Iz roda v rod

Nedelja, 15. marec 2009

Podpiram poziv SDS mestnim in občinskim svetnikom po vsej Sloveniji, naj preimenujejo ulice in trge, ki še nosijo Titovo ime, in umaknejo maršalove kipe. Mislim, da sta jugonostalgija in kult Tita bizarnost, kakršna se je lahko razpasla le v tranzicijskih državah, obenem pa znamenje izjemne politične neozaveščenosti, da ne rečem kar nepismenosti. Obžalovanje dobrih, starih časov ter spontano, četudi folklorno negovanje Titovega lika in dela — ali vsaj toleriranje z njim povezanih simbolov — je samo dokaz, da se ljudje ne zavedajo, v kakšnem sistemu so živeli prej in v kakšnem živijo zdaj.

Da se ga mnogi še danes spominjajo z naklonjenostjo, je verjetno zadnja, posthumna perfidnost diktatorja s človeško masko. Kdo bi si mislil, da ga bodo indoktrinirani pionirčki iz petdesetih, šestdesetih, sedemdesetih imeli radi še globoko v svoja zrela leta!
Poziv SDS ima samo dve hibi. Prva je, da to predlagajo ravno oni, druga pa, da pozitivne posledice predloga ne bi odtehtale negativnih učinkov. Upravičeno je domnevati, da bi se prepirljivi rojaki zaradi eventualne odstranitve še tako nepomembnega Titovega obeležja v zadnji slovenski vasi bili pripravljeni kregati in zmerjati leta in leta in pri tem uporabljati najbolj pritlehne metode političnega diskurza in odločanja od sovražnega govora pa vse do referenduma.

Samo primer: “Pokopljimo zgodovino, uničimo vse, kar se uničiti da, spremenimo zgodovino in postavimo obeležja Hitlerju, Mussoliniju, domobrancem, ustašem, belogardistom, črnorokcem… Poimenujmo ulice po Janši, Rodetu, Grimsu, Stresu, Rožmanu in njim podobnim. Vsem ki so se vrnili iz Argentine dajmo trge in poimenujmo reke po njih. Spremenimo Slovenijo v Janševino! In bodimo hlapci cerkvi in klečeplazimo pred drugimi! Sram me je, da se v deželi, kjer živim, to dogaja! In če sedanja izvoljena oblast ne bo dala odgovora na to provokacijo in se bo skrivala za konsenzom, pljunem tudi nanjo! Volil sem spremembe, ne pa sranje, ki ga imamo sedaj! Pfuj!” (Ti stavki so reakcija blogerja na poziv SDS. Pa niti niso najhujši.)

Ali je vredno lustrirati Tita v zameno za to, da bomo brali takšno nakladanje v množičnem merilu? Ali je vredno, da si pustimo zaradi nekaj ulic in bronastih odlitkov servirati dnevne doze zaslepljenega besa, prazne jeze na ves svet in na nikogar, primitivizem dobronamerno ogorčenih, toda krivično in pavšalno popadljivih — ne nujno vnukov partizanov, a vsekakor še danes vzornih pionirčkov —, in predvsem instantnega in pavšalnega sovraštva, ki se plazi iz roda v rod?

Kako lahkotno je biti Slovenec! Samo najti si moraš nekoga, ki ga lahko sovražiš.

Velja tudi za tiste na drugi strani. Tudi njihovo sovraštvo se vleče iz roda v rod. A ti na tej drugi, tako imenovani domobransko-antikomunistični strani barikade imajo vsaj prekleto dober razlog za to svojo travmo — recimo na skrivaj zakopane kosti svojcev ali političnih somišljenikov —, pa še tiho so morali biti cela desetletja, medtem ko salonskim levičarjem in njihovim prednikom ni še nihče in nikoli nič žalega naredil, pa vseeno sovražijo, kolikor le morejo.

A naj se vrnem k problemu, da to predlaga ravno SDS. Takšna njihova izjava lahko sproži samo ekstremistične reakcije nasprotnikov in naleti na enako predvidljivo podporo somišljenikov — in že se znajdemo v spirali ideološkega klanja. V Sloveniji, kjer skoraj nikoli ni konsenza o ničemer, je zelo pomembno, kdo kaj stori. Recimo Eva Irgl, spet SDS. Razen tega, da gre ravno za poslanko, ki si je že kdaj zapravila kredibilnost s patetičnimi političnimi intervencijami, ni prav nič narobe z njenim predlogom, da bi kot predsednica parlamentarne komisije za peticije ter za človekove pravice in enake možnosti sklicala nujno sejo na terenu, “da bi se člani na samem kraju dogodka seznanili s tem zločinskim dejanjem in izkazali pieteto do vseh nasilno pobitih”. Zavrnjeno.

Naprej. NSi-jevci se zberejo pred jamo in izkažejo hommage pobitim. Predvidljivo? Že mogoče. Ampak še bolj predvidljivo je to, da jih SD-jevci takoj obtožijo, da izkoriščajo mrtve za politično manipulacijo. Malo manir, prosim: pieteta do mrtvih je tudi to, da živim ne odrekaš obiska na njihovem grobu (če je to sploh kakšen grob).

In če smo že pri tem: ali ne bi bilo veliko manj predvidljivo in celo bolj v korist sprave — ki si je vsi želijo, nihče pa ne bi zanjo nič naredil —, če bi se pred Hudo jamo narisal Miran Potrč in se poklonil spominu na žrtve? Bi potem SDS in NSi njemu očitali manipuliranje z mrtvimi? Zelo možno, ampak vseeno bi rad enkrat videl na takšnem grobišču vsaj enega bivšega komunista. Ah, ne, saj res, Kučan je bil v Rogu že davno! Ampak to bi morali storiti zdaj, ko je bolj pravi čas za to, namesto da zmerjajo Peterleta kot kakšno ubogo vdovo, ki vsak dan fanatično zaliva rože na grobu pokojnega moža.

Še več! Morda bi moral pred jamo sam Pahor. To bi bila prava spravna simbolika obnavljanja porušenih mostov. Razen če ni seveda že pokuril bonus “kolaborantskih” potez, ki so mu jih volilci še pripravljeni tolerirati.

Dnevnikov Objektiv, 14. 3. 2009

  • Share/Bookmark
 

Objavljeno v Nedelja, 15. Marec, 2009 ob 20:54 v kategoriji 93, Dnevnik 2004-.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.

111 komentarjev na “Iz roda v rod”

  1. Pris Pris pravi:

    “… medtem ko salonskim levičarjem in njihovim prednikom ni še nihče in nikoli nič žalega naredil …”

    Ajajaj, Crni, tole s predniki ga pa biksaš. Koliko ljudi je bilo na podlagi delovanja kolaborantov ubitih, poslanih v internacijo, lagerje? Koliko gorja je storil režim, ki so mu prisegli in iz katerega so se napajali domobranci?

    Navsezadnje, če bi nek domobranec pri strelu na mojega dedka ciljal samo par centimetrov bolj v desno, danes najbrž ne bi mogel pisati tega komentarja.

  2. 359 359 pravi:

    zakaj bi umikali spomenike? naj cveti tisoč cvetov! poimenujmo raje po titu en velik trg, postavimo nanj en mavzolejček, pa vstopnino pobirajmo. pol se bodo pa eni plazili po kolenih na brezje, drugi pa tja.

    hej, mogoče majo pa majo u KC-ju v kakšni kleti še spravljeno jožetovo levo! si predstavljate te množice pred njo za dan mladosti? cerkvi se bi zmešalo od fovšije…

  3. Beren pravi:

    Popolnoma se strinjam z napisanim.
    @Pris: Tudi moj ded je bil v partizanih, a pod prisilo. In stara mama je vedno rekla: bolje, da so ga partizani kot pa Nemci. Zakaj? Ne samo domobranci, ti so bili poklani, ampak tudi mobiliziranci v Wermacht so trpeli. Toliko bolj, ker so preživeli in so jih komunisti šikanirali, njih, njihove družine in sramota je, da so tako izpostavljeni še danes. Uničimo zgodovino, odstranimo spomenike, glejmo v prihodnost in zaboga bodimo Slovenci, ne pa
    rdeči Slovenci in pa beli Slovenci!

  4. JanZan pravi:

    Eh Crni… tebi gre vedno na slabše…

  5. Tom pravi:

    Zaradi Crnkovića ne berem več Dnevnika in hkrati pozivam vse bralce Dnevnika, da bojkotirajo omenjeni časopis, dokler Crnkovič piše kolumne v njem.

  6. Nick pravi:

    Tom, še sendviče pripravi za miting resnice.

  7. Robert pravi:

    Odlično.
    Počasi me že kar zabava histerično oklepanje “čiste revolucionarne in NOB preteklosti pod vodstvom ljubljenega maršala”.
    Za moje pojme gre za pravi masovni psiho-patološki efekt, kot če na primer otroku hočeš vzeti dudo. Pravi bes, čeprav čisto brez veze. Strupene komentarje o kolaboraciji pišejo ljudje, ki niso nikoli povohali vojne. Vse kar so slišali o zgodovini je v povprečju staro več kot 20 let, torej “primerno”. Njihovi učitelji so se zgodovine učili iz prav takšnih “neobremenjenih” gradiv na “neodvisnih” fakultetah, pod mentorstvom “nepolitičnih” profesorjev.
    Skratka, če v nekem drugem kontekstu poslušamo o “zaroti molka”, ko vsi vse vedo in vendar nihče nič ne ve, potem lahko v tem primeru govorimo o “ideološki pandemiji”.
    Ne moreš ozdraviti, če so skoraj vsi okuženi.
    Zaradi mene lahko Titove spomenike in ulice tudi pustijo tam kjer so, ko jim bodo dovolj napoti, jih bodo že podrli ali prečrtali.
    Tukaj soglasja nikoli ne bo, boljše pustiti naj železo razžre rja, ljudi pa črvi.

  8. david.pelko pravi:

    Odlično. Se strinjam.

  9. Dajana pravi:

    Crni: Pa kaj ste se spravili zdaj na Tita? Pa on je umrl pred TRIDESETIMI LETI. Meni je prav vseeno, če bodo uničili njegove spomenike ali ne. Pravzaprav bi bilo res fajn, če bi imeli kakšna druga imena za ulice ali trge, ampak………. Pa kaj je zdaj to? A smo se za to borili? Kakšno preusmerjanje pozornosti pa je zdaj to? Jasno, da se ljudje spominjajo “lepih” časov v Jugoslaviji. Kaj pa imajo zdaj? Recesijo, depresijo, majhno, zakompleksano Slovenijo, sovražne Hrvate, porast kriminala, zasvojenost na vseh področjih, nobene prihodnosti, nobene prihodnosti, nobene prihodnosti itd itd. Kdo se ne bi spominjal velikanske države pred 30timi leti, na najboljši sistem na svetu, cel svet je poznal Jugoslavijo in Tita…… Čeprav je bila vse skupaj samo iluzija, samo pravljica, ampak vseeno… sanjati je tako lepo, omamljati se s to mislijo je tako lepo… Socializem je prinašal stanovanja in službe in prečudovito prihodnost. Čeprav smo bili vsi revni in smo živeli na kratki rok.

    Danes je ta prečudovita prihodnost, ki smo jo tako čakali. :( Zdaj pa gremo namesto v prihodnost nazaj v zgodovino, izkopavamo kosti, ki bi jih morali že zdavnaj prej……. Vse skupaj, kar prihaja zdaj ven, bi morali urediti takoj po koncu 2.svetovne vojne. A je bilo nemogoče, saj je socializem sistem, ki je najnižje na lestvici in je še pod fašizmom. Socializem nosi v sebi iluzijo, da bomo dobili boljšo prihodnost. A masovno pere možgane. Potem pa čakamo in čakamo to boljšo prihodnost in ko končno dosežemo prihodnost, se moramo vrniti nazaj v preteklost. :(

    Pusti ljudem živeti. Če častijo Tita, pa naj ga častijo. Če hočejo imeti svoje spomenike, pa naj jih imajo. To je vračanje v preteklost. Iluzija, da se bo prikazala nekakšna rešitev za mizerno stanje večine ljudi v tej državi.

  10. Hotimir Hotimir pravi:

    Ne verjamem v spravo, niti malo. Slovenci se bomo vedno delili kot amerikanci…na bele, rdeče in črne :) s tem, da si oni ne morejo izbrati barvo kože, mi pa bi si lahko izbrali barvo ideologije, pa ne znamo in nočemo. Lahko bi bili preprosto Slovenci in s skrbjo gledali v prihodnost, ne pa da se še zdaj prepiramo za 60 let nazaj, kdo je koga in kako ubil…..mrtvih je bilo pa vseeno točno tolko kot jih je bilo in ne da se kaj spremeniti. Vsaka vojna je blesarija in tragedija, nobena ni lepa, sveta, junaška al kakorkoli pravljična….povsod na obeh straneh umirajo nedolžni.
    Moj ata, mobiliziranec v wermaht, celo prilezel je do enga podoficirskega čina, kar so mu v enoletnem ruskem ujetništvu dodatno zaračunali z batinami, ni maral ne belih ne rdečih. Ko sva šla enkrat k mrliču bedet (stara navada na vasi) sem rekel da me je strah. On pa me je potolažil, sine ne boj se mrtvih ljudi, živih se boj.
    Poleg belih in rdečih ni maral izdajalcev, tudi teh naj se bojim. Srečal se je z njimi v Ukrajini in Rusiji, kjer so nemcem izdajali svoje ljudi in mesta kjer so siromaki imeli skrito hrano. Največkrat so jih kar sami nemci “pospravili” In ko se je vrnil leto po koncu vojne, je moral še na dosluženje v yugovojsko. Tam je nepismene oficirje učil osnove kompasa in taktike, oni pa so ga za nagrado poniževali, kot nemškega luzerja. Tudi pozneje v službi na okraju ni ostal, ker ni hotel v partijo. In ko so v gostilni zmagovalci hvalili ruse in stalina, ni mogel drugače, kot, da je povedal, da rusi niso kaj prida in da on že ve, saj jih je več pospravil, kot so jih oni videli….pa je spet sedel. Ja tak je svet, tam v ruskem lagerju so imeli normo, koliko jetnikov mora na dan umret, da so imeli dovolj hrane. In tudi sam sem na svoji koži čutil, kje je ata služil. In v osnovni pa v srednji pa na faxu, so skoraj od vseh očetje bli v partizanih, edin moj je bil nemc…..po 91 letu, pa je postalo čisto drugače :) Čuden svet.
    Ne ne verjamem v spravo, jaz bom v glavnem držal za …..naše.

  11. Rado Rado pravi:

    Marko,
    stvari so ušle izpod kontrole.
    Sprave ne more biti več. Odkar je Janša 2005 sprožil kulturni boj so se stvari le slabšale. Domobranska stran zdaj zahteva najmanj priznanje zmage v II. svetovni vojni.
    To pa se ne bo zgodilo nikoli. Zato bi ti svetoval, da raje poskušaj pomiriti domobrance, kot pa da sodeluješ v gonji proti privžencem NOB-ja.

    Še to:
    Si pozabil Marko, da je bila spravna komemoracija leta 1990 v Rogu.
    Takrat je bila sprava dosežena. (Kučan, Šuštaršič).
    A ti boš Marko pa zdaj zahteval od predstavnikov oblasti, da tečejo na vsako novoodkrito jamo?
    Zadeva je ad acta. Zdaj imamo druge probleme. Raziskujejo pa naj zgodovinarji. In naj nas seznanijo, ko bodo končali.

  12. MM pravi:

    Rado: nisem povsem prepričan če so “drugi problemi” v obliki tožbe rupla za zlorabo položaja pri prevozih s službenim avtom ali pa problem izbrisanih in fotokopirca v arhivu predsednika vlade dejansko bolj pomembni od odkritja nekaj tisoč trupel izpred 60 let.

    Če se ti zdi da se oblast ukvarja še s čem drugim si pa en redkih.

  13. lovro pravi:

    smrtna je smrtna

  14. Travme zatiranih domobrancev in antikomunistov! | DRUGI DOM pravi:

    [...] Travme zatiranih domobrancev in antikomunistov! ponedeljek, 16. marec 2009, 4:38 Avtor: blogar Kategorija: Slovenija Danes je na svet prijokala nova pesnitev našega priljubljenega »salonskega« kolumnista in branilca »preprostega« razuma, v kateri je med drugimi zapisal: »Tudi njihovo sovraštvo se vleče iz roda v rod. A ti na tej drugi, tako imenovani domobransko-antikomunistični strani barikade imajo vsaj prekleto dober razlog za to svojo travmo – recimo na skrivaj zakopane kosti svojcev ali političnih somišljenikov -, pa še tiho so morali biti cela desetletja, medtem ko salonskim levičarjem in njihovim prednikom ni še nihče in nikoli nič žalega naredil, pa vseeno sovražijo, kolikor le morejo. Vir: Dnevnik , Blogos« [...]

  15. nevenka nevenka pravi:

    Vseeno je nemogoče, da bi imeli in eni in drugi prav. Ker pač nimajo. Imeli smo okupatorja, pa tudi socialno revolucijo, ker je bilo veliko preveč ljudi na robu eksistence, umirali so tudi od revščine. Ne vem zakaj pa tega nihče ne omeni.
    Ve se, kje so stvari šle predaleč in tu je potrebno popraviti kar se da. To je vse.

  16. mica mica pravi:

    verjetno se bo že kmalu ugotovilo, da smo Slovenci domala edini narod, ki sdo mu povojni zločinci do te mere oprali možgane, da – očitno- nikoli več ne bodo razmišljali s svojo pametjo. Barabe, ki so to počele, si še v peklu manejo roke in – predvidevam- po cele dneve slavijo in se zapijajo na ta račun.
    Poleg opranih možganov pa se lahko ponašamo še s strašno nevednostjo in zaplankanostjo. Iz številnih komenjtarjev veje eno samo neznanje in nevedenje. Kot da NIKOLI ne bi nihče prebral NIČESAR, kto da bi se “učili” le od TV- govorov in tistih starejših, ki pa so itak prenašali naprej izključno le tisto, kar so jim njihovo predpostavljeni dovolili.

    Razumela bi, če ne bi bila množična grobišča širom Slovenije dokazljivo “pokrita” z dokumenti”, z dokazi. Ajd, bi rekla, kar naj zlivajo gnojnico po domobrancih, cerkvi, itd…..A nE! Vsako grobišče ima nič koliko dokazov, NORMALNEGA človeka strese mraz že ob dejstvu, da je nekdo nekontrolirano pobijal, simpatizerji bivšega režima pa mrtvih enostavno nočejo in nočejo videti. NORMALEN človek se ob tolikšnem številu pobitih vpraša, ZAKAJ so sekali glave, zakaj so jim drobili glave z lopatami, zakaj so jih še žive zabetonirali v neprehodne rove. NORMALEN človek si ne reče, ja, so že imeli razloge, normalen človek tega nikoli ne počne, ampak se ZGROZI ob videnemu in se prične spraševati, kaj, za vraga, je z menoj narobe, da me smrt tistih, ki so se smejali drugače kot jaz, NIČ NE gane.

    Vsak, ki je prebral en sam samcat zgodovinski spis, MORA vedeti, da v času Yugoslavije še muha ni upala kihniti, če ji zato ni dal dovoljenja vrhovni poveljnik. Da pa bi kdorkoli metal v jame t. i. “sovražnike” na lepe oči, oziroma kar tako, ne da bi Tito zato vedel, verjamejo samo tisti, ki so do skrajnosti naivni.

    Iz Tita se je naredilo mit, legendo, skovale so se zgodbice, s katerimi so polnili ušesa pionirjev in mladincev in odraslih.

    Pač- tako je bilo, ker se v tistih časih ni smelo razmišljati drugače kot na način, ki so ga zaukazali.

    Danes pa bi MORALI razmišljati drugače. A si tega ne dopustimo. Cel svet se, na primer, zgraža nad Fritzlom, le pri nas njemu podobne in še stotisočkrat hujše, še zmeraj častimo po božje.

    Bojim se, da nam bo EU predpisala skupinsko psihiatrično zdravljenje.

  17. maja pravi:

    Se popolnoma strinjam z zapisanim in pogrešam tako branje, kvalitetno!

  18. Rado Rado pravi:

    Mica.
    Praviš, da bi MORALI misliti drugače?
    Mi boš ti povedala, kako je prav?
    Boš ti Mica postavljala moralne norme za oba?

    Še o pobitih.
    Nedvomno so takratne oblasti ravnale kruto. Tu ni nobenega dvoma.
    A pisati o tem, da je šlo za nedolžne žrtve je pa prenagljeno. Najbrž ne vsi, a vendar mnogi med njimi so imeli veliko vojnega “masla” na glavi.

  19. nevenka nevenka pravi:

    Je bilo pač tako, da so medtem ko so se partizani borili proti okupatorju nad civilisti, ki so ravno tako podpirali NOB izživljali domobranci. Oni so bili tisti, ki so mojemu dedku z lopato odbili glavo in stresali njegove možgane po dvorišču in mojo mami, ki je bila stara štiri leta nagnali naj pospravlja raztreščeno lobanjo, da se muhe ne bodo pasle po svinjariji. Če bi se meni to zgodilo, bi verjetno streljala po sovražniku, dokler ne bi pokurila zadnjega metka. Oni so bili tisti, ki so šli ponoči zaklat punco, ki je zavrnila “napačnega” fanta in držala s partizani in so celo razmesarili, in razmetali njene kose po celem hribu.
    Ljudje so imeli razlogov za sovraštvo kolikor hočeš.
    Tudi za vero v komunizem so imeli razloge, ko so hoteli za enkrat za vselej opraviti s skrajno revščino in izkoriščanjem ljudi. Saj ljudje niso imeli v mislih totalitarnega režima, kruh in streho nad glavo so imeli v mislih, ko so podpirali socialno revolucijo. Saj niso podpirali tega, da se bo boj za pravičnejše razdeljena produkcijska sredstva sprevrgel v bolj za oblast preščice, ki je bila pripravljenja masovno iztrebljati razrednega sovražnika.
    Mene ta kapitalizem, tak kot je danes nič ne osrečuje, nad ničemer se ne morem navdušiti, niti nad tem da so nekateri pokradli državno imetje, niti nad tem, da imamo spet vedno več resnično revnih ljudi…
    To, da so bili nekateri ljudje med vojno zmanipulirani s strani cerkve in da so mislili, da se borijo za domovino? Halo, skupaj z Hitlerjem so se borili za domovino, saj menda niso bili vsi totalno debilni?
    Vsekakor ne toliko, da ne bi mogli moriti svojih ljudi.

    Paranoično iztrebljanje razrednega sovražnika je bil zločin, tako kot so bili zločini to, kar sem omenila pred tem. Jaz to lahko priznam in mi je žal za nedolžne ljudi. Kdaj bo pa kakšnemu domobrancu žal za kaj? Spomenike za junaštvo bi morda radi?
    Stokrat sem rekla, ne bo sprave, dokler vsi ne priznajo svojih grehov. Tito je resnično pomenil veliko ljudem upanje za lepše življenje, tistim, ki so bili resnično prej revni. Upanje, da bodo imeli hrano, stanovanje, da bodo lahko hodili v šolo in upanje, da bo mir med narodi na Balkanu kljub različnosti…
    Potem pa je politična elita zlorabila mase ljudi in ogrožala celo svoje pripadnike.

    Dvomim Mica, da pri nas še kdo koga časti po božje.
    Denar je že dolgo eden pomembnejših “bogov”. Oblast pa še vedno diši. Zanjo bi še vedno marsikdo naredil marsikaj.

  20. chef chef pravi:

    Če bi se tam narisal Potrč, bi zafrgnjeni volilci SD čisto ven padli.

  21. NoMercy pravi:

    Zakaj bi morali nekaj (se pokloniti, sprejeti kakršen koli zakon po merilih prvih) vedno drugi?
    Ali prvi ne znajo predlagati česa, kar bi bilo sprejemljivo za prve, druge, tretje … večino?

    Ali bi vsi ti, rojeni že za časa Tita in kasneje sploh bili? Bi se njihove matere in očetje srečali?
    Naj zgodovino, ki je kakršna pač je (žal smo se uničevali raje med sabo medtem, ko so drugi uničevali neke tretje) kar zbrišemo — kot, da ima zgodovina tipko ali pa ?
    Kaj pa potem smo/bomo, če ne bomo imeli zgodovine, izhajamo pa vsi od včeraj, prejšnjih let …?!

    In ja, vsi narodi / države imajo krvavo preteklost, kipe, poimenovanja po ljudeh, ki so stali do vratu v tuji krvi.

    Pa še samopremislek: in kako naj mislim, da bom mislil prav?
    Odgovor: tako kot mislim na osnovi kar vem, sem se naučil, spoznal in prepoznal: samo nestrpnežev in vsiljivcev svojega v moje ne prenašam, dam si pa veliko dopovedati.

  22. Burek pravi:

    “Jasno, da se ljudje spominjajo “lepih” časov v Jugoslaviji.” Potem pa svizec zavije čokolado v folijo! Izbrani se spominjajo, tak bi mogla napisat ali po domače, tisti ki so bli pri koritu!

  23. Pris Pris pravi:

    Mica, glede pietete do mrtvih se vsekakor strinjam in seveda je bila Juga daleč od idealne države, ampak mene zmoti predvsem to, da Slovencem očitaš, da so NENORMALNI. Povojni poboji so se izvajali po celotni okupirani Evropi, vendar tam ne brskajo po odsluženih runiških rovih in v lučeh žarometov odkopavajo trupla, ampak so postavili par obeležij, na načelni ravni obsodili povojno pobijanje in v zgodovinske knjige zacementirali neko relativno nizko cifro žrtev, danes pa se o tem sploh ne govori So oni zaradi tega NORMALNI kot antipod naši NENORMALNOSTI? ;)

  24. angel pravi:

    Slovenci smo narod brez zgodovine.
    Zgodovina se je pričela leta 1941 in ta je zaradi enoumja potvorjena.
    Pred tem je bila sivina iz katere sta pokukala Trubar in Prešeren, tolminski puntarji in Matija Gubec.
    Od leta 1941 do 1945 so partizanin bili boj z Nemci in v panični beg poganjali strahopetne Italijane, vmes pa so počeli svinjarije hudobni domobranci in RKC. Kolikor je bilo v njihovi moči, so jih partizani sicer pobijali belčke, vendar katoliške Hidre ni mogoče zatreti.
    Po vojni se je pojavil svetel lik tovariša Tita. Bil je kot Vegeta, pasl je povsod. Bil je večktarni heroj, večkratni častni doktor, častni občan skoraj vseh mest v Jugoslaviji, član vseh mohočih organizacij. ki so tvorile in še tvorijo civilno družbo pod vodstvom naprednih aktivistov.
    In sedaj se nam nenadoma začenja zgodovina rušiti.Starejši so spregovorili, srednje stari spoznavajo razkorak med tem, kar jim je bilo vcepljeno v glavo o slavnih partizanih in o nenadomestljivem Titu (“posle Tita, Tito!”)
    To je ekstrem, ki še danes ovira demokracijo in normalni družbeni razvoj. Večina negativnih pojavov, vključno s tajkunstvom je potrebno pripisati opranim možganom v obdobju nše socialistične zgodovine.
    Toda, kaj storiti, da se bodo stvari spremenile.
    Verjamem, da je zgodovina učiteljica, zato jo razbremenimo vseh ideoloških preprek tako, da postavimo Titu ob bok Marijo Terezijo, Jožefa II ali Franca Jožefa, pa morda še kakšnega karađorđeviča, narodnim herojem Slomška, Kreka in podobne, ustanovitev šol in katastra, roški ofenzivi in pohodu 14. divizije itd.
    Če se obogatimo s celotno zgodovino, ki so jo živeli Slovenci na teh tleh z vsemi junaštvi, pa tudi napakami in pregrehami, bo prostora za Tita zelo malo, Kardelj bo funkcioniral kot pošast Fricl, Kidrič bo slovenski Goering itd:
    Morda bo predsedniku nato le kanilo, da Kidrič bolj sodi v park spominov nekje v obrobju Ljubljane, kot pa pred njegovo palačo in je v posmeh demokraciji, tako kot on sam.

  25. Jasna pravi:

    Kako lahkotno je biti Slovenec! Samo najti si moraš nekoga, ki ga lahko sovražiš.
    Vseposod pa okoli meja Slovenije pa sama ljubezen cveti: pri Italijanih, Avstrijcih, Hrvatih…
    Ojoj, srči…. Love is all around bi rekli Wet Wet Wet.

  26. Aja pravi:

    ” … Kako lahkotno je biti Slovenec! Samo najti si moraš nekoga, ki ga lahko sovražiš… ”

    Ja, in ta prispevek MC je dober dokaz za to.
    Toliko gnojnice zlite vsevprek, no ne vsevprek, bolj na levo, sestavka napisanega na tako nizkem (novinarskem ) nivoju, še nisem brala na tem blogu.
    Pritlehno zmerjanje, lepljenje nalepk brez argumentov, brez tehtnega razmisleka, upoštevanja širšega kontesta.

    Besede kot: zaslepljen bes, prazna jeza na ves svet in na nikogar, primitivizem dobronamerno ogorčenih, toda krivično in pavšalno popadljivih … ?

    Res me skrbi za pisca teh besed, težko verjamem, da je on avtor,
    oz. razmišljam v kakšnem čustvenemn stanju je to napisal?
    Toliko “prazne jeze”, besa, na koga je zares jezen?

    Mogoče pa ga bojo vzeli za PRja pri SDS, pa malo vadi njihov način komuniciranja? LOL

  27. viktor pravi:

    Crni, le kaj bi govoril če bi zamgala druga stran v WW 2 !!

    Verjetno bi TI in Bajuk skupaj preganjala drugače misleče ?
    Najverjetneje bi na Hitlerjevem trgu sredi Ljubljane( če bi se še sploh tako imenovala) peli hvalospeve Hitlerju, domobrancem, ustašem ……

    Če bi druga stran zmagal bi najverjetneje drugače misleče samo pograjala in jih poslala domov z povno vrečko sladkarij za otroke !!

    Bodi no resen in ne govori še večjih NEUMNOSTI !!

    LP

  28. Aja pravi:

    “Pokopljimo zgodovino, uničimo vse, kar se uničiti da, spremenimo zgodovino in postavimo obeležja Hitlerju, Mussoliniju, domobrancem, ustašem, belogardistom, črnorokcem… Poimenujmo ulice po Janši, Rodetu, Grimsu, Stresu, Rožmanu in njim podobnim. Vsem ki so se vrnili iz Argentine dajmo trge in poimenujmo reke po njih. Spremenimo Slovenijo v Janševino! In bodimo hlapci cerkvi in klečeplazimo pred drugimi! Sram me je, da se v deželi, kjer živim, to dogaja! ”

    A to naj bi bil primer ” … najbolj pritlehne metode političnega diskurza… ”

    A ja? Zame je bolj cinično-nemočna reakcija na reko primitivno-neumnih trditev.

    In, ja, če bi nameravali spremeniti poimenovanje Titovega trga v Kopru, kjer živim, bi se udeležila protestnega shoda – če bi ga kdo organiziral – pa ne za to, ker bi častila lik Tita, ampak zato, ker cenim socializem dosti bolj kot nehumani, kruti kapitalizem, ki naj bi bil ta raj na zemlji, ki si ga mnogi želijo. Ne hvala.

  29. angel pravi:

    Aja, vaš zapis je tipičen zapis opranih možganov, ki nimajo nobene zveze z zdravim razumom in z zgodovino.
    Koper je bil v zgodovini vedno Italijansko mesto. Šele po vojni, ko je bil priključen Jugoslaviji, kot vojni plen zmagovalcev, je postal slovenski.
    V Titovi Jugoslaviji se je razvil v moderno mesto s pristaniščem in industrijo.
    Postal je nadomestek za izgubljeni Trst.
    Nihče ne oporeka temu, da je v veliki meri zasluga partizanov, da je Koper sedaj v Sloveniji in da ima Slovenija preko luke okno v svet.
    Napačno pa je to, da stari renesančni trg z mogočno Pretorsko palačo, stolnico in loggio nosi ime Titov trg.
    Zakaj ne bi poimenovali po Titu nekaj, kar je bilo zgrajeno pod njegovo vladavino.
    V obdobju titove dikature, se je vse, kar je bilo kolikor tolikor dobro moralo poimenovati po Titu.
    S poznavanjem zgodovine, pa Tito le ni bil to, kar je zahteval od podložnikov in malikovalcev.

  30. lili pravi:

    @Pris: Točno tako!!! Se ne bi mogla bolj strinjati s tabo. In na živce mi gre, da Crni tolikokrat navrže nekaj le zato, da se bolj sklada z njegovo poanto ali zato da se boljše bere. Mislim tista, da se “levim” oz. “komunistom” pa nikdar nič žalega ni storilo, je pa taka budalaština, da ni večje, in spet voda na mlin tistim, ki mislijo, da se je zgodovina začela leta 45 s povojnimi poboji, kot da le-ti ne bi bili odgovor na medvojne grozote, ampak je nekomu lepega dne padlo v glavo, zakaj pa ne bi malce pobijali in metali ljudi v jame. Mislim halo?!

    Nasploh moram še povedati, kako mi gre na živce to sklicevanje na POvojne grozote, kot da z MEDvojnimi pa ni nič narobe, ker so pač med vojno, ko je vse dovoljeno – tudi kolaboracija in prisega Hitlerju, ali kaj?! A atomska bomba na civiliste je torej v redu, ker se je to zgodilo tik pred koncem vojne, čeprav je popolnoma jasno, da za zmago ni bila potrebna, medtem ko so povojni poboji največji zločin, ker so pač po vojni?

    Pa še nekaj o nedolžnih žrtvah – tako kot so nacistom sodili v Nurenbergu, tako bi morali soditi tudi tem, ki so končali v Hudi jami in povsem verjetno bi jih obsodili na smrt! Le da bi bila potem usmrtitev legitimna in legalna, ker so jih pobili brez sojenja, so pa kar naenkrat nedolžne žrtve???

  31. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Viktor: Hvala bogu, da so zmagali ti, ki so zmagali, in da so izgubili ti, ki so bili poraženi. To se ne izključuje s tem, da se mi zdi grozno, da so zmagovalci pobili poražence.

  32. angel pravi:

    Po vojni je nastopila oblast, ki se je sama imenovala “ljudska”.
    Ta oblast je v imenu ljudstava pobila 100.000 in več tisoč ljudi. Zaplenila je 200.000 ljudem premoženje. Zaprla je 100.000 ljudi, pregnala 50.000 ljudi. Ustrahovala je 1,500.000 miljijona ljudi, kateri še po več kot šestedet letih ne upajo in ne znajo svobodno govoriti.
    Potomci ljudskih oblastnikov so pred štirimi leti zahtevali slavnostno proslavo, na kateri bi naj država slavila zgoraj navedene uspehe.
    Predsednik te ljudske oblasti je ulit v bron in stoji pred predsedniško palačo.
    Ljudska oblast je ustanovila tudi Goli otok, da je odstranila svoje nasprotnike.
    Ljudska oblast je dala napisati učbenike zgodovine, ki so točno razdelili slovesnki narod na partizane in kolaboracioniste. Kolaboracionisti so bili in so še vedno državljani drugega razreda. To je ljudska demokracija.
    V poduk vsem, ki so zgodovino zajeli iz učbenikov RS Slovenije.

  33. Aja pravi:

    angel, na zgodovino je mogoče gledati selektivno, tako kot vi počnete, kar vam ne zamerim, vaše oči lahko vidijo zgolj tiste kotičke, ki so tam kamor usmerjate svoj pogled.

    Objektiven pa ta pogled zagotovo ni, če ste slučajno mislili da je.
    Veliko ljudi je v Jugoslaviji dobro živelo.

    Da pa je bilo na oblasti veliko debilov, ki so izkoriščali sistem, je pa tudi res.

  34. Pero pravi:

    Eh, Crni …
    A ti je NZK ponudila “spravo” pred tožbo, da se strinjaš s SDS?
    Pa če citiraš, lahko vsaj napišeš avtorja, mar ne?

  35. ametist pravi:

    Rado!
    Kaj pa otroci so tudi pobijali krvoločne,ali krvi lačne KOMUNISTE?
    Mislim, oz. prepričan sem, da je bilo več nedolžnih pobitih kakor pa dejansko krivih. Sojenja v pedesetih letih prejšnjega stoletja so bila politična dejanja, obsojeni pa nedolžni in ne krivi. Zavedne, oz. verujoče v KOMUNIZEM so pošiljali na Goli otok. Mislim, da je bila na TV večdelna oddaja o teh dogodkih, kjer so pričali oškodovanci. Pri nas bi bilo potrebno imeti več Crnkovičev in manj Radovanov.

  36. lala pravi:

    Marko bravo jajca maš, da si upaš kontrerat lažem, ki jih podtikajo bivši K., še toliko bol, če vzmemo v obzir kdo ima pri nas medije pod kontrolo, upam da te ne stane službe!!

    Slovencem pa ne zameri zaslepljenosti, ker je normlno, glede na to v kakšni državi živimo, kot je nekoč nekdo rekel: ko se oblast polasti medijev, je to tako kot bi dal vojsko v roke mafije!!!!

  37. rok pravi:

    No, Crnkovič, sedaj vidiš, da je dopovedati kaj človeku z opranimi možgani enako kot plavati z morskim psom. Samo da se pri slednjem vsaj malo razgibaš.

  38. Aja pravi:

    Eni mamo oprane možgane, kaj pa tisti drugi, imajo umazane?
    LOL

  39. rok pravi:

    za druge ne vem, zase pa lahko rečem, da imam konstantno umazane misli

  40. Eci pravi:

    Čas je, da začnemo gledati na zgodovinska dogajanja z distance, saj živimo v letu 2009. Če že komentiramo dogajanje pred 64 leti, se poskušajmo vživeti v čas in razmere, ki jih je pustila vojna. Ni države in ni državnika, ki bi bil takrat povsem neomadeževan. Podpiram komentar in misli, ki jih je tukaj zapisala Dajana.
    Marko, rada prebiram vaše kolumne, v mnogočem se z vami tudi strinjam, toda tole danes je pa malo prehudo.

  41. Tadej pravi:

    Marko, kaj pa če je preimenovanje vseh ulic in ostalo pogoj brez katerega sprave ne bo nikoli? Navsezadnje je iluzorno pričakovati spravo dokler ima ena stran “privilegij” čaščenja njihovega vodje na vsakem koraku, mar ne? Je potem vredno vzeti v zakup vse nakladanje?

  42. smokva pravi:

    sedaj si pa presegel samega sebe,…
    tale blog je vsakič slabši…
    žal..

  43. kobilica kobilica pravi:

    Jaz bom svojim otrokom razložil, da so komunisti in domobranci pravljične osebe. Mislim da bodo potem vnuki imeli pravo sliko o realnosti….

  44. wrench pravi:

    Biblična zgodba o Kajnu in Abelu pove vse in tega prekletstva se dragi moji kolektivno nikoli ne bomo osvobodili. To je kleč pekla v katerem živimo.

    Pred kom pa so skrili trupla v rove? Pred svojim “bogom” gotovo ne. Mar bi jih pobili javno na Prešernovem trgu. S tem bi ohranili vsaj malo svoje verodostojnosti.

    Tito pa je bil kontroverzni velikan svoje dobe, ki mu pritiče vsaj kakšen javni spomenik (ne le v muzeju). S tem bomo drugim in sebi pokazali, da se ne sramujemo samih sebe in svojih preteklih napak, pa naj NSi-jevci, Marko ipd javkajo kolikor jih je volja.

    Na izpraznjeno mesto pa postavimo spomenik kateremu od naših novodobnih zaslužnih politikov, denimo, v obliki petelina na kupu gnoja.

  45. angel pravi:

    Aja! Resnica je ena sama. Težko se je do nje dokopati, najlažje z nepotvorjeno zgodovino. Žal je slovenska zgodovina zadnjih 60 let potvorjena, vsi ki se iz nje učijo pa imajo oprane možgane.Tipična je ugotovitev, da so nekateri v Jugoslaviji pod Titom dobro živeli.
    Prepričan sem, da tudi v S. Koreji nekateri dobro živijo, pa zato ni vrdeno hvaliti tamkajšnjega represivnega režima.
    Potvorjena zgodovina pa Slovencem zelo škodi, saj se vedno znova obračajo nazaj, namesto, da bi se ozirali naprej.Tukaj ni mišljeno odkrivanje prikritih grobišč, pač pa neka nostalgija za socializmom in delavsko samoupravo.
    Ta nostalgija je pripeljala aktualno oblast. Po nekaj mesecih je že zarobila do te mere. da se ne bomo hito izkobacali iz težav. Trajno je skregala Slovence in Hrvate, zaradi pomoči hrvaškemu DS pri volitvah
    Že po dveh mesecih je morala vzeti milijardni kredit in sedaj se pripravlja že na drugo milijardo.
    V stečaj gredo podjetja, nekdanji ponos slovenskega gospodarstva po zaslugi tajkunskih direktorjev. Policijska ministrica takrat ko ni manekenka krši zakone in nastavlja sebi primerne policaje s katerimi se bo lahko posvetila fatalnim prestopkom Ruplove žene, med tem ko je tekoči krimainal ne zanima.
    Ob normalnem dojemanjem zgodovine, ljudstvo ne bi nasedalo floskulam, ki jih trosi sedanja oblast.Tudi o dobrem življenju pod Titom bi imeli ljudje jasen pojme. Tito je povzročil strahovlado povojnih dni, napotil milijon delavcev v kapitalistični svet, da so oživili gospodarstvo nerazvitih krajin. S katasrofalno gospodarsko politiko je povzročil pomanjakne osnovnih dobrin, ki so jih nato ljudje švercali v Jugoslavijo. Vse to še ni najhujše, katastrofa pa so oporani možgani naroda. Sedaj Slovenija nima več elite, ki bi lahko suvereno nastopala v svetu in tudi doma se nam slabo piše. Razen pridnih rok nimamo več ljudi, ki bi znali potegniti voz iz krize.

  46. viktor pravi:

    Dragi Marko !! Nikjer nisem rekel , da je prav kar se je zgodilo po vojni. Najbolj me moti to , da nihče NE govori o tem kar se je dogajalo MED vojno !!!! Vsi se delajo kakor , da bi bilo drugače , če bi se vojna odvila v drugo stran . Vojna je pač GRDA stvar. Mislim da je TITO in druščina naredila veliko dobrih stvari za nas, priznam pa tudi , da so se dogajale tudi stvari ki nam niso v panos . Ampak to se je dogajalo na OBEH straneh . Vojna pač ni pravična stvar

    LP

  47. Rafael pravi:

    Ja, osamoosvojili smo se, to je enkratno zgodovinsko dejanje. Uresničile so se sejanje vseh zavednih Slovencev v zgodovini. DRŽAVA SLOVENIJA je del te Zemlje, kako se to lepo sliši.
    Druga stvar je ali se Slovenci tega zavedamo, da imamo svobodne volitve, da lahko izberemo bilo katerega človeka, da nas vodi, še več, LAHKO SAMI KANDIDIRAMO in gradimo Slovenijo, kakršno hočemo. Pa je to sedaj temu tako ?
    Nekateri pišejo, da je sedaj večji del Slovencev razočaranih, ker so pričakovali v svobodni Sloveniji visoko blaginjo, red itd. Žal (ali pa tudi ne) ni temu tako in zakaj ni ? Ker v tej nanovo ustanovljeni državi smo ostali isti ljudje, s vsemi dobrimi zgodovinskimi lastnosti, isto s vsemi slabostmi, s istimi navadami, a s drugačno nalogo, ki si jo nismo nikoli učili. To se pravi, kako delovati, ko si sam svoj gospodar. Od hlapca do uspešnega gospodarja je dolga in trnova pot. Ja, Slovenijo, čaka ta pot, ki bo vse prej,kot lahka, predvsem zaradi vseh travm, ki si jih Slovenci v zgodovini doživeli. Soočenje s tem je težka naloga – preizkušnja, ki smo jo sprejeli, čeprav se bi sedaj nekateri temu najraje izognili, kajti potrebno je sedaj drugače misliti, sploh pa delovati. To pa je za marsikaterega preveč, kajti v prejšnjim sistemu našega človeka ni nobeden naučil, da samostojno misli – odloča. Vse je država (drugi; Dunaj, Beograd) poskrbela, šola, služba in večina Slovencev ni osebnostno RASLA. A informacije o zgodovini (predvsem o polpreteklosti) prihajajo vsak dan na videlo in navadni človek ni usposobljen, da jih samostojno »prebavi« in odloži, tam kamor je potrebno, zato še vedno rabi, da ga nekdo vodi, kot je bilo prej. A največji »hec« je,da voditelji imajo iste manire, kot so jih imeli v prejšnjem sistemu.
    Na sodiščih so večina ljudje, kateri so sodili največji del svoje kariere politično, tudi po 133 zakonu bivše države ali pa so celo vodili to politiko, a sedaj so na najvišjih mestih na sodstvu.
    Ja, dragi moji, pred nami je dolga pot, trnova pot, da Slovenci ustvarimo tako državo, kot bi jo rad imeli, oziroma tako, kot si jo človek res zasluži.
    Osamoosvojitev – ustanovitev države je le prvi korak, katerega smo naredili Slovenci. Zgraditi pravo (pravno) državo to pa je (na žalost ali tudi ne) maraton, na tej dolgi poti je pa polno kriz (izzivov), a pravi – najboljši jih vedno premagajo in na koncu zmagajo.

  48. Aja pravi:

    ” … Ta nostalgija je pripeljala aktualno oblast …”

    Aktualno oblast je pripeljala nesposobnost Janševe vlade in aroganca in nepripravljenost na politični dialog velikega vodje (JJ)

    Glasovali smo za Pahorja, da se znebimo Janše in njegovih za zdravo pamet žaljivih sodelavcev.

    In zelo me zanima kakšno povezavo imajo Pahor, Golobič, Kresalova & co. s Titom. Razen v tvoji glavi, po vsej verjetnosti, kjer tako se zdi, zgleda, kdor ni na desni ni piškavega oreha vreden.

  49. Aja pravi:

    Rafael, glede tega, da je treba narod zamenjati, je Cankar že vse lepo razložil.

    : )

    ” Zdaj pregledujem zgodovino protireformacije. Takrat so v naših krajih pobili polovico poštenih ljudi, druga polovica pa je pobegnila. Kar je ostalo je bila smrdljiva drhal. In mi smo vnuki svojih dedov.”

  50. Rafael pravi:

    Državo imamo, le čas je potreben, da se potoček zbistri.

  51. Mitko pravi:

    Se povsem strinjam s kolumnistom.

    Hecno se mi zdi le poimenovanje obeh skupin, ki imata o povojnih zločinih različno mnenje. Se imam za demokrata, zato sem po definiciji antikomunist, kar pa seveda še ne pomeni, da sem privrženec domobrancev (pa tudi salonski levičar bi bržkone “po naravi stvari” moral biti antikomunist). Skratka, meni se zdi veliko bolj primerna delitev na “kulturne” in “nekulturne”. To potrjujejo tudi komentarji, nekateri so prav zares žalostni.

    Si zlahka predstavljam, da so zločinci frustracijo krivde in/ali mržnjo žal prenesli na svoje otroke (tako da ni res, da se tem kaj hudega ni godilo), kar pojasnjuje sovraštvo.

    Drugače pa je Pahor itak kolaborant najhujše vrste in če bi se prikazal pred jamo, bi bil to neizpodbiten dokaz.

  52. Matjaž Matjaž pravi:

    @ angel: “Tipična je ugotovitev, da so nekateri v Jugoslaviji pod Titom dobro živeli.”

    Zmaga v vojni na strani zmagovite koalicije je bila za slovensko kulturo in narodno identiteto velik in zelo pozitiven zgodovinski podvig. Odprla je pot do lastne državnosti.

    Na splošno lahko govorimo o polstoletnem miru v balkanskem kotlu. Tudi to je bil dober dosežek Titovega režima, vreden zgodovinske omembe. Gre namreč za območje, kjer je za demokratično vodenje politike še ta trenutek prezgoden.

    V ostalem se načeloma strinjam s tabo.

  53. mateja pravi:

    Crni, kdaj začneš službo na Ministrstvu za kulturo?

  54. vijolca vijolca pravi:

    Kolk se pa mi glupo počutimo, ki živimo na Partizanski, pa delamo na Titovi, ne ve nihče, ki ni na tem! Še pošiljke, naročene prek interneta, iz ZDA čakamo sto let dlje, saj smo za zahod še vedno za železno zaveso, mar ne?

  55. Blaž Babič pravi:

    http://www.pozareport.si/?Id=mediji&View=novica&novicaID=10872

    Bojan je ploščo obrnil :) zdaj si že pravi junak-poraženec.

  56. Aja pravi:

    Če je bila kolumna napisana po tem, ko je to zvedel, pol mam odgovor, ki sem ga zastavljala komentarju št. 26

    “Res me skrbi za pisca teh besed, težko verjamem, da je on avtor,
    oz. razmišljam v kakšnem čustvenemn stanju je to napisal?
    Toliko “prazne jeze”, besa, na koga je zares jezen?”

  57. david.pelko pravi:

    “Po drugi strani pa je slišati, da Širca s Crnkovičem tako ali tako ni bila najbolj zadovoljna, sploh pa ne Pelko, ki naj bi celo deloval proti imenovanju Crnkoviča.”

    Ti pa res nimaš sreče s Pelkoti. Naj potolažim, da nisem nič v žlahti s tem pelkom :mrgreen:

    Tako pač deluje slovenska politika, slabše kot otroški vrtec.

  58. Pris Pris pravi:

    Če njegove kolumne in komentariji vsaj količkaj izkazujejo resnično Crnijevo naravo, potem tudi jaz verjamem, da je z njim težko delati in sodelovati, kar pa je glavni predpogoj za uspešno vodenje resorja.

    Verjetno pa čisto brez zakulisnih igric tudi ni šlo …

  59. Aja pravi:

    A nisi zadovoljen, Pelko, da ni bil izbran?
    Če bi bil bi moral nehat blogat in potem bi bilo konec vajinega love-hate odnosa. A ne bi bil pol žalosten?

    ; )

  60. markopigac pravi:

    Marko, zakaj bi se moral Potrč pokloniti nekomu s čimer nima ničesar skupnega? Če vprašaš mene, bi jaz vlil tam čez njih betonski podstavek in nanj napisal, tu počivajo narodni izdajalci.

  61. angel pravi:

    Ob branju prispevkov, lahko ugotovim, da ima večina piscev oprane možgane in so na to ponosni. Še vedno velja načelo: Bog je pamet najpravičneje razdelil, saj vsak misli, da jo ima dovolj!
    Menim, da je pri obravnavani temi potrebno povedati sledeče:
    Po vojni so bili izvedeni masovni poboji. V najzgodnejšem obdobju, je strorilcem postalo jasno, da je šlo za zločine, saj so takoj izdali ukaze o zakrivanju morišč in najstrožje prepovedali kakršnokoli, omenjanje teh grozovitih dejanj, prepovedali iskanja grobišč in žalovanja ob njih.
    To je barbarstvo.
    Zaradi teh zločinov in drugih revolucionarnih dejanj (zaplemba premoženja, preganjanje vernikov, preganjanje drugače mislečih, uvedba cenzure itd), je bilo potrebno potvoriti zgodovino in filozofijo, ter zaukazati edini možni pogled na svet.
    Tako danes večina Slovencev verjame, da je bil v Titovi Jugoslaviji raj na zemlji in da smo bili svobodni.
    Ljudje so toliko zaslepljeni, da ne vidijo najočitnejše zablode.
    Avstricev ni nihče osvobodil, celo okupirani so bili. Niso imeli Tita, po vojni so živeli slabše, kot mi Slovenci, danes pa nas za dvakrat, če že ne trikrat prekšajo v vseh možnih primerjavah.
    Zaostanek je potrebno v največji meri pripisati Titu, revoluciji in izvajalcem revolucionarnih načel in opranim možganom, ki blokirajo razvoj.
    Mar ne Aja!

  62. Alex van der Volk Alex van der Volk pravi:

    Prispevka ne nameravam komentirati, ker si z mojim mnenjem tako ali tako nekaj obrišeš in ti je večinoma že odgovoril Drugi dom, ampak samo nekaj. Boš ti plačal zamenjavo dokumentov vsem, ki prebivajo na Titovih ulicah, trgih itn.? Ali bo Janša? Ne, ne, najbolje da bo kar Bajuk, saj penzije najbrž nima tako slabe.

    p.s.

    O povojnih pobojih pa le toliko. Ko se bodo Američani opravičili Nemčiji zaradi koncentracijskih taborišč, ki so jih ustvarili širom te države po drugi svetovni vojni in v katerih je umrlo na stotine povsem nedolžnih ljudi, šele takrat se lahko začnemo tudi Slovenci pogovarjati o spravi.

    Kako lahkotno je biti Slovenec! Samo najti si moraš nekoga, ki ga lahko sovražiš.

    Vsekakor, ampak velja za obe strani, samo ugibamo pa lahko za katero bolj. Hm, morda pa bi bilo dobro včasih prelistati komentarje pod kakšnim političnim člankom na Siolu…

  63. marija pravi:

    Mene sprava prav dosti ne skrbi, ker je več kot očitno, da do nje ne bo prišlo, vsaj toliko časa, dokler se glavce ne lotijo zadeve spravljivo, samo obtoževanje ne pripelje nikamor. Stvari niso nikoli samo bele in črne!!!!! Bila sem otrok, ko sem najdla knjigo v kateri so bile slike duhovnikov in drugih veljakov ki so sodelovali v organizaciji Črna roka -upam da se prav spomnim. Ko sta starša videla kaj imam v rokah, samo kar ju ni pobralo. Nikoli več je nisem videla. Spomin na njun strah mi daje marsikaj misliti, ampak to vem danes, takrat nisem imela pojma.

  64. Aja pravi:

    “Zaostanek je potrebno v največji meri pripisati Titu, revoluciji in izvajalcem revolucionarnih načel in opranim možganom, ki blokirajo razvoj.
    Mar ne Aja!”

    Ne vem v kakšnem svetu želite živeti, dragi angel, ne vem, kaj je za vas čudoviti svet, vreden življenja itd.
    Svet v katerem imajo vsi po tri avtomobile, tanko TV ki jo obesijo na zid, pralne praške in mehčalce za katere so jim najvišji strokovnjaki na TV razložili, da so znanstveno dokazano najboljši?
    Svet, kjer so sosedje v svojih razkošnih hišah od sosedov ločeni z visokim zidom, da v miru, nemoteno preštevajo svoje denarce?

    Ali pa se bolj, kot je očitno, ukvarjate s preteklostjo kot s prihodnostjo?

    Nekdo vas je ranil, prizadel in sedaj ne bo mirna vaša duša dokler ne dobite potrdila, podpisanega in žigosanega? Da je bil povojni sistem zločinski?

    In če vam kdo reče da je takrat dobro živel, ga imate za neumnega.
    Jaz bolj cenim poskus ustvariti pravični svet, kot pa prisego na kapitalizem. Ne maram kapitalizma, ker naredi svet “boljši” tako da zanemari ljudi – v imenu ljudi, ne da bi koga vprašal po resničnih vrednotah – ustvarja nek svet v katerem se bojo ljudje seveda bolje počutili – saj bojo meli denar, da bojo lahko kupovali ničvredno kramo, imeli bojo vsega dovolj, da bojo ravno prav uspavani in politika skupaj z multinacionalkami, bo lahko svet vodila kamor bo hotla.

    Ne hvala.
    Po vojni so poskušali z drugačnim sistemom, preganjanje intelektualcev, zapiranje drugače mislečih je bilo seveda napačno,
    ampak vsaj poskušalo se je narediti nekaj novega, drugačnega,
    in kaj zdaj, ko si tako želimo biti taki kot razviti zahod.
    Zgubili bomo vse, kar je avtentično našega, svojo dušo bomo prodali, ampak, hej, kaj pa je to važno, dohiteli bomo celo avstrice
    (uauu, celo to nam bo ratalo, a pol bo pa raj na zemlji, po vaše?)

    Tako se zmeniva, vi glejte s prezirom na Tita in povojno Jugoslavijo, jaz bom pa taisto počela z nostalgijo in svet se bo vrtel ravno tako naprej – v svetlo, z vaše strani tako zelo pričakovano kapitalistično prihodnost.

    Zdej pa grem hitro poslušat partizanske pesmi, da preženem črno žalost glede na to predvideno črno prihodnost
    (ampak zmeraj je upanje, da v ljudeh uporni duh, ki si želi prave svobode, še živi)
    uauu, to je pa skor kot pesmica.

  65. Rafael pravi:

    marija, “ampak to vem danes, takrat nisem imela pojma”. Nekateri smo 12 – 15 let v šoli poslušali resnico o dogodkih med vojno + veliko slišali na radio, na raznih proslavah, brali in gledali kaj se je pri nas med in po vojni dogajalo (eni več eni manj let ), ampak to je bila resnica le ene plati medalje.
    Ja, stvari nikoli niso bile le bele ali črne. Dejstvo pa je, da večina Slovencev ni slišala ni 10 % kaj se je v imenu revolucije delalo od 1945 do 1991. Prava sprava, pa trenutna skorajda ni možna, kajti sedaj prihaja na dan tudi druga stran medalje, ki pa marsikateremu ni po godu in verbalni konflikt je neizbežen. Narod je pa razdeljen, eni držijo s tistim, ki branijo resnico, ki je bila do sedaj uveljavi (v glavnem do 1991) eni pa podpirajo drugo stran, stran, ki jim sedaj iz podzavesti prihajajo dogodki, ki so se jim dogodili. Koliko časa bo to trajala, točno ne ve nobeden, bo pa kar nekaj časa

  66. Rafael pravi:

    Aja, “Jaz bolj cenim poskus ustvariti pravični svet” Komunizem ima pri tem le eno lepotno napako,da je hotel narediti pravični svet vedno in izrecno s terorjem, s množično morijo. No tudi kapitalizem, ni idealen, ampak do danes ni še boljšega sistema. Se pa v večina teh država na oblast pride s svobodnimi volitvami (in s oblasti) ne pa s orožjem.

  67. Rafael pravi:

    Aja, Juga in Rusija ni propala, zato ker smo se tako želeli kapitalizma, ampak, ker je gospodarstvo totalke razpalo. Spomnite se le leto 1990, kakšna je bila inflacija. Komunizem se je sam rasul. Nekateri pri nas so le izkoristili trenutak in tako smo dobili Slovenci svojo državo,O tem sem pa že tu nekaj pisal, …

    Uresničile so se sanje vseh zavednih Slovencev v zgodovini. DRŽAVA SLOVENIJA je del te Zemlje, kako se to lepo sliši.
    Druga stvar je ali se Slovenci tega zavedamo, da imamo svobodne volitve, da lahko izberemo bilo katerega človeka, da nas vodi, še več, LAHKO SAMI KANDIDIRAMO in gradimo Slovenijo, kakršno hočemo. Pa je to sedaj temu tako ?
    Nekateri pišejo, da je sedaj večji del Slovencev razočaranih, ker so pričakovali v svobodni Sloveniji visoko blaginjo, red itd. Žal (ali pa tudi ne) ni temu tako in zakaj ni ? Ker v tej nanovo ustanovljeni državi smo ostali isti ljudje, s vsemi dobrimi zgodovinskimi lastnosti, isto s vsemi slabostmi, s istimi navadami, a s drugačno nalogo, ki si jo nismo nikoli učili. To se pravi, kako delovati, ko si sam svoj gospodar. Od hlapca do uspešnega gospodarja je dolga in trnova pot. Ja, Slovenijo, čaka ta pot, ki bo vse prej,kot lahka, predvsem zaradi vseh travm, ki si jih Slovenci v zgodovini doživeli. Soočenje s tem je težka naloga – preizkušnja, ki smo jo sprejeli, čeprav se bi sedaj nekateri temu najraje izognili, kajti potrebno je sedaj drugače misliti, sploh pa delovati. To pa je za marsikaterega preveč, kajti v prejšnjim sistemu našega človeka ni nobeden naučil, da samostojno misli – odloča. Vse je država (drugi; Dunaj, Beograd) poskrbela, šola, služba in večina Slovencev ni osebnostno RASLA.. …

  68. nuky pravi:

    “O povojnih pobojih pa le toliko. Ko se bodo Američani opravičili Nemčiji zaradi koncentracijskih taborišč, ki so jih ustvarili širom te države po drugi svetovni vojni in v katerih je umrlo na stotine povsem nedolžnih ljudi, šele takrat se lahko začnemo tudi Slovenci pogovarjati o spravi.”

    Torej moj sosed se mora opravičiti drugemu sosedu ker me ju povozil psa, šele potem se bom jaz opravičil enemu tretjemu sosedu ki sem mu povozil mačko? Dobra logika ni kaj, tak se daleč pride. Čisti primitizem. Bravo.

    Največja nagnusnost komunistov/privržencov se izraža šele danes, kar lahko preberemo tudi iz nekaterih komentarjev tu. In to je da mislijo, da jim je takrat pripadala pravica za povojne poboje. Pravica za jemljenje življenj. In ne rečem, časi so bili takrat drugačni, razmere ekstremne, zamere in želje po maščevanju velike, se je pač zgodilo kar se je zgodilo, ampak da tega veliko ljudi še do danes ne obžaluje je pa ena velika sramota.

  69. olna pravi:

    Dajte se no malo ohladit, dragi blogerji. Kdaj vam bo zmanjkalo žolča?

    Po čem je bil Tito hujši od Napoleona? Je Francozom kdaj padlo na pamet, da bi porušili njegove kipe in preimenovali trge in ulice?

    Ni. Še svoj najimenitnejši konjak so poimenovali po njem.

  70. Rado pravi:

    Berem v Požarreportu:
    “Rdeči fanatiki skenslali Crnkoviča” .

    Sem ti že namignil Marko, ne zajebavaj se z rdečimi (koment. 11) . Pa ne misi resno vzel.
    :-)

    Jebiga.

  71. nevenka nevenka pravi:

    Nuky, vsak ima svoje za obžalovat. Eni eno, drugi drugo.

  72. Sigmund pravi:

    zanimivo kako večina levičarjev priznava, da kar so počeli partizani po vojni, ni bilo prav – medtem ko niti eden desničar še ni priznal ali vsaj omenil, da bi lahko bilo karkoli narobe s tem, da sodeluješ s Hitlerjem in izdaš svoj narod.

  73. Alex van der Volk Alex van der Volk pravi:

    @Nuky: Nisem namigoval na to, da so bili povojni poboji opravičljivi, pokaži mi kje sem to napisal in mi nato lahko pljuneš v obraz (sicer največja žaljivka, ki me lahko doleti). Vsako življenje je sveto, vsi smo enaki in noben umor ni opravičljiv naj se gre za Fritzla, Hitlerja ali sosedovega Franceljna, ki nekomu posili hčer. Ni opravičljiv in pika. Vendar pa je naravnost smešno kako vsi antikomunisti tulijo o nečloveških pobojih, na streljanje nič krivih talcev, ki so padli (o ja) pod streli slovenskih fantov pa nič. In, če smo že pri krivičnih pobojih, kaj pa vojne proti poganom? Saj se vendar gremo zgodovino, anede?

    No, dosti heca, moj post je bil namenjen predvsem temu, da kaj hudiča se gremo v Sloveniji, ko pa je v čisto vsaki vojni na tem svetu tako, da se zmagovalec maščuje poražencu. Tako je blo od zmjri, kej se člouk lementat (bi rekel Iztok Mlakar). In tako so tudi Američani načrtno in zavestno do smrti izstradali nič krive in nič dolžne Nemce ter (ohohoho, zamislite si vi to) dokumente o tem načrtno uničevali, oz. zakrivali sledi.

    In vse, ki vpijete v nebo o krivici in kaj jaz vem kaj še čem, vabim k prebiranju stripa Iztoka Sitarja – To se pri nas ne more zgoditi. Morda bo kdo celo ugotovil kaj želim povedati

  74. nevenka nevenka pravi:

    Sigmund, tudi to sem že sama na blogih večkrat pripomnila in je zadeva več kot očitna.
    Veliko ljudem, vključno meni, se niti sanjalo ni o tolikih povojnih pobojih. Vsekakor se mi smilijo nedolžni civilisti.
    Vmes je najbrž bi tudi kak zločinec, vem pa da jih je veliko ušlo vsakršni roki pravice v tujino.
    In meni je žal za ljudmi, ki jih je doletela zgolj politična obsodba brez dokazovanja krivde, takorekoč genocid.
    Pa prisluhni na desni. Samo poljuvanje, nobenega obžalovanja. Nobenega kesanja za izdajstva in prav tako celo vrsto vojnih zločinov.

  75. Rafael pravi:

    Alex van der Volk,
    “Vendar pa je naravnost smešno kako vsi antikomunisti tulijo o nečloveških pobojih, na streljanje nič krivih talcev, ki so padli (o ja) pod streli slovenskih fantov pa nič”.
    Kako nič ? To smo desetletja poslušali, pa vmes je bilo še mnogo raznih pravljc.

  76. uni. pravi:

    Zmagali so Komunisti(Partizani) – zgubili so nacisti -> in z njimi so opravili tako kot se pač opravi z nacisti in njimi sodelujočimi. Manj ko je nacijev na svetu lepši je… a zdej pa pričakuješ spravo…
    marko marko marko… nevem če ravno razumeš kaj se je dogajalo v 2.svet vojni – bi pa blo prav zanimivo videt kako bi pred tv kamerami diskutirala ti in Stanovnik… pomoje bi te sesul z argumenti

  77. Alex van der Volk Alex van der Volk pravi:

    @Rafael: Super, naravnost odlično. Kmalu bomo začeli poslušati tudi to, da je Hitler hotel Slovencem samo dobro. Čakaj no, čakaj, saj od enega sodelavca to poslušam že deset let. Hm, da se ni kolo zgodovine že obrnilo pa sam za to sploh ne vem. Mater kako mi je žal, da starejša ženica iz Žlebiča noče nikoli več govoriti o življenju v Auswitchu. Sicer nisem mrhovinar, ampak njene izpovedi bi prav zares objavil

  78. Aja pravi:

    To pa je za marsikaterega preveč, kajti v prejšnjim sistemu našega človeka ni nobeden naučil, da samostojno misli – odloča.

    Aha, in vi mislite, da bojo multinacionalke, ki praktično vodijo svet pustile posameznikom svobodno razmšljati – vsekakor, če bojo razmišljali v skladu z njihovo politiko pridobivanja čimvečjega dobička, če pa bojo npr. izrazili dvom v koristnost gensko spremenjene hrane ali kaj podobnega, bo pa takoj jasno da so bili “komunisti” – kot jih vi razumete, pravi amaterji proti njim.
    (glede likvidacij drugačemislečih seveda)

  79. Denis pravi:

    Alo Pigac, s takimi idejami pa res ne bo nikoli prišlo do sprave. Verjetno si se hecal…

  80. angel pravi:

    Aja, nihče me ni prizadel, nihče me ni ranil, tudi standard imam primeren, nič mi ne manjka. Nisem pa zadovoljen z današnjo demokracijo, ki je posledica sivih časov komunizma in poneumljenega ljudstva: Med to ljudstvo prištevam tudi vas.
    Danes v Sloveniji skoraj ni ljudi, elite, ki bi znala misliti s svojo glavo.
    Tropi poneumljenih ovac se podijo po tej sicer lepi deželi in nimajo duha, olike, bontona in esprija, ki ga človek pričakuje od kulturnega naroda.
    Že odnos do prikazanih strahot v barbarinem rovu nakazuje brezčutnost.
    Blamaža, ki se nam obeta v sporu s Hrvaško je zastašujoča.
    Tajkunstvo, ki ga sindikati tako neprizadeto tolerirajo.
    Vrednostni sistemi so porušeni. Poglejmo si visokošolske učitelje, te hlastače za denar, brez etike in morale. Poglejmo vse te velike rope, ki se dogajao in novinarji ostajajo tiho. Tudi elita kot so čanai Zares in LDS stremijo samo za delitvijo volilnega plena. Kakšna je morala parlamenta?
    Mar je to normalna družba?
    Pretvarjamo se, da nismo Balkanci, vendar smo. In Balkanci smo postali pred vsem zaradi Tita.
    Prostor in čas mi ne dopuščata, da bi primerno utemeljil gorne izjave, niso pa ne izmišljene ne zlonamerne.

  81. nevenka nevenka pravi:

    Današnja demokracija je bila leva in desna, pa ti, Angel, očitno nobena ni všeč. Tako demokracijo zmoremo in je posledica današnjih dni in demokratičnega izbiranja na volitvah.
    Tistim, ki jim pri nas ni všeč, so vsa vrata v svet odprta. Kar pakirat kufčrke in hitro občudovat kakšno drugo demokracijo. Toplo priporočam.

  82. Pris Pris pravi:

    Ah, tudi meni ni všeč ta naša”demokracija”, ne leva, ne desna, pa to še ni razlog, da bi začel pakirat. Vsaj zaenkrat še ne. ;)

  83. nevenka nevenka pravi:

    He, he, vem, da ne. Ampak, če je nekdo tako prepričan, da je druge toliko boljše, pa naj izkusi. Presneta reč.

  84. Aja pravi:

    “… Tropi poneumljenih ovac se podijo po tej sicer lepi deželi in nimajo duha, olike, bontona in esprija, ki ga človek pričakuje od kulturnega naroda…”

    A mi lahko date kakšen konkreten primer, na koga to leti, na vse al sam na ta leve?

    Je vaše nezadovoljstvo splošno ali točno usmerjeno na določeno skupino ljudi?

  85. lili pravi:

    @Sigmund: Bravo, točno tako!!! Isto se sprašujem jaz. Namreč, vsi – od partizanov (tudi Stanovnik) do navadnih ljudi, pa tudi vsi vidnejši politiki – vsi so priznali in se strinjajo, da so bili povojni poboji zločin, ki ga je treba obsoditi, ampak druga stran pa svojega zločina (ali pa vsaj – v besednjaku zdravniške zbornice – zmotne presoje) niso priznali, ampak si celo želijo kar nekakšno priznanje svojega prav. Človek bi pomislil, da imajo slabo vest in bi radi s poudarjanjem zločinov komunizma kar izbrisali svoje, zločine namreč.

  86. Arkuc pravi:

    http://www.delo.si/clanek/77684
    Crnkovič ne bo vodil direktorata za medije, toliko, da se ve, zakaj…

  87. ametist pravi:

    Spoštovana LILI!
    Ste gdaj poslušali Ježkovo pesem; Cinca Marinca, ta je zoper nas, u tačrna skrinca vrgu je svoj glas. Ta pesem vam lahko pove več, kakor vsa po drugi svet. vijni napisana zgodovina v Jugoslaviji

  88. ametist pravi:

    Dragi moji!
    Morali bomo vzeti v roke zgodovinske knjige ,katere niso bile izdane – napisane v Jugi. Potem moramo sami presoditi, kaj se je dogajalo. Zlasti mladi, rojeni po letu1970!

  89. smoger pravi:

    Folk, Tita je nastavil Zahod, kakor Miloševića,…
    Mi smo za ‘razviti’ svet primitivci. Od nas jemljejo najboljše možgane in nam kuhajo vojne.

    Mene najbolj fascinira dejstvo, da se je tako dobro zabrisalo (skoraj) vse sledi za Titom.
    Slovenska tla baje skrivajo nekje okrog 150k trupel…povojni poboji.

    Nedvomno je Tito zame negativna osebnost. Pa ne toliko zaradi povojnih pobojev, ampak zaradi krvavega razpada Jugoslavije. To vojno sem precej od blizu doživel in ni mi jasno, kako so se do včeraj sosedi lahko med seboj pobivali. Od kje ta zaslepljenost, sovraštvo,…?

    Upma, da bodo nekega dne izkopali vsa trupla post vojnega časa in dokončno sodili odgovornim, pa čeprav bodo ti že pokojni.

    Predstavljate si, da imate za novo leto gnilo staro smreko. Prihajajo gosti za novo leto in vi jo okrasite z najdražjimi in najlepšimi kroglicami lučkami in ostalimi, da se pohvalite pred prišleki. Prav to delajo nekateri zaljubljenci v povojno Jugoslavijo: svoje lepe spomine lepijo na gnile osebe, lopove, ki tega niso vredni.

    Pradedek je vojni heroj iz 1.sv.vojne. Oče mi je bil v Jugi v častni četi. In veste kaj si mislim:

    http://www.youtube.com/watch?v=gMBKgN-p68M

    Žal domobranci niti vas ne prebavljam. Politike pa še manj.

  90. Rafael pravi:

    lili, če so priznali, potem pa na sodišče in na najbljižnji dovolj visoki drevo.

  91. Jasna pravi:

    Dragi Marko….
    Zoprna mi je ta tema. Lani sva se okoli podobnih stvari oreng vžgala in ozmerjala. Nočem ti več težiti vem, da nikoli nisi maral brati mojih budalaštin. Ampak ne morem, da ne bi predlagala nekaj, kar sem slišala v torek v Toplovodu pri Šaleharju. Neki gospod je povedal takole: “Dajmo nasproti Kidriča domobranskega generala Rupnika in nasproti Tita…( ne vem katerega domobranca pozabila sem). Jaz sem takoj za in ne za to kar predlaga SDS.
    Citiral si komentar nekega blogerja. Pa kaj ta tip bluzi? Tito je imel tudi svetlo plat. Katera pa je svetla plat Grimsa?

    Marko, to niso bili ujetniki. Harali so in terorizirali lokalno prebivalstvo. V nekaterih krajih jih je bilo celo več kot domačega prebivalstva. Na Koroškem celo okoli 10.000 ustašev. Če odštejemo tiste, ki so si to zaslužili, cifra je takoj za polovico manjša. Zaslužili pa so si nedvoumno. Stari ljudje pravijo, da so leta po vojni bila celo hujša kot med vojno.

    “….njihovim prednikom ni še nihče in nikoli nič žalega naredil, pa vseeno sovražijo, koliko le morejo”- se hecaš, Marko? Domobranci nikomer niso storili nič žalega samo zato, ker za to niso imeli prilike. To je povedal Tine Hribar.

    Zakaj bi se moral Potrč pokloniti žrtvam? Kaj on ima s tem?A je njegov foter streljal po njih ? Seveda ni. Celo pravijo, da sploh Slovenci niso streljali.
    Od tebe sem pričakovala več izvirnosti lahko bi predlagal, da pridejo vsi mladi iz SD na rov Barbara in to v rdečih majicah z Chejevo podobo. Pahorju ne bi bil noben problem stopiti v jamo in se pokloniti žrtvam. Toliko bi ga lahko že poznal. On ve, da to nima nobenga pomena, sicer bi že to naredil.

  92. angel pravi:

    Nevednost se iz prispevka do prispevka stopnjuje, kar potrjuje moje izjave. V kolikor ne bi bilo enoumja in socilaističnega nasilja, ki sta tudi posledica povojnih pobojev, saj so se ukazodajalci v strahu pred maščevanjem zaščitili bolj kot so zašćiteni pnada medvedi, pred vsako hišo pomembnejšega voditelja so še dolgo po vojni stali oboroženi miličniki in varovali izvrševalce pobojev.
    Nekatere pa so preselili ob bok Ljubljanski milici da jih je dan in noč čuvala. Pred hišo pa so si dali postaviti spomenik revoluciji. Lokacija je še danes nespremenjena in si jo mladež lahko ogleda.
    V strahu, da poboji ne bodo prišli na dan, se je potvorila zgodovina, ideologija pa je poveličevala režim, ki je povsod po svetu propadel, saj je pahnil skoraj polovico človeštva v negotovost in siromaštvo.
    V Sloveniji še ni prišlo do lustracije in tako si vsak sam mora iskati resnico, res pa je, da šolstvo in pred vsem novinarstvo še naprej poneumlja narod, kar je razvidno iz prispevkov.

  93. ametist pravi:

    Spoštovana Jasna!

    Sem za to, da ne postavljamo novih spomenikov zraven obstoječih,ampak napišemo slabe strani Tita, Kardelja Kidriča in drugih, ter postavimo plošče ob spomenike. Za dobra dela teh ljudi tako vsi vemo iz šolske zgodovine, iz filmov itd. Pa tudi ceneje bo kakor spomeniki.

  94. Darja Hughes pravi:

    Manca Košir, Moški-ženske, Obrazi, 12.03 09, citiram : ” Na Slovenskem je 583 evidentiranih grobišč in morišč! In med nami, med nami in v nas je šestdeset let molka o grozotah, ki groznejše biti ne morejo. O grozotah pobijanja – krivih in nedolžnih, kar v tem primeru ni pomembno – ki so ga izvajali posebni stroji za trpljenje. Od komunistične partije določeni morilci. Komunistična oblast, ta strašni stroj za trpljenje, si je našla podizvajalce. Poteptala človekove pravice, zamaskirala človekovo dostojanstvo, brezsramno uničila življenja tistih, ki jih je pobila, in duše njihovih bližnjih. Kdor ne ve za grob dragega človeka, kdor ga ne more pokopati, se nikoli resnično ne poslovi od njega, nikoli ne more odžalovati, ker bo žaloval do lastne smrti… Človek je utemeljen kot človek na obredu pokopa mrtvih!

    In jaz sem prebivalka države, kjer so stroji za trpljenje kosili žive ljudi in jih pobijali kot podgane v smrt še mlade in polne življenjske moči… ”

    Dejstvo, da po vseh teh letih še vedno zagovarjamo, opevamo in celo javno častimo idejnega očeta in vodjo tega destruktivnega sistema, bi bilo po logiki in zdravi pameti vsakemu out-siderju, nerazložljiv fenomen. V našem primeru pa je mit Tita logična posledica dolgoletne in ciljno usmerjeneu družbene vzgoje; samo še en dokaz absolutne moči kolektivne komunistične indoktrinacije, ki se sedaj odraža kot nujni del veznega tkiva vsesplošne miselne identitete slovenskega naroda.
    Samo to lahko ponudim v opravičilo, saj drugačna razlaga bi bila nepojmljiva in nas, Slovence, kot narod, lahko razglasila za monstrume. To pa menda nismo?

  95. darijan pravi:

    Politična pismenost je čist nekaj drugega kot družbena pismenot,
    in ti si, kljub izobrazbi, družbeno nepismen. Še več, deluješ bolano.

  96. qwertyuiop pravi:

    chanel bag chanel flap bag chanel classic 2.55 chanel bag chanel jumbo bag

    chanel bag,chanel flap bag,chanel classic,2.55 chanel bag,chanel jumbo bag

    coach outlet coach bags coach handbags coach bags sale

    coach bags,coach outlet,coach handbags,coach bags sale

    ghd straighteners ghd hair ghd styler cheap ghd straighteners ghd straighteners uk ghd straighteners amazon pink ghd ghd iv ghd salon styler ghd mini styler

    ghd straighteners,ghd hair,ghd styler,cheap ghd straighteners,ghd straighteners uk,ghd straighteners amazon,pink ghd,ghd iv,ghd salon styler,ghd mini styler

    gucci bags gucci handbags gucci sale

    gucci bags,gucci handbags,gucci sale

    louis vuitton bags louis vuitton handbags louis vuitton outlet louis vuitton 2010 designer bags louis vuitton 2010 louis vuitton online louis vuitton collezione

    louis vuitton bags,louis vuitton handbags,louis vuitton outlet,designer bags,louis vuitton 2010,louis vuitton online,louis vuitton collezione

    mbt shoes schuhe mbt mbt sale scarpe mbt zapatos mbt mbt shoes clearance mbt sale mbt shoes reviews mbt schuhe günstig mbt schuhe auslaufmodelle ebay mbt schuhe mbt schuhe schweiz mbt shop

    mbt sale uk prezzi mbt scarpe mbt prezzi scarpe mbt vendita scarpe mbt prezzo scarpe mbt roma mbt precios mbt calzado mbt españa

    mbt shoes,schuhe mbt,mbt sale,scarpe mbt,zapatos mbt,mbt shoes clearance,mbt shoes reviews,mbt schuhe günstig,mbt schuhe auslaufmodelle,ebay mbt schuhe,mbt schuhe schweiz,mbt shop,mbt sale uk,prezzi mbt scarpe,mbt prezzi,scarpe mbt vendita,scarpe mbt prezzo,scarpe mbt roma,mbt precios,mbt calzado,mbt españa

    nike airstore nike air force nike air jordan nike shoes nike running shoes nike basketball shoes nike store nike outlet nike air max nike online store Nike factory nike uk store air max 90 air max 2009

    air max 1 air max 2010 air max 95 air max 360 nike shox nike shox nz tenis nike shox nike r4 shox nike shox turbo nike sb nike dunk sb nike sb shoes nike sb high nike sb low

    nike air,nike air force,nike air jordan,nike shoes,nike running shoes,nike basketball shoes,nike store,nike outlet,nike air max,nike online store,nike factory,nike uk store,air max 90,air max 2009,air max 1,air max 2010,air max 95,air max 360,nike shox,nike shox nz,tenis nike shox,nike r4 shox,nike shox turbo,nike sb,nike dunk sb,nike sb shoes,nike sb high,nike sb low

    ugg boots ugg sale ugg australia uk ugg boots cheap ugg boots ugg australia boots ugg shoes

    ugg boots,ugg sale,ugg australia,uk ugg boots,cheap ugg boots,ugg australia boots,ugg shoes

    MBT shoes sale store
    Nike factory online store
    UGG boots sale store
    GHD hair straighteners discount store
    Louis Vuitton Factory Outlet store
    Gucci Factory Outlet store
    Chanel Factory Outlet store
    Coach Factory Outlet store

    Bride wedding dress store

  97. 666 pravi:

    De werkzaamheid vanmbt shoes schoenen, weet je? MBT sandalen weet je dat? Je op je rug pijn is nood? Naarmate meer en meer problemen, zoals rugpijn, pijn in de gewrichten voor, MBT bedrijf dat zich toelegt om dit probleem op onderzoek en overleving. Om de pijn verlichten en gezondheid voor het doel brengen en Mother’s Day nadert, de moeder hard gewerkt had gedurende de levensduur van onze kinderen, wat voor soort gezondheidszorg keren we terug naar onze moeder te denken van giften, van essentieel belang moeder stuurde een SMS-bericht, zoals hoop in dergelijke festivals, zei de moeder: Mam, je hard gewerkt, zijn zoon in hun leven, je altijd zal kinderlijke, en Happy Mother’s Day hoop dat vandaag, alle moeders zal glimlachen vanuit het hart, voor de kinderen, voor iedereen, zo lang als mijn moeder blij , zullen we gelukkig zijn!. Daarnaast moet geven ons het heden is het sturen van een paambt shoes sandalen, een geschenk aan zijn moeder echte, echte liefde. Mother’s Day geschenk dan een paar mbt shoes schoenen, sandalen nieuwe kastanjebruin health bar, dit is wat u de antwoorden op de beste Mother’s Day te krijgen om te antwoorden Oh. MBT schoenen voor houdingtrainingmetbehulpvaninnovatievebenaderingen.mbtshoesscalavansport-slijtagebrachteenrevolutionaire verandering. MBT sandalen zwarte coördinatie en stabiliteit om het lichaam te lichaamshouding en spierbalans te verbeteren. De meeste van de heup probleem is te wijten aan gebrek aan evenwicht ontstaan in de spieren rond de heup. Handhaven dezelfde houding te lang (zoals witte-boorden), en het dagelijks leven en de beweging van eenzijdige druk en spanning zal leiden tot verkorte heup flexoren, wat resulteert in een evenwicht spier recessie. Rugpijn is een soort van veel voorkomende ziekten. Ongeveer een op de twee mensen hebben pijn in de rug symptomen. Gebrek aan lichaamsbeweging, eenzijdige druk of spanning, staand of zittend te lang dat leidde tot de schouder / nek en rug stam van de gemeenschappelijke factoren die pijn veroorzaken. mbt shoes sandalen kunnen dit probleem oplossen. Moeder, moeder, nu heb ik gedaan, je harde werk, je liefde, begrijp ik de diepere. Ik wens je een Happy Mother’s Day! Kom op, kiezen onze MBT sandalen, om zeker te zijn, absoluut hield van je moeder zal ook verdiepen uitwisselingen tussen ouderlingen en jongere mensen en communicatie, oh.

  98. Dicount Uggs pravi:

    The lightweight soles of these uggs boots have excellent traction in almost any terrain. You will make your feet most comfortable once you have settled into a pair of these sumptuously comfortable uggs boots! What’s more, there are many different styles Dicount Uggs on the Uggs outlet store to meet you needs. Please do not hesitate to buy Uggs boots for the coming winter.

  99. Beats Solo Headphones pravi:

    I was looking out the window. I was waiting for the plane to take off. I was wearing Monster Cable’s Beats by Dr. Dre Studio headphones . I was listening to Pens’ burning, fuzzed-out, 27-minute onslaught, Hey Friend, What You Doing? I was shouting with sudden shock and pain.”>

  100. diddy beats Kobe bryant pravi:

    Monster Cleancloth
    Ultrasoft cleaning cloth with AEGIS microbe shield cleans Beats and controls germs.
    Monster Beats
    Scratch-resistant gloss finish
    Advanced materials make Monster Beats by Dr. Dre Studio Headphones stand out from the crowd, and keep them looking good.

  101. dsfsff pravi:
  102. dsfsff pravi:
  103. fast easy runescape pravi:

    runescape gp
    runescape coins
    runescape cash
    runescape sale
    runescape guide
    runescape millions
    runescape armor
    runescape stuff
    runescape2 gold money
    cheapest runescape
    fast easy runescape
    rune gold money
    rs gp
    rs coins
    rs cash
    rs sale
    rs stuff
    rs armor
    cheapest rs
    buy cheap rs
    fast easy rs
    rs currency
    runescape cheats
    runescape gp
    runescape coins
    runescape cash
    runescape sale
    runescape guide
    runescape millions
    runescape armor
    runescape stuff
    runescape2 gold money
    cheapest runescape
    fast easy runescape
    rune gold money
    rs gp
    rs coins
    rs cash
    rs sale
    rs stuff
    rs armor
    cheapest rs
    buy cheap rs
    fast easy rs
    rs currency
    runescape cheats
    rs gold
    rs money
    rs items
    rs power leveling
    rs powerleveling
    rs accounts
    runescape gold
    runescape money
    runescape gp
    runescape coins
    runescape cash
    runescape sale
    cheapest runescape
    runescape items
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    runescape accounts
    buy runescape
    cheap runescape
    runescape gp
    runescape coins
    runescape cash
    runescape sale
    runescape guide
    runescape millions
    runescape armor
    runescape stuff
    runescape2 gold money
    cheapest runescape
    fast easy runescape
    rune gold money
    rs gp
    rs coins
    rs cash
    rs sale
    rs stuff
    rs armor
    cheapest rs
    buy cheap rs
    fast easy rs
    runescape gp
    runescape coins
    runescape cash
    runescape sale
    runescape guide
    runescape millions
    runescape armor
    runescape stuff
    runescape2 gold money
    cheapest runescape
    fast easy runescape
    rune gold money
    rs gp
    rs coins
    rs cash
    rs sale
    rs stuff
    rs armor
    cheapest rs
    buy cheap rs
    fast easy rs

  104. DADAD pravi:

    11121031815PMwow gold | World of Warcraft gold | buy wow gold | cheap wow gold | metin2 yang | metin2 gold | Aion gold | aion Kinah | aion money | buy Aion gold | cheap aion kina | Archlord Gold | Buy Archlord Gold | Flyff Penya | Flyff gold | Last Chaos Gold | Last Chaos Money | Knight Gold | Knight Noah | knight online gold | knight online noah | Silkroad Gold | Silkroad Gold | SRO Gold | SRO Gold | Silkroad online gold | Silkroad online gold | Silkroad Gold | Silkroad Gold | SRO Gold | SRO Gold | Silkroad online gold | Silkroad online gold | Hero Online Gold | Hero Gold | Rohan Gold | Rohan Crone | twelvesky2 gold | 12sky2 gold | 12Sky2 Silver | buy 12Sky2 Silver Coins | Dragonica gold | Dragonica Online gold | cheap Dragonica gold | buy Dragonica gold | Jade Dynasty gold | JD gold | buy Jade Dynasty gold | cheap jade gold | Perfect World Gold | Perfect World coins | Perfect World silver | RF gold | RF online gold | Warhammer Gold | Warhammer Online Gold | Runescape Gold | Runescape2 Gold | Shaiya Gold | Shaiya Money | ESO GOLD | ether saga online gold | The Chronicles of Spellborn Gold | TCOS Gold | Age of Conan Gold | AoC Gold | Lineage2 Gold | Lineage2 Adena | Fiesta Online Gold | Fiesta gold | Runes of Magic gold | Requiem Gold | Requiem Lant | Rappelz Gold | Rappelz Rupees | 9Dragons Online Gold | 9Dragons Gold | Scions of Fate Gold | SOF Gold | Lotro Gold | The lord of rings gold | Karos Carat | karos gold | karos online gold | Dofus gold | dofus kamas | Cabal gold | Cabal alz | Cabal money | cheap Cabal Alz | wk zed | wonder king zed | wonderking gold | wk gold | wonderking online gold | Star Trek Online Credits | STO Gold | star trek gold | star trek online gold | 4 Story Gold | 4 Story Luna | allods gold | allods online gold | allods ol gold | buy allods gold | Maplestory | Maple Story Mesos | MapleStory Mesos | Maple Story Meso | DFO gold | DF online gold | Dungeon Fighter gold | Dungeon Fighter Online gold | Mabinogi Gold | Mabinogi money | buy Mabinogi Gold | cheap Mabinogi money | Dragon Oath Gold | Cheap Dragon Oath Gold | Dragon Oath money | Buy Dragon Oath money | Grand Fantasia Gold | buy Grand Fantasia Gold | GFO gold | Cheap Grand Fantasia Gold | aika gold | aika online gold | cheap aika gold | aika money | Lunia Online Gold | Lunia Gold | Lunia Soldin | Cheap Lunia Gold | Ragnarok Zeny | RO Zeny | RO Gold | Ragnarok Online Zeny | FFXIV Gil | FFXIV Gold | tera gold | tera online gold | buy tera gold | cheap tera gold | Boi Gold | Battle of immortals Gold | Buy Boi Gold | cheap battle of the immortals Gold | CrimeCraft Cash | Cheap CrimeCraft Cash | CrimeCraft Gold | Tales of Pirates Gold | TOP Gold | Buy Tales of Pirates Gold | Buy Talisman Gold | Cheap Talisman Online Gold | Talisman Gold | Talisman online Gold | Talisman currency | Everquest 2 gold | buy eq2 gold | EQ2 Plat | EQ2 Money | Martial Empires | buy martial empires gold | Cheap Martial Empires Gold | Pet Forest Gold | Pet Forest Money | Cheap Pet Forest Gold | Land Of Chaos Online Gold | Loco gold | cheap loco gold | Land of Chaos Gold | Tales of Pirates 2 Gold | TOP II Gold | Tales of Pirates II Gold | Uncharted Waters Online gold | UWO gold | cheap UWO gold | Buy UWO gold | UW online gold | UWO powerleveling | Uncharted Waters Online powerleveling | FF14 gil | buy ffxiv gil | final fantasy XIV gil | cheap ffxiv gil | final fantasy 14 gil | buy Final Fantasy XIV Gil | legend of edda gold | LOE gold | buy legend of edda gold | buy LOE gold | cheap legend of edda gold | cheap 4story luna | buy 4story gold | rom gold | cheap rom gold | War of Angels gold | Cheap War of Angels gold | WOA gold | Buy Vindictus Gold | Vindictus Gold | Vindictus Money | Cheap Vindictus Gold | Gates of Andaron gold | GOA gold | cheap GOA gold | Vanguard gold | cheap vanguard gold | buy vanguard gold | cheap shaiya money | buy shaiya gold | Atlantica Online Gold | Atlantica Gold | 2moons gold | 2moons dil | cheap 2moons dil | buy 2moons gold | Kitsu Saga gold | Cheap Kitsu Saga gold | Buy Kitsu Saga gold | Kitsu Saga online gold | Dekaron Dil | Dekaron Gold | cheap dekaron dil | cheap dekaron gold | iris gold | cheap iris gold | buy iris gold | iris online gold | cheap dofus kamas | buy dofus gold | DS gold | Divine Souls Gold | cheapest Divine Souls Gold | buy Divine Souls Gold | NosTale gold | cheap NosTale gold | NosTale online gold | buy NosTale Gold | FOF gold | FOF coins | Frets On Fire gold | Frets On Fire coins | Shin Megami Tensei gold | Shin Megami Tensei Macca | Shin Megami Tensei online Macca | Shin Megami Tensei Imagine Macca | wonderland gold | wonderland online gold | buy wonderland gold | cheap wonderland online gold |

  105. Louis Vuitton Damier Azur Canvas Speedy 25 N41534 pravi:

    oh my!! i love you so much!!

    Louis Vuitton Damier Azur Canvas Speedy 25 N41534
    Thank you so much.

  106. Cosmic Blossom pravi:

    I support you.

    It’s really great article. I would like to appreciate your work and would like to tell to my friends.

  107. Hermes Birkin pravi:

    Thanks for sharing. A real lot of useful info here!

    These are all great comments here. Very cool article.”>

  108. Christian Louboutin Pumps pravi:

    Thanks for sharing. A real lot of useful info here!

    These are all great comments here. Very cool article.

  109. moncler sweater online pravi:

    There is no paradise on earth equal to the moncler online 2011 union of love and innocence.(Jean Jacques Rousseau, French thinker)To really understand a Moncler clothing man we must judge him in Moncler clothes misfortune.(Bonaparte Napoleon, French emperor)We have no more right to consume moncler.com happiness without producing it than to consume wealth without black moncler jacket producing it. (George Bernard Shaw, British dramatist)At twenty years of moncler jackets age, the will reigns; at thirty, the wit ; and at forty, the moncler womens jacket judgment.(Benjamin Franklin,American president)Do you love moncler jacket life ? Then do not squander time ; for that’s the stuff5 moncler vest women life is made of.(Benjamin Franklin, American president)Each moment in history is a fleeting mens moncler coat time, precious and unique.(Richard Nixon, American president)Fish and visitors smell three moncler sweater online days.(Franklin Benjamin, American president)I am a slow walker, but I never walk backwards.(Abraham Lincoln, American president)If you want to understand today, you have to search moncler sweaters shop yesterday. ZHC

  110. vibram five pravi:

    Another hand, she took a bookmark in the book, look in the vibram five process of reading, perhaps she walked in the far end willow tree, she is reading in the five fingers breeze. Perhaps this is the west wing of the book the vibram fivefingers unrelieved by or proper.

  111. vibram fivefingers pravi:

    vibram fivefingers is at an unprecedented pace experienced five fingers prospects the craze using the times, walking in the forefront using the times. the comparison of option styles is unique,it’s the five finger shoes which i like best.Often see this sort of modeling.

Komentiraj

Za pisanje komentarjev morate biti prijavljeni.