes potrebe višje - če bi imeli na voljo samo to, kar smo imeli v socializmu, bi se danes vsi kopali v višku denarja. Čeprav sem bik še dijak in nekaj let študent, se še dobro spomnim cen nekaterih izdelkov. V srednji šoli sem vsako poletje en mesec delal v proizvodnji, za mesečni zaslužek sem si pa privoščil naslednje izdelke:
- eno leto smuči ELAN RC04 - solidne, a nič posebnega, danes bi najbrž stale max 200 EUR
- drugo leto sem si hotel kupiti radio s kasetnikom, na katerega bi lahko priključil gramofon, ki sem ga dobil od očeta. Nisem si ga mogel kupiti, ker bi si za mojo mesečno plačo lahko privoščil navaden radiokasetofon znamke Crown (edini, ki se ga je takrat dalo dobiti), na katerega pa se ne bi dalo priključiti gramofona. Tak radio s CDjem (kasetarjev več ni), bi danes stal 20 ali 30 EURov.
- zato sem si kupil malo boljše gojzarje in nov nahrbtnik
- Jeans jakne si nisem mogel kupiti, dokler nisem šel v službo. Danes stane kakih 70 EUR.
- v začetku devetdesetih sva si kupila prvi avto - 13 let staro stoenko, ki je stala 1500 DEM, moja pripravniška plača pa je bila 500 DEM. Za najemnino za izjemno skromno enosobno stanovanje brez telefona in kurjave pa sva dajala 250 DEM, šest mesecev vnaprej.
Seveda pa v naših šolskih in študentskih letih nismo imeli mobitelov, računalnikov, ki bi nam požrli dodaten denar. Pred študentskim domom si lahko parkiral dobesedno pred vhodom. Pa pojdite pogledat danes? Danes gradijo študentske domove s podzemnimi garažami. Če to ni dober standard, ne vem, kaj še hočete.
Da ne govorim o tem, da so v naših letih potovali le redki študentje, pa še to morda enkrat v času študija z interrailom po Evropi. Danes veliko študentov tega ne bi niti povohala. In ko gledam po blogu, kje vse so nekateri že bili, vidim, da so videli več sveta, kot jaz pri štiridesetih, zaposlen v mednarodnem podjetju. Niste ne revni, ne resni. Je pa res, da je na voljo danes vse, zato primanjuke denarja.
25. Junij 2008 ob 18:54
Prerekanja, kdo gre na počitnice in kdo ne, so res totalno brez smisla. Medtem ko sem jaz svoje denarčke zapravljala za popestritev življenja na rodni grudi, nek moj frend na primer konstantno ni imel za kavo … eh, na tekočem računu pa našparano pač za potovanja. Ker meni do veliko morja sploh ni, ker se začnem dolgočasit sto na uro, grem pač za manj in se osrečim s čim drugim. Bistvene so v bistvu samo cifre … in to vključno z nepremičninami. V tem oziru se strinjam v enem kontekstu celo z Mrkaićem, da je pač nonsens jamrat o grozljivo nizki penziji, medtem ko živiš sam v lastniški bajti, pa mogoče še s parcelo naokrog. In po možnosti še jamraš, ker si tako osamljen v vukojebini in šment, še streha ti pušča. Tu mač!
Relevanten je komentar Mr. moja v sporočilu.
Kako neverjetno enostavna je v Sloveniji uporaba celo blogerjev za politični PR, v tem primeru s strani Žige Turka, medtem ko se konstantno lapa, kako neki bi blogosfera kot protiutežni medij klasičnm medijem lahko vplivala na politiko in družbo, je pa naravnost komično za crknit in seveda že druga zgodba. Pove pa veliko o marsikakšnem problemu pri nas.
25. Junij 2008 ob 19:51
Tega Žiga so potegnili z gradbene fakultete. Meni se zdi, da SDS nima nekega primernega kadra to ministarstvo, pa za prometno ministarstvo tudi ne. In on, da je kao ljubljenec blogarjev, pravi Marko.
25. Junij 2008 ob 20:07
Večina blogerjev najbrž ne ve,
da je bil Žiga Turk v pionirskih računalniških časih eno prvih slovenskih imen na področju poznavanja in računalniškega svetovanja. Zato je njegovo mesto tudi na blogresu.
Nekaj pripomb sem slišal na temo dopustovanja na morju, češ da se vam ne zdi smiselno debatirati o tem. O, rad verjamem. To pa zato, ker imate polne riti.
Vsaj polovici Slovencev pa je to pomemben, a težko uresničljiv cilj.
Se je kdo od vas že poskušal vživeti v vsakdan človeka s 400 evri plače?
Najbrž redkokdo.
25. Junij 2008 ob 20:22
@Rado:
Že tvoj prvi stavek, da večina blogerjev najbrž NE VE, potrjuje, da Turkova hipotetična priljubljenost ne bazira na podlagi poznavanja in računalniškega svetovanja.
Ni problem njegovo mesto na Blogresu, problem je mesto kot posebej častni otvoritveni gost blogosfere!!! In problem je, da je bil pač njegov govor po večini mnenja predvsem političen in precej manj računalniško svetovalen v poudarku, čeprav je logično.
O dopustovanju ni smiselno debatirat na način, da samo dopustovanje dokazuje gmotne zmožnosti posameznika in ga definira v določen razred. Noben na svetu pa ni tak idiot, da mu ne bi bilo jasno, da je dopustovat težko s 400 evri plače brez obsežnejšega nepremičninskega zaledja, zato tudi ni bilo govora, da kdo česa takega ne bi razumel.
25. Junij 2008 ob 20:38
Argument se da obrniti tudi drugače. Ker narod ne ve, organizatorji pa, so ga pač povabili. Zdaj bo blogarska sfera izvedela.
Marsikomu zna biti zanimivo:
Računalničar, ki je (bolj, ali manj) uspel v politiki.
Resnici na ljubo, lahko da ga je Janša povabil zgolj zaradi tega, da bi preko njega vspostavil most do določenih struktur. Razlog ni več važen. Zdaj ga imamo tu.
25. Junij 2008 ob 20:43
. . . se pa vidi, da mu gredo poltični nesmisli precej težko z jezika.
Najbolj je bil v zadregi, ko se je moral braniti pred očitki glede vladne publikacije gospodinjstvom.
Publikacija z vladno samohvalo je bila natisnjena v SDS-ovih barvah.
Ne, je jecljal, to so evropske barve in podobne nesmisle.
25. Junij 2008 ob 22:12
@Rado:
Še enkrat!!! Ne gre za povabilo samo po sebi, v kakršem koli kontekstu in namenu!!! Gre za pojem častnega otvoritvenega gosta!
25. Junij 2008 ob 22:16
In ja … seveda se strinjam, da je povsem možno, da je ta Turkova blogofunkcija posebej odobravana ali celo splanirana s strani vlade, da pač zajame še določeno strukturo mreže ljudi. In to toliko bolj govori v prid mojemu mnenju, da se blogosfera na tak način izkazuje za butasto vodljivo.
26. Junij 2008 ob 01:49
jaz, Simona in Jasna ziher nismo butasto vodljivi
@blitz v Avstriji si revež z 900€…
26. Junij 2008 ob 07:37
Rado, jaz bi se znal vživeti v tistega, ki ima plačo 400 evrov na dan! Več je pa že tajkunstvo. Ti pa slabo spijo, ker vsako noč sanjajo o mori: Kakor dobljeno, tako izgubljeno!
26. Junij 2008 ob 08:36
Blitz: Joseph Ackermann prvi mož Deutsche Bank je z 12 milioni evrov prejemkov. Prašič, si zasluži takšno ekstremno plačo pri posojanju tistega, kar ni njegovo.
Šef Porscheja je z 60 milioni evrov letnih prejemkov.
Naš Marko Kryžanovski zasluži mesečno neto okoli 22 000 evrov. To je fiksna plača. Torej ni odvisna o njegovh menažerskih uspehov. Naši menažerji imajo večinoma fiksne plače. Sej ni čudno, da se jim po tem jebe. Jaz bi uprašala zakaj potem delavec ne more imet vsaj 1000 evrov poprečja? Vem, rekli so, da slovenski delavec ni konourenčen. In kdo je kriv, da ni konourenčen? Delavec je naredil in dal vse od sebe, da ni konkurenčen je kriv menažer in zato ga je treba nagraditi? Torej Žiga še enkrat vprašam: zakaj je delavec v Soveniji toliko manj vreden kot drugod v EU? Zakaj ne more imeti 1000 evrov poprečne plače, glede na to koliko si vzame menažer, ki ne dosega nobenih vidnih rezultatov, celo nekonkurenčnost? Zakaj plače navzgor niso omejene? Zakaj si menažerji vzamejo toliko koliko hočejo. In, če je kriza in nekonkurenčnost zakaj ni “vojna” za vse, ampak samo za delavce! Ni logike, da menažerji ne bi čutili krize. O tem sem premišljevala včeraj, ko sem se sončila na bazenu in bila zelo makijavelistično razpoložena.
Miran:Kom. 26 Pojdi v smetnjak in poišči kakšno štruco kruha, ko jo najdeš mi jo pošlji po pošti. Tukaj pri nas jaz nisem najdla nobene, pa sem že pregledala.
Na živce mi greste vsi, ki omenjate lenuhe ali slovenski narod, kot len. ( Mica in Fritz), tukaj se pogovarjamo o ljudeh, ki pridno in ogromno delajo imajo pa kurac od ovce. Vsaka nacija ima približno 5% lenuhov, ki se jim jebe za same sebe in za celi svet, ampak oni niso tema obravnave.
26. Junij 2008 ob 08:46
Žiga pravi, da ni vlada kriva za inflacijo. Seveda ni kriva, ker ni sama gospodarica svojih bank. Centralna bank v Franfurtu je kriva samo ona ima možnost, da kaj ukrene. Ona pa je velik, okorel in neokreten sistem, ki ne funkcionira najboljše. In eto ti ga hudiča, včeraj Beograd, danes Franfurt, za jutri nič kaj dobro ne kaže. Bog ve kaj bo s to našo EU v prihodnje.
26. Junij 2008 ob 09:26
@Jasna
Šef Porscheja je na mestu predsednika uprave prišel pred mnogimi leti. Takrat je bil Porsche v zelo slabem stanju, tik pred propadom, čeprav so imeli pridne delavce. Ob nastopu funkcije je zahteval plačo, ki bo vezana na njegovo uspešnost in je bila na začetku precej bolj skromna. Poleg tega je ta gospod v slabo stoječi Porsche vložil tudi svoj lasten denar. Vrednost podjetja Porsche je pod njegovim vodstvom do leta 2006 narasla za 25-krat. Skratka, zaupal je vase in v svoje sposobnosti in dosegel toliko, kot ni nihče niti v sanjah pričakoval.
Delavci v Porscheju niso slabo plačani. Zaradi njegovih sposobnosti pa je dobro službo dobilo še tisoče drugih.
Je to prašič? Al smo samo nevoščljivi?
26. Junij 2008 ob 09:30
Mene ne moti, če je izjemen dosežek izjemno nagrajen. Je bistveno bolj fer, kot da eni mozgajo dneve in dneve, tvegajo svoj denar za cilje, drugi pa ne tvegajo nič in z miselno odstotnostjo oddelajo svoj šiht, dobili pa bi vsi enako.
26. Junij 2008 ob 10:54
Predvolilna kampanja gor ali dol, slovenska raja bo v veliki večini še zmerom padala na fabule o komunistih vs. domobrancih. Ocena realnih dosežkov bo morda prepričala 10% volilcev, ostali bodo volili glede na blok, ki ga podpirajo.
Za pošteno delo pošteno plačilo in sicer glede na dodano vrednost.
26. Junij 2008 ob 10:56
Prašič je bankir, potem je odstavek, kot vidiš.
Tudi mene ne moti, če so dosežki nagrajeni. Plače naših
menažerjev, niso vezane na na dosežke in učinkujejo destimulativno. Jaz bi jim dala 2x delavske plače, dokler ne bi nič resneje ukrenil. Pravzaprav sploh mi ni jasno zakaj v nekaterih podjetjih menažerji imajo visoke plače, dokler so delavci več mesecev brez izplačanih dohodkov recimo ( Mura). S čim so si to zaslužili? S tem, da jim nekdo dela zastonj? Kaj mogoče nihče noče več biti menažer? Je na trgu kriza od tovrstnih poklicev, da so tako preplačani?
Karkoli je naredil šef Porsheja nad takšimi plačami, ne da se zgražajo samo politiki, ampak tudi kolegi menažerji, ker kar je preveč, je pa preveč! A tebi se te plače ne zdijo naravnost ekcesne? Mednarodna finančna kriza nekatere sloje enostavno ne prizadene. Daniel Vasella šef Novartisa se je zaradi vsesplošnega zgražanja javnosti moral odpovedati ekcesno visoki odpravnini. Ker rezultati Novartisa niso ravno bleščeči, kot naj bi bila njegova odpravnina. Vprašanje je sploh koliko so njihovi prejemki odvisni od poslovnega uspeha. V Sloveniji baje čisto nič. Na živce mi gre vlada, ki trobi, da plače rasejo. Kaj me briga, ker rasejo, lahko so 200 evrov, koga briga kako 200evrov rase!
26. Junij 2008 ob 10:56
Zanimiva statistika in 100% lažna!
ko bi napisala kaj iz prve roke, ko je bil mož veleposlanik pri EU, mi sesujejo spet PC, na leto najmanj dva in vključijo svojo udbomafijo, ki se javlja s tujih IP-jev in o katerih je večkrat pisal Dnevnik in za njimi stoji vlada in njeni SDS člani!
Imamo najbolj nemoralno in izpirijeno vlado do zdaj in najbolj nepismene ministre!
in z največjo tendenco laganja javnosti! Klerofašiste od glave do pet!
kaj si o naši vladi mislijo ( zares ) ostali visoki EU politiki, pa blog ni primeren prostor za pisanje!
mi smo kot družina morali emigrirati, da smo lahko preživeli in da lahko dostojno živimo!
janševiki lomijo vse, kar se jim ritolizniško ne podreja in večina njenih ministrov soodgovorna za pobebavljenje države in njeno skorumpiranost in tajkunizacijo!
Ta sistem bi bilo treba sesuti do temeljev in ustvariti novega in dati možnost vsem državljanom, ki so prišli do poklica, dela, ki so izobraženi, da napredujejo s svojim znanjem- ne svinarijami in ritolizništvom SDS-u.
In da si lahko omogočijo počitnice, kot si jih mi, vsako leto vsaj mesec dni v krajih, kjer lahko odmislimo vsakodnevne skrbi, si ogledamo tisto, kar nas sreči in uživamo na obalah Andaluzije ali Afrike, po potepanjih po Granadi ali Cordobi, Provansi ali kje ob Atlantiku, skratka tam, kjer se dobro počutimo in kar nas polni z voljo do življenja!
Država, ki večini ne omogoča dostojnega preživetja, počitnic na daljši ali krajši rok, kjer ima le peščica neomejen vir dohodkov, je milo rečeno skorumpirana do amena in ob boku južnoameriškim ali afriškim diktaturam oz tisti tam na V…
Upam, res upam, da bomo dolgoročno ženske kaj spremenile v prid najbolj ogroženim v tej državi!
26. Junij 2008 ob 13:13
teoretično verjetzno drži, akr je zapisala Neikka.
Istočasno pa je tudi res, da so redke države, v katerih bi zaposleni imeli toliko časa za brskanje po internetu in za pisanje komentarjev.
Pa še nekaj drži: ne poznam države /mogoče mi boste razsvetlili ta del podstrešja!/, ki bi dovolila (?), da ženska diplomatskega predstavnika, kar neikka menda je, s tako “sočno” gorečnostjo pljuje in meče drek po roki, ki jo hrani in reže rezine kruha.
In ko boste uživali na obalah Andaluzije ali Afrike, po potepanjih po Granadi ali Cordobi, Provansi ali kje ob Atlantiku, se spomni, da brez te- po tvojih besedah- zajebane države, tistih krajev ne bi videla…..
26. Junij 2008 ob 14:52
Z državo, v kateri so celo žene veleposlanikov na tako zaskrbljujoče nizkem kulturnem nivoju, kot je razvidno iz neikkinega posta, je očitno res nekaj narobe.
26. Junij 2008 ob 15:24
mica, rovtar, hehe, na EX sta pozabila.
Kateri, pa le ugotovita, da ne bosta izpadla funkcionalno nepismena ob že dodatni nekritičnosti do razmer, v katerih živite Slovenci.
Prav na to funkcionalno nerazumevanje , res alarmantne in pošastno zaskrbljajoče, opozarjam v diskreditacijah v postu, ki ga je kolumnist MC prebral na vašem blogerskem srečanju.
Kogar zanima, naj si ogleda moj komentar v zvezi z anonimnostjo po internetnih portalih ali blogih včeraj.
S pozdravi, tester storjen!
26. Junij 2008 ob 16:07
neikka, EX ali pa ne, ista figa. Mogoče si pa ravno zato tako zagrenjena, ker si EX in ne več aktualna.
Kar se pa tiče opazke glede “razmer, v katerih živite Slovenci”, haha, kakšna nadutost, misliš da si edina, ki je pomolila nos iz doline šentflorjanske.
Trditi, da je Janša osebno kriv, da se ne more prav vsak Slovenec potepati po Granadi, je pa več kot debilno.
26. Junij 2008 ob 16:36
Mica, Rovtar, evo tako se vedejo verniki, z resnico jim lahko mahaš pred nosom (neikka govori o stvareh, ki jih je sama videla, doživela iz prve roke)
Ampak, če je nekdo vernik, bo branil svojega boga do konca, ne glede na to kakšne dokaze se mu predstavi, zmeraj bo našel opravičilo.
Bravo, hvala za tako nazoren prikaz.
26. Junij 2008 ob 17:41
neikka, vaše identitete z nekaj brskanja po Googlu res ni problem ugotoviti. Pri tem zgornja dva vpisa niti nista tako pomembna; vaših komentarjev dovolj tudi na ostalih blogih. (imena namenoma ne bom zapisal, kogar zanima naj si ga najde sam).
Sam sem nad večino dejanj sedanje vlade prav tako razočaran. Po razočaranju nad prejšnjo Ropovo vlado sem pričakoval več, veliko več. Verjamem vam celo to, da so lahko nekateri njih tako pokvarjeni, kot jih opisujete. Me pa zanima kaj je s temi vdori v vaš računalnik - ste prepričani, da vam res nekateri od jurišnikov vdirajo vanj? Imate za to kakšne dokaze? S kakšnim razlogom bi to počeli?
Glede na vaše brezbrižno ravnanje pri zapisih po svetovnem spletu se bojim, da gre pri tem zgolj za pretirano paranojo in neznanje zaščite domačega računalnika pred tegobami spleta s katerimi se srečujemo vsi.
Če pa se vam to dejansko načrtno počnejo (groza me je že ob misli na kaj takega), nam pa bog pomagaj.
26. Junij 2008 ob 18:26
V bistvu večino ljudi briga za vlado in briga za politiko (vsaj tistih, s katerimi se v večini srečujem vsak dan), vse skupaj je bolj občasna popestritev za večerne urice (če je čas).
Zakaj sem to napisal? Ker mi ni jasno kako gre lahko komu tako do živega JJ ali trenutna vlada ali klerofašisti, oziroma še razni gospodje, gospe, organizacije in zarotniške skupine. Bistvenih razlik med vladami (to si upam trditi) iz te ali one politične opcije ni, in je ne more biti.
Dejstvo pa je (kakor je že bilo rečeno), da večini ljudi ne gre slabo. Podjetja in podjetniki ne dobijo delovne sile (za pomožna kovinarska dela 700,00€ neto), oz. ljudi, ki bi bili pripravljeni delati. Ne hoditi na službo, ampak tudi kaj narediti, kdaj pokazati malo iniciative, biti resni, natančni itd. In če se komu bolj splačati biti na zavodu, sosedu pa za deset € še občasno drva nažagati (pa upam da zaradi tega ne pozabi na zavod), to pomeni samo to da se nekaterim ne ljubi delati.
Država pa ne bo poskrbela za dopust, mislim da so ti časi minili. Kdor bo hotel iti, bo moral sam poskrbeti za to.
26. Junij 2008 ob 19:36
neikka je transparentna, kdor tega še ne ve!
Na mojem blogu so vse moje koordinate, ime in priimek.
To kar pišem, za tem stojim. Že vsa leta.
To je moj doprinos k bolj pošteni družbi, bolj etični. To čutim kot svojo moralno dolžnost.
Podoben komentar zgornjemu sem napisala pred kratkim na Razglede, g.Jože p Damjan mi je repliciral, v angleščini, neikka, to je bil natančno moj point.
Kdor pozna politično funkcioniranje politike v detajle, mi ne nasprotuje.
…
Aja,
hvala ti za tvoje misli.
molčeča večina je sokriva za padec družbe v vseh segmentih.
Molčečnost je vrlina strahopetnih, je eden od mojih aforizmov.
In še nekaj bi dodala in potem se z tega bloga umaknem, ker je ta replika že zunaj teme,ki jo je avtor lansiral, ko si človek ne prizna, da nečesa ni pravilno dojel ali razumel, je naslednja faza že diskreditacija sogovornika z mislimi in podtikanji, ki jih ta niti omenil ni. oglejte si še enkrat komentarje takoj za mojim prvim na tej strani.
tako predvidljivo, da je že dolgočasno rutinsko.
s pozdravi, Dns
26. Junij 2008 ob 19:58
Neikka
Ta sistem se ne da sesut v temelje. Ne še! Ljudje, ki so danes na oblasti (mislim VSE glavne politične akterje), še vedno trdno držijo vajeti v svojih rokah. In uspeva jim takorekoč vse. Saj ni pomembno, kdo je na oblasti, ali je to Janša, Pahor ali korkoli drug. Privatizacija in transfer že tako močne politične moči v kapitalsko moč nemoteno teče. Kdorkoli bi se temu javno zoperstavil je naredil SAMOMOR, takšen in drugačen.
Takšna je kruta realnost!
Lp.
26. Junij 2008 ob 20:35
In vendar, David, je ta oblast najslabša do zdaj in daleč slabša od drugih …
morda, prav kmalu, boste lahko na blogu- ne pesniškem- brali o stvareh, ki se vam bodo zdele fatamorgana in pisala jih bom kot xy za..xx.
Naj ostane skrivnost, potrebovala bom pa četico pogumnih žensk ob sebi( no, kakšnega sposobnega moškega bomo tudi toleritale v naši navezi, hehe)
Vračam pozdrave.
Dns
26. Junij 2008 ob 21:21
No, to kar s statistiko dela ta oblast ( izbriše ljudi iz evidence) potem prikaže zmanjšano brezposlenost, zagotovo vem, da je delala tudi oblast ( LDS ) pred njo. Izjava, da je to najslabša oblast do zdaj in daleč najslabša od drugih…. Katerih drugih? V Sloveniji, drugih? Nekoliko ekstremistična stališča me niti ne motijo, če so podkrepljena s pravimi dokazi.
Ljudi sploh ne gledam kot člane strank ampak kot na posameznike. V vsaki stranki lahko najdem ljudi, ki so mi všeč. In ko volim, volim ljudi, ne pa stranko. Gregorja Viranta zelo spoštujem. Katera stranka njega ne bi imela? Bajuk se mi zdi tudi dober strokovnjak na svojem področju. Zaupam mu, ker daje vtis, da točno ve kaj dela. Kdo lahko kakšno slabo pove glede stroke o Janezu Potočniku ali Mitji Gaspariju? Lahko bi jih še naštevala ampak za vzorec je dovolj. Zato mi gre na kozlanje, ko se dobre ljudji umakne s položaja, ker niso tapravih barv. Tako kot so umaknili Janeza Pipana. Kdor tako razmišlja dela škodo predvsem Sloveniji. Ampak kolikor se spominjam levica glede tega ni bila veliko boljša. Tako, da je vse skupaj žalostno.
Marku bi rada sporočila, da so na 24ur pokazali prispevek o britanski kraljici Elizabeti II. Raje ne vprašaj kako so mahali otroci in odrasli z britanskimi zastavicami, ko se je peljala mimo v kočiji. Ne vem od kod ti ta ideja, da so to samo socijalistične fore?
26. Junij 2008 ob 21:47
@ jasna (post 81 in 86) zelo se strinjam s tvojim razmišljanjem, to sem pravzaprav tudi sama argumentirala, ko sem utemeljevala našo razslojenost in jasno, da je nekaj narobe z vednotenjem dela v Sloveniji. Vsako operativno delo se da točno izmeriti in se ve koliko je produktivno, najvišji management ni plačan skladno z uspešnostjo svojega dela, ampak za naše razmere očitno preveč.
To velja tudi za vse, ki se financirajo iz proračuna, ki kar naprej štrajkajo in visijo na plečih ostalih Slovencev in imajo zelo visoke plače. In res je groza kakšne plače imajo ponavadi stečajni upravljitelji, ki so plačani iz stečajne mase. Verjetno je stečajno upravljanje eno najbolj produktivnih delovnih mest? Samo v tem razredu so avtki, ki se svetijo v Blitzevih očeh.
Vsi ostali imajo stare avtke.
Tega, da npr. Mure ne morejo spravit na zeleno vejo, mi ne bo nikoli jasno..
26. Junij 2008 ob 21:55
No, Jasna, jaz žal, Bajuku prav nič ne zaupam. Tu bi rabili večjega strokovnjaka, pa ne vem, če ga imamo.
In, da nekdo čivka, da vlada ni kriva za inflacijo je višek ignorance. Samo za delček ni kriva. Za tisti delček, ki je normalen, da obstaja, in so njegovi učinki celo pozitivni in ni višji od 2%.
26. Junij 2008 ob 22:38
neikka, ko si že omenila četico pogumnih žensk, se ti javljam. Here I come!
26. Junij 2008 ob 23:21
Ne bom trdil, a zdi se mi, da ima kura večja jajca kot petelin. Brez tiste čudne vede, genetike, seveda.
27. Junij 2008 ob 02:40
zadnji čas da ženske prevzamete oblast: Jasna, Neikka, Simona, Katarina…
Mica tebi pa preveč jagod naenkrat včasih malce škodi
27. Junij 2008 ob 08:48
Dobro jutro in naj bo dan lep za vse:
Jasna, vesele vesela, računam s tabo!
Webmaher, pa saj si bistvo ujel,
ženske bomo spreminjale svet, tam, kjer so - ste -moški odpovedali v celoti in so ga napravili neprebavljivo pokvarjenega!
Lestvico vrednot bomo pretresle in dale v temelje tisto, kar mora biti temeljno v vsaki civilizirani državi, pravica in zagotovilo, da lahko s svojim