Nebuloze

Sreda, 25. februar 2009

Zaplet s hrvaškim članstvom v Natu ni hrvaški problem, temveč slovenski. Za Hrvaško ni problem, če jim Slovenija — no, neka obskurna izvenparlamentarna stranka — grozi z referendumom. Hrvaška bo tako ali drugače in najbrž prav kmalu postala članica Nata. Kogar Nato hoče včlaniti, ga včlani. Naivno je pričakovati, da bodo Hrvati popustili pod pretnjo slovenskega referenduma — ali nekaj deklarativnih puhlic o slovenskih interesih v sklepu DZ —, ker bi se bali, da lahko Slovenija z referendumom res doseže kaj več, kot da Hrvaška v začetku aprila še ne bi mogla biti navzoča na Natovemu summitu.
Bojim se, da se bo to končalo podobno kot tekma, na kateri je Dado Pršo sredi Ljubljane dosegel gol in izločil Slovenijo iz kvalifikacij za evropsko prvenstvo. Zatisnimo si za hip ušesa pred proslovenskim navijaštvom in antihrvaškim hujskanjem in poglejmo, kaj se v resnici sploh dogaja.

Dejansko je Hrvaška tista, ki v tej kolobociji doslej še ni storila nobene napake, medtem ko jih Slovenija dela eno za drugo. Napaka je bila, da je Janša izsiljeval potrditev zaključnega računa z obstrukcijo ratifikacije hrvaškega članstva v Natu. Napaka je bila, da se mu je Pahor uklonil z argumentom, da bi odlaganje oz. zavlačevanje omadeževalo mednarodni ugled Slovenije. Napaka je bila, da sta se Zavod 25. junij in Stranka slovenskega naroda odločila zagroziti z referendumom, če DZ ne bo sprejel sklepa o zaščiti slovenskih interesov pri hrvaškem vključevanju v Nato. In napaka je bila, da se je parlament spet uklonil in sklep sprejel.

Bojim se, da veliko naših rojakov spremlja vse to z odobravanjem — češ, bil je že skrajni čas, da so politiki pri nerešenih mejnih vprašanjih strumno in složno odprli fronto na južni meji. Ne vidijo pa, da je pri tem nastala godlja, ki nam proti Hrvatom ne bo pomagala, lahko pa resno ogrozi notranjepolitična razmerja. Predvsem pa ne vidijo, da obstaja velikanska razlika med “imeti prav” in “ravnati prav”. Če imamo — upam — prav, to še ne pomeni, da je prav tudi vse, kar naredimo; in če so hrvaške zahteve res neutemeljene, to še ne pomeni, da v tem sporu ravnajo narobe. Tako kot zdaj stvari potekajo, imamo vse pogoje, da bomo svoj poraz upravičeno objokovali kot krivico.

Ampak tako je tudi v nogometu: mi smo bili boljši, oni pa so nezasluženo zmagali!

Bistvena napaka slovenskih stališč do Hrvaške v Natu je v tem, da se tako vlada kot opozicija (z izjemo SNS) bojita referenduma kot hudič križa. V Sloveniji smo imeli že kar nekaj stupidnih referendumov, ampak dokler imamo takšno zakonodajo, se moramo s tem pač sprijazniti. Če smo glasovali o TET 3, lahko glasujemo tudi o hrvaškem vstopu v Nato. Kdo bo presodil, s čim se je državljanom treba manj ukvarjati? A kakorkoli: pristati na karkoli, samo da referenduma ne bi bilo, je smešno. Kaj pa potem, če bi bil? Kaj pa potem, če bi se izkazalo, da je “večina” volilcev proti hrvaškemu članstvu v Natu? (Če bi bil sam dosleden, bi šel proti svoji volji volit in bi glasoval proti. Seveda zato, ker sem glasoval proti že na referendumu o našem članstvu.) In kaj potem, če bi Hrvaška prišla v Nato nekoliko pozneje, kot so si zamislili v nekem haupt-kvartirju? To so stvari, ki me ne bi mogle manj brigati.

Predsednik vlade je seveda v položaju, ko ga to mora brigati bolj kot nas nezainteresirane posameznike. Pa vendar s svojim ravnanjem dokazuje, da tudi sam razmišlja v okvirih te že vse od osamosvojitve prevladujoče mentalitete, da se mora Slovenija v mednarodnih odnosih izkazovati kot vzorna učenka, ki se vsako snov napifla na pamet in ji ne pride na misel, da bi nasprotovala učiteljem. Predpostavka, da bi Nato zameril Sloveniji, če bi sprejem Hrvaške zakomplicirala z referendumom, sicer ni napačna, vendar je s stališča vlade prenapihnjena, s stališča državljanov pa irelevantna. NATO se je moral spopasti že s čim hujšim kot z nasprotovanjem ene države članice članstvu druge. Poleg tega pa nam vlada ni predočila kakšnih hujših oz. konkretnejših Natovih sankcij, temveč zgolj populistično maha z domnevno škodo mednarodnemu ugledu Slovenije. Narobe! Spomnimo se samo irskega referenduma, ki je sesul evropsko ustavo. Skoraj nihče v EU ni bil zaradi tega srečen — toda ali mar Irska zaradi tega zdaj velja za garjavo ali vsaj črno ovco? So bile proti njej uvedene kakršnekoli sankcije? Je zaradi tega utrpela ekonomsko škodo? Kakršenkoli ukrep proti državi, ki na legalen način — pa četudi je skregan z zdravo pametjo — sprejme neko mednarodnopolitično odločitev, bi bil protidemokratičen.

Tako smo se skratka znašli v situaciji, ko vlada osmišlja nebuloze Marjana Podobnika in SSN. Spodbijati slabe argumente z novimi slabimi je isto kot dati jim prav. Še huje! S to panično reakcijo na referendumsko pobudo je vlada dosegla samo to, da smo volilci spregledali, da ni pripravljena popuščati le opoziciji — kar še nekako razumemo —, temveč tudi vsakemu iks-ipsilonu, ki pride mimo s slabim argumentom. To seveda ruši avtoriteto političnih elit, za nameček pa še daje prav tistim, ki se v bistvu motijo.

Dnevnikov Objektiv, 21. 2. 2009

  • Share/Bookmark
 

Objavljeno v Sreda, 25. Februar, 2009 ob 17:00 v kategoriji 93, Dnevnik 2004-.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.

30 komentarjev na “Nebuloze”

  1. blitz blitz pravi:

    Se še kar strinjam, si pa zagrešil nekaj površnosti pri opisovanju vse slovenskih napak.

    Prvo napako je namreč zagrešila že vlada, ker se je tako pozno lotila ratifikacije, saj bi lahko glasovala že decembra, ko je bil predlog za ratifikacijo pripravljen, a še ne posredovan parlamentu. Potem bi odpadla vsaj časovna stiska.

    Ne morem se tudi strinjati, da Sloveniji kot napako pripisuješ dejanje dveh skupin outsiderjev (zavoda in SSN). Slovenske napake so lahko samo tiste, ki jih povzročajo oblastniki, torej vlada. To je pač nekaj, kar je zagrešeno v imenu nas vseh. To, kar počne prosluli politik in skupina ex-viol in čudaških outsiderjev, pa nikakor ni storjeno v mojem imenu. Kot bi dejal, da smo naredili napako, ker je Trobec ubil nekaj žensk.

    Drugače pa se strinjam.

  2. spookymulder spookymulder pravi:

    Marko, v nečem se motiš – to niso nebuloze, temveč buč(k)e … butalske buč(k)e:

    http://spookymulder.blog.siol.net/2009/02/17/butalski-zavod-31-februar/

    In če smo že prišli do točke brez povratka, ne vem, zakaj nastalih političnih razmer ne bi tudi izkoristil in si preskrbel srečanje s Pahorjem:

    http://spookymulder.blog.siol.net/2009/02/19/pahor-pricakujem-vase-povabilo/

  3. Žogca pravi:

    Meni tako ali tako ni nič več jasno. Včasih je veljalo, da si, če si enkrat na teden gledal dnevnik, vse vedel, ker so ves čas lajnali eno in isto. Zdaj pa … Ampak jaz tako ali tako ostajam mnenja, da je vse to pomembno NIČ. In kar se mene tiče, vsaj ko gre za NATO … Hrvaška NATU lahko da toliko več kot Slovenija, da sploh ni debate o čemerkoli. Lahko si mi mislimo, da je, vendar ni.

  4. Pris Pris pravi:

    Hehe, se pa zadnje čase res dogaja. Subverzija ene (dez)informacije z drugo, salto mortale iz enega populizma v drugega.

    BTW, se še kdo spomne kazni za varnostnika, ki sta pretepla tistega fanta pred Globalom? Yesterday’s news … zdaj imamo Hrvate in izbrisane! :D

    Pardon, t.i. “izbrisane” … :lol:

  5. smoger pravi:

    Crnkovič: bla,bla,bla,…
    slovenski politiki: bla,bla,bla,…
    hrvaški politiki:bla,bla,bla,…

  6. Alex van der Volk Alex van der Volk pravi:

    Bral že v soboto v Dnevniku in enkrat za spremembo bi se z veliko večino napisanega kar strinjal, ampak o nogometu pa kljub temu nimaš pojma :mrgreen:

  7. Bogdan pravi:

    Se več kot strinjam z zapisanim.
    Bom pa postavil čisto drugačno vprašanje. Koliko časa bomo sploh še lahko brali take kolumne, če bo kolumnist padel kot zrela hruška med te jebene uradnike… Pa direktorji direktoratov gor ali dol…

  8. NoMercy pravi:

    evo, še ena močna:
    Kaj pa, če HR NOČE v NATO in EU, vendar pa tega ne more povedati svojim volilcem? Kaj pa, če na vsak način HR politika išče zunanjega krivca?
    pa še:
    Če HR pride v NATO in EU pa ne more izpolnjevati nalog ??? – potem je bolje, da gre na popravni izpit čez nekaj let, ko bo pripravljena na vse dolžnosti in naloge tako v NATU kot EU?
    in tole:
    Uvoz nerešenih mejnih vprašanj med dvema državama bi bil presedan tako za NATO kot EU. Nobena od teh dveh nima v svojih scenarijih postopka reševanja mejnih vprašanj med svojimi članicami – kakšna pandorina skrinjica bi se s tem odprla pa raje ne pomislim.

  9. miran pravi:

    Marko, politika se dela tudi v zgodbi s Hrvaškim vstopom v nato. Politika, ki je ti ne veš.
    In še. Praviš, napaka je, napakaje, napaka je,……
    Ne poveš pa kaj bi bilo prav!
    Seveda , ker ne veš.
    Zato je boljše, da ne razpravljaš, ker si le povprečen državljan, ki ima le pravico, da izkoristi možnost udeležbe, ali ne udeležbe referenduma.

  10. Marko Crnkovič pravi:

    Volkec: Glede fuzbala: po čem sklepaš in kaj potem, če je res?

  11. Rafael pravi:

    Ja, dajmo o nogometu !

  12. Alex van der Volk Alex van der Volk pravi:

    Zaradi te izjave

    Ampak tako je tudi v nogometu: mi smo bili boljši, oni pa so nezasluženo zmagali!

    Na tekmi dodatnih kvalifikacij za Bežigradom, ki jo je Hrvaška zmagala ena proti nula (gol Dada Prša in poznejše sramotno obnašanje slovenske policije, ki je tolkla po nas), zaradi česar so na Portugalsko potovali Hrvati, nismo bili boljši in ne poznam navijača, ki ne bi pomnil strahopetne taktike Bojana Prašnikarja, ki je zaprl bunker in upal, da zaradi ugodnega rezultata iz Maksimirja ne bo prejel gola, kar je bil seveda samomor. Na tisti tekmi torej vsekakor nismo bili boljši.

    Seveda pa nič hudega, to je bila samo moja opomba, nič drugega. Pa kaj si tako napadalen?

    p.s.

    Zakaj na svoj mail ne dobivam odgovorov, čeprav sem naročen na nadaljnje komentarje?

  13. angel pravi:

    Marko!
    Če sem prav dojel, je narod tisti, ki si kroji usodo. Kar narod odloči, je v redu. Nihče naj ne posega v odločitve naroda. ko se ta odloči bo že kako. Če so Slovenci proti NATu so pač proti. In če se ogrejejo za še tako neumno zadevo imajo prav, saj “Narod ima zmeraj parav”
    S takšnimi stališči se ne morem strinjati, saj po svoji kmečki pameti razmišljam tako, da je narod podoben čredi ovac, ki pa imajo pastirja in ta je odgovoren za njihovo rast in varnost.
    Narod ima inteligenco in ima politiko.
    Inteligenca je odgovorna za vedenje naroda.
    Žal je slovenska inteligenca nekam poniknila ali pa je bila zatrta. Nihče se ne oglaša, nihče ne vzgaja nikomur ni do tega, da bi se narod dostojno obnašal.
    Najlepša ilustracija razpuščenege naroda so komentarji k člankom dnevnega časopisja, pa tudi komentarji rubrike v katero pišem.
    In drznem si reči, da me vaše pišmevritovsko pisanje in obnašanje skrbi.
    Nekako želite biti slovenski intelektualec, vendar s svojim egoističnim in egocentričnim nastopanjem narodu ne koristite.
    V kolikor bi Slovenci premogli več intelektualnega potenciala, bi mejno problematiko reševali na bolj spodoben način in verjetno bi si izborili več, kot pa si bomo.
    Tudi, če bomo dobili kaj od obetanega, bo to pirova zmaga, sa bo madež, ki ga sedaj packajo prenapeti primitivci, med narodoma ostal.
    Zelo težko vam bo poleti v Dubrovniku na festivalu pojasniti, da niste Jelinčič ali Podobnik.
    Kadar volk požre ovco je kriv pastir.

  14. Blaž Babič pravi:

    Koliko novcev dobi Marko od Avstrijcev, preplačani pol-intelektualec in nesposobni politik?

    “neka obskurna izvenparlamentarna stranka” – menda ne govoriš o EUDS, kjer si še leta 2006 vodil ljubljanski volilni štab za Jankovićevega protikandidata Novaka. Verjetno bi zdaj Zokiju najraje zlezel nekam, oportunist pisunski.

    “grozi z referendumom” – preberi Ustavo, ZRLI in še kak pravni akt. Če so uporaba prava v politične namene, ponujanje ljudstvu (3. člen Ustave) ponovnega prevzema oblasti v svoje roke, branjenje državnih interesov in podobne aktivnosti “grožnje”, potem nehaj pisati, saj že predolgo časa zastrupljaš slovenski medijski prostor in groziš kolektivni slovenski pameti s svojimi egotripnimi nebulozami.

  15. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Blaž: Lahko si še naprej prijazen z mano – tako kot nekoč, v času EUDS –, ker sem imel v mislih Stranko slovenskega naroda.

  16. Blaž Babič pravi:

    Torej ena mala stranka izven parlamenta je ok, druga je pa obskurna?

    Kaj ste naredili proti diskriminaciji malih strank, namesto da jih napadaš, ker uporabljajo osnovna politična (zakonita! ustavna!) orodja.

    Kje je EUDS zdaj, ko je priložnost za zbiranje podpisov proti zvezi NATO? ….Vse sami oportunisti. Je treba družino nahranit, kajne?

  17. Pris Pris pravi:

    Debata je odveč. Obe stranki sta zunajparlamentarni in obskurni.

  18. Blaž Babič pravi:

    Kot Pris in nekaj komentatorjev tu, skupaj z avtorjem bloga…

  19. Pris Pris pravi:

    “Zunajparlamentaren” in “obskuren” sta pridevnika, s katerima se opisujem tudi sam. “Obskuren” sicer bolj v darkerskem smislu, pa vseeno … :P

  20. Miško pravi:

    No, kar se mene tiče glede vseh teh – res brezveznih igric, smo namreč v krizi, ljudje rabijo delo! – mi je žal samo tega, da ne bom mogel iti na referendum in obkrožiti nekje nečesa proti hrvaški. Mal šnopska in en krogec po nedeljskem kosilu za boljšo prebavo, čez pol ure pa pozabiš vse skupaj….

  21. matej pravi:

    Blaž ti si bil pa moj sošolc na Vodmatu!

  22. Jasna pravi:

    Če je Podobnik antipatičen, če si je zapravil ugled in, če ga vsi težko prenašamo ne pomeni, da so tisto kar govori nebuloze. Ne vem kako to ne ločiš? Ali je tebi važno samo to, kdo govori ne kaj govori. To kar zahteva Podobnik od Pahorja morate narediti Slovenci zaradi sebe samih in ne zaradi Hrvatov. Da se razumemo tudi meni je glupo in nesmisleno blokirati Hrvaško na poti v članstvo Nata.
    Prav imaš, ko praviš kaj pa potem….če bo referendum. Saj res kaj pa po tem? Vsi bodo v EU Slovenijo pocrkljali tako kot crkljajo Irsko in jo lepo prosili naj le premisli še enkrat. Navsezadnje blokada Hrvaške in referendum je večja promocija Slovenije kot Kozmusov zlati met kladiva.
    Kaj pa je Mesić pizdi kako je šokiran kaj to Slovenci podpisujejo. Resda Hrvati ničesar ne podpisujejo so samo tiho samo delajo ( nad tem pa ni šokiran).
    Hrvati so nagnjeni pretiravanju ( vem po sebi) in, če ne boste pretiravali v vsakem pogledu boste popušili na celi črti.
    Markec moj to ti je ravno tako kot pri odvetniških zadevah.

  23. Blaž Babič pravi:

    OŠ dr. Jože Potrč, lepo prosim :)

    Hrvati so zbrali 126.000 podpisov podpore za razpis referenduma o vstopu – pazite! – Hrvaške v NATO.

    Ampak to zaradi njihove zakonodaje (pisane s strani in na kožo političarske elite) ni bilo dovolj, morali bi jih namreč zbrati okroglo 500.000, in le v 15-ih dnevih, “na ulici”.

    Dodatna začimba, zaradi katere jim ni uspelo zbrati je zakonski pogoj, da se na podpisnem listu mora vpisati “matična številka”, le-te pa na novih dokumentih ni več bilo – izbrisali so jo zaradi novejšega zakona o varstvu zasebnih podatkov (?!).

    Skratka – če kdo navija za Hrvate, naj gre podpisat zahtevo za referendum. Če kdo navija za obrambo slovenske meje – takisto.
    Kdor je bil doslej proti širitvi zveze NATO in kdor je iz principa proti zvezi NATO, pravtako.

    Ampak za političarsko elito ter njihove pisune je sedaj nujno, da se fokusira le meja, le Zmago, le Marjan, le Joško in podobne “politične” figure, nato se jih sistematično marginalizira, Stranko slovenskega naroda degradira na nivo vaških navijačev in potencialnih morilcev, saj so le “izvoljeni” politiki tisti, ki dovolj dobro vedo, kaj je prav za ljudstvo.

    Ah, da ne pozabim – v Sloveniji ima oblast ljudstvo (3. člen). Vsebinsko pomenljiva dikcija.

    1. http://www.natonareferendum.org/

    2. http://www.hervardi.com/primer_ponarejeni_tolarski_boni.php

  24. matej pravi:

    A ne bi bilo bolje če bi se Pahor & co. raje s krizo ukvarjali kot pa da nam mečejo pesek v oči?

    Glede re. je pa čisto vseeno kakšni bodo rezultati. Kar spomnite se ref. o volilnem sistemu. Ust.sod. je takrat potrdilo rezultate referenduma, parlament pa se je odločil (beri koalicija) da so oni samostojni oz. neodvisni od odločb ust.sod. …

    Blaž lepo te je bilo ˝slišati ˝ !

    matej k

  25. Jaka pravi:

    Vidim, da o nogometu nimaš pojma!

  26. Blaž Babič pravi:

    matej, obletnca bo, javi se! :)

  27. MLB jersey pravi:

    “Among the many baseball players and available shirts, shirts, Derek Jeter and Alex Rodriguez are definitely the most popular and sold well in recent years. These two top-selling MLB jersey are the most duplicates. Remember to check out that there are no problems of legitimacy. As with any shirt other than a broker, check the MLB logo on the jersey, sewing properly, and other signs of replica jerseys.

  28. UGG boots pravi:

    The dissertation chapters should be perfectly composed by distinguished thesis service, when people want to present a writing talent. Thus, this is manifestly that you understand the right way to finish a superb issue referring to this topic. Thank you very much for distributing this.
    UGG boots

  29. vibram five pravi:

    Another hand, she took a bookmark in the book, look in the vibram five process of reading, perhaps she walked in the far end willow tree, she is reading in the five fingers breeze. Perhaps this is the west wing of the book the vibram fivefingers unrelieved by or proper.

  30. vibram fivefingers pravi:

    vibram fivefingers is at an unprecedented pace experienced five fingers prospects the craze using the times, walking in the forefront using the times. the comparison of option styles is unique,it’s the five finger shoes which i like best.Often see this sort of modeling.

Komentiraj

Za pisanje komentarjev morate biti prijavljeni.