Pošast malodušja

Ponedeljek, 31. avgust 2009

Po Sloveniji se plazi pošast malodušja. Gre za nesrečen splet kolektivnega in kroničnega nezadovoljstva, pesimizma, frustracij, depresivnosti. Vse to je prav toliko posledica zunanjih (svetovnih, globalnih) okoliščin kot specifičnih okoliščin pri nas doma — in v nas samih. Splet dejstev in fikcije: razlogi za malodušje po eni strani res obstajajo, niso pa nepopravljivi in ireverzibilni; po drugi pa nas to stanje duha sili, da preveč črno gledamo tudi na tisto, kar v resnici ni zaskrbljujoče ali kaj šele tragično.

S preveč alarmantnim tonom ne bi rad prispeval k temu malodušju, niti širil lažni optimizem. A vendar zdi se mi, da je Slovenija na točki, ko je treba o teh zadevah temeljito razmisliti, sicer nas bo potegnilo v spiralo negativizma, ki bo na nas delovala kot samouresničujoča se prerokba.

Na te zadeve je po svoje opozoril kolega Dežulović v kolumni izpred nekaj mesecev, v kateri je Slovence tako rekoč v imenu narodov in narodnosti bivše Jugoslavije pozval, naj jim vrnemo tisto Slovenijo, kakršno so občudovali in se po njej zgledovali pred dvajsetimi leti. Sam sem sicer med zadnjimi, ki bi širil do neke mere simpatično, a ne preveč zdravo in predvsem politično neutemeljeno jugonostalgijo. Toda razmislek o teh zadevah ni možen brez referenčnih točk, po katerih smo se definirali in identificirali nekoč — in seveda teh, po katerih to počnemo danes.

Slovenijo je do osamosvojitve pripeljal optimizem. To je bila vera, da je osamosvojitev dobra in možna. To je izviralo iz dejstva, da nam je v bivši državi šlo najbolje med vsemi republikami. Iz vere, da zmoremo. Pozitivno kanaliziran občutek moči, sposobnosti, celo večvrednosti ali privilegiranosti nas je navdihoval, da smo počeli stvari, ki jih sicer ne bi, in uspešneje, kot bi jih počeli sicer. Politični cilji so bili v ospredju, vendar še zdaleč niso bili edini.

Zadnja leta pa je ta optimizem začel usihati. Zasuk navzdol je mogoče časovno locirati v obdobje po pridružitvi Evropski uniji, včlanjenju v Natu in uvedbi skupne valute. Karkoli si že kdo misli o teh dosežkih, v vsakem primeru so bili dobra motivacija ali vsaj način samopotrditve, saj so — če nič drugega — še vedno funkcionirali kot kronski dokaz za utemeljenost optimizma, ki nas je pred desetimi, petnajstimi, dvajsetimi leti začel voditi v to smer.

To pa je tudi obdobje, ko so nad družbeno-političnimi formami — socializem, Jugoslavija, samostojnost, mednarodno priznanje, kapitalizem, pridruževanje integracijam, pridružitev — začele neizogibno prevladovati družbeno-politične vsebine. Forme so postale samoumevne. Namesto tega je postalo pomembno, kako res živimo, se šolamo, delamo, umiramo; kako in koliko res zaslužimo, za kaj (in zakaj) dajemo državi; kaj in koliko si lahko privoščimo, česa smo sposobni, kaj vse si želimo, kaj res rabimo.

Pri tem pa so na dan udarile tradicionalne slovenske negativne lastnosti, kakršne so majhnost, skromnost, ozkosrčnost, prepirljivost, neambicioznost, neinovativnost, nevoščljivost, nezaupljivost, slepomišenje, pritlehnost, varčnost, trivialnost. In to še ni vse! Prištejmo k temu še tisto, za kar si nismo krivi sami. Po eni strani je evidentno, da drugi deli ex-YU hitijo v našo smer (četudi jih kdaj poskušamo upočasniti) in da bomo kmalu izgubili referenčne točke, po katerih smo se z njimi stimulativno primerjali. Nazadnje pa nas je — tako kot ves svet — udarila še recesija. Za Slovenijo morda v še posebej neprimernem trenutku.

Kaj je danes v Sloveniji sploh še mogoče? Kaj zmoremo? Komaj kaj. Avtoceste gradimo že dvajset let. NUK gradimo že dvajset let, no, fantaziramo o njem že dvajset let. O reformah samo govorimo, hočem reči, se prepiramo. Pri vsakem sosedu, ki je boljši od nas, iščemo pomanjkljivosti, pri slabših od sebe pa ne vidimo, da nas dohitevajo. Verjetno je slovenščina edini jezik, v katerem je pridevnik “češko” sinonim za nekaj bednega. Trepetam pred trenutkom, ko se bo Slovencem posvetilo, da je njihova država kdo ve kako in kdaj postala morda večji pajzl kot druge bivše socialistične države od Litve do Hrvaške in Srbije. Saj nismo najbolj obdavčena država šele en teden, to je bila samo slovesna razglasitev rezultatov. Samoomejujemo se s črkami zakona in rigidnostjo medčloveških odnosov. Ne verjamemo vase. Cinični smo. Resignirani. Nočemo se nikomur zameriti, vendar lahko vsak vsakomur zameri karkoli. Nimamo elit in jih niti nočemo imeti. Imeti hočemo brezoblično maso od v vrtcih zavrnjenih otrok mimo faliranih študentov in brezposelnih pa do apatičnih upokojencev, da bi se lahko z nekom identificirali ob svojih dejanskih problemih in predvsem ob namišljenem trpljenju. Malikujemo luzerje, preziramo pametne, izločamo drugačne; degradiramo plemenite, obsojamo nedolžne, ekskulpiramo krive; strmoglavljamo podjetne, govorimo nesmisle. Veselimo se kislih ksihtov.

Že dolgo ni politikov, ki bi nas znali motivirati, nas v kaj prepričati, kaj šele res kaj velikega izpeljati. Pa saj niso samo oni krivi: že nekaj časa namreč ni niti državljanov, ki bi verjeli samim sebi.

Dnevnikov Objektiv, 29. 8. 2009

  • Share/Bookmark
 

Objavljeno v Ponedeljek, 31. Avgust, 2009 ob 17:52 v kategoriji Dnevnik 2004-, Kolumne.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.

77 komentarjev na “Pošast malodušja”

  1. Andrej Mrevlje pravi:

    “Slovenijo je do osamosvojitve pripeljal optimizem. To je bila vera, da je osamosvojitev dobra in možna.” Morda nekaj več kot to: šlo je za napake takratnega vodstva Jugoslavije, ki je omejevalo in zavračalo reformne predloge (ne samo slovenske), istočasno pa za nesposobnost lokalnega slovenskega vodstva in establišmenta, da tako imenovane komparativne prednosti Slovenije vnovči na federalnem nivoju. Lahko še k temu dodam napuh slovenstva, oziroma tistih, ki so se čutili prvi na vasi, o tem kako zgleda zunaj pa niso vedeli in ne vedo ničesar? Sicer pa diagnoze za malodušje ne morem ocenjevati, opažam le, da se v Sloveniji dogajajo mikrokozmične norosti, ki jih ni bilo sposobno proizvesti niti samoupravljanje. S tem seveda ne trdim, da sem jugonostalgik. Za moje gornje trditve pa imam dolg seznam dokazov.

  2. Maša Tomažič pravi:

    Marko, če se ozreš ali pa greš malo ven iz Slovenije po Evropi in po svetu (govora je seveda o t.i. razvitem svetu) boš opazil iste simptome: malodušje, naveličanost, cinizem, vdanost v usodo, nezaupanje v etablirano politiko, brezperspektivnost itd. Pa saj je vendarle očitno, da gre za globalni zaton neke civilizacije, ki je zašla v slepo ulico in nikakor ne najde izhoda iz nje!

  3. pengovsky pravi:

    Že dolgo ni politikov, ki bi nas znali motivirati, nas v kaj prepričati, kaj šele res kaj velikega izpeljati. Pa saj niso samo oni krivi: že nekaj časa namreč ni niti državljanov, ki bi verjeli samim sebi.

    Kolega, kateremu sem sam pred dnevi jamral v podobnem smislu, mi je dal lep return:”Kaj še čakaš?“, mi je dejal. V bistu ima še kako prav.

    Torej, Marko. Kaj še čakaš? Se bomo samo gledali in čakali, kateri norec bo prvi prijel za lopato, da bo skidal gnoj, ki se je nabral okoli nas? Ali pa smo vsi skupaj preveč fini in samo pametujemo kako tisti, ki so trenutno zadolženi za kidanje, ne vedo, kako se reči streže?

  4. nevenka nevenka pravi:

    Kako, da nimamo elit, seveda jih imamo, pa ne v kakšnem kvalitetnem smislu, ampak take, samozvane, ki ne presegajo nekega Murka. Ravnokar si bil del ene.
    In ko se nekaj takega loči od ostalega kot nekaj boljšega, se človek zave v kakšnem podnu smo.
    Kaj naj bi človek mislil, na eni strani reveži na drugi tajkuni, vmes pa trapasta država. Posameznik posiljen s slabim sistemom je toliko kot nič. Za upanje se mora reorganizirati. To pa pomeni spet vzeti oblast državi in izgraditi nov sistem. Smo pa že raje depresivni. Dosti je revolucij, ki v določenem času vse enako rezultirajo in privedejo tja, kjer si že bil.

  5. Marko Crnkovič pravi:

    Andrej, se strinjam.

  6. nevenka nevenka pravi:

    Morda bi bilo za začetek potrebno vrniti težo poštenosti in pravičnosti. Brez tega pa ni zaupanja. Za moj občutek so se vrednote porazgubile. Saj ni tako težko pogruntati kdo je kriv.

  7. Marko Crnkovič pravi:

    Da ni težko pogruntati, Nevenka? Na dan z besedo! Pa ja ne boš s prstom pokazala na enega ali dva posameznika ali instituciji?

  8. nevenka nevenka pravi:

    No, ne bom. Kriva je politika in mediji in socialistično scrkljani Slovenci, ki mislimo, da je samoumevno, da nekdo ščiti naš interes. Negativnosti so sprevrgle kar v način, ki je postal potihoma sprejemljiv. V kakšni drugi državi so ljudje takoj na cesti in naredijo hudiča in pol, ko ugotovijo, da nekdo vodi škodljivo politiko.
    V kapitalizmu so si vsi nasprotniki. Popuščene vajeti – in peščica je pokradla Slovenijo. To ni civilizirana družba. Stokrat se lahko okrasi z demokracijo.
    Res bi moralo biti drugače. Posameznik bi si moral nazaj priboriti svojo vrednost.

  9. Merry Melodies pravi:

    Odličen povzetek totalno izgubljenih zapravljalcev časa.

  10. alcessa pravi:

    Prsti me srbijo, da bi pod zgornji zapis rekla samo še AMEN, pa ne morem: nisem opazila, da je bilo pred osamosvojitvijo drugače, na mikroravni.

  11. NoMercy pravi:

    na, MC pa si dokazal, da ti misliti ne gre :)
    Copy_paste rumenega žurnalizma ni intelektualno opravilo.
    S SVN je tako kot je normalno: ko eno, ki ti je samo všeč in od začetka misliš, da je nedosegljiva kresneš ugotoviš, da to sploh ni tista, ki bi jo kresal vsak dan večkrat in do svoje smrti.
    Navaditi se je treba na vsakdanjosti: plačevanje davkov in dohodnine, hoditi na volitve in referendume in o GROZA STRAH in TREPET, da je z izkupičkom nekdo dobil mandat, da ga tupi po svoji volji – nam prav ali ne.
    Čacov, ko so v delavskem svetu “snažilke in vratarji” ( pa ne mislim o poklicu ampak o intelektualnem dometu) odločali o novih investicijah, nagradah dobrim in boljšim pač ni več. Menda smo se za to opcijo odločili 96% leta 1991.
    —————-
    se še kdo spomni kakšne smo zbijali na račun nemcev, ki so hodili k nam na morje in si dali zapirati steklenico kisle vode, ki so jo naročili ob kosilu, da so jo imeli še za večerjo??? => in ti so prihajali od tam, kamor smo mi hoteli iti in uspeli priti.

  12. NoMercy pravi:

    Kdor se v SVN ta hip ne počuti kot v Monacu, Liechtesteinu, Andori … naj se javi DURS_u, da ga 5x obdavčijo in naj se da na lastne stroške kastrirati.
    Klinc, če lahko vsakdo đabe šinfa, kar s krvavo prisluženim denarjem vzdržujem, naj to tudi plača in naj zagotovi, da ne bo delal sebi podobnega potomstva. Amen. Alah je velik.

  13. Kolenkišta pravi:

    Ravno za to gre…kaj ZMOREMO? Zakaj se raje ne vprašamo: Zakaj ni več posameznikov ki ZMOREJO? Ravno ta zabetoniran kolektivizem mešan s fiksacijo na Državo je problem. Dokler se tega ne otresemo, bomo imeli vedno več razlogov za malodušje.

  14. StaneP pravi:

    @KolenkištaRavno ta zabetoniran kolektivizem mešan s fiksacijo na Državo je problem. Dokler se tega ne otresemo, bomo imeli vedno več razlogov za malodušje.

    @NevenkaMorda bi bilo za začetek potrebno vrniti težo poštenosti in pravičnosti. Brez tega pa ni zaupanja. Za moj občutek so se vrednote porazgubile.

    Oboje tudi sam že dolgo govorim vsakomer, ki me želi poslušati. Ampak na kakšen revolt ponavadi naletim, to pa ni res. Pri nas v družbi je nekaj narobe z kolektivno psihozo. Resno. In za moje pojme so prvi v vrsti krivcev, mediji. Vse je postalo en velik “rumen tisk” in pa reklama. Da bi pa bil kje kakšen novinar, ki bi znal (zmogel) reči bobu bob (npr ob Golobičevem lastništvu delnic podjetja, ki veliko posluje z državo, v davčnih oazah – pa kdo je tu neumen) ga pa ni junaka! Zakaj? In tu bi tudi na tebe usmeril kritiko Marko. Takšni ljudje kot si ti, so vodiči javnega mnenja. Kaj naredite, da bi bilo drugače. Ali kažete na v nebo vpijoče svinjarije. Ali zahtevate pravico in pravičnost, vrednote? Dnevnik mi sicer ni priljubljen časopis, toda prepoved poročanja o tistem Italjanu, ki je kot da kupil del Laškega… Halooo! Ali sem samo jaz neumen. Kdo je zagnal vsaj malo panike? Nihče! Poseg v osnovno pravico novinarstva je šel mimo praktično neslišno. Janšo so pa skoraj na križ pribili pred leti, ko je nekaj “urejal” . Licemerstvo, dvoličnost, nesposobnost… Prvo v novinarskih vrstah. Tu je ključ!
    Samo moje skromno mnenje…

  15. Khmer Rouge pravi:

    Dobra kolumna. Strinjam se s komentarjem št. 2, gre za dekadentno izrojenost celotnega zahoda, v majhnih okoljih kot je Slovenija se to še potencira. Razlog za vse to pa je verjetno močan upad religioznosti.

  16. Vanja pravi:

    Seveda, novinarji so krivi. kdo pa drug. shoot the messenger. Idioti! se opravičujem zaradi pomanjknaja diplomacije, vendar me butlji resnično nerivrajo.

  17. Vanja pravi:

    in ajaj hahahahah Janša rešutelj svobode medijev. šala stoletja, khmer, obremenjen si in ubog na duhu.

  18. Vanja pravi:

    in jah, zgrešila sem tadrugo poanto, krivi so ateisti kokopak. It is getting better and better.

  19. ervinator pravi:

    Prvi del zapisa je precej dober, ker bi se lahko potencialno nadaljeval v ugotovitev, da je tudi drugod v Vzhodni Evropi podobno (in bi si od Zahodne zaželeli, naj si povrne tisto, kar smo včasih pri njej občudovali). Namreč, vse zapisano v prvem delu glede malodušja po vstopu v EU in NATO analogno velja za ves vzhodni blok, v podaljšani analogiji pa tudi za eks-Jugoslavijo (za njih smo še vedno svetla točka na temnem nebu. V določeni meri od teh značilnosti izstopajo le baltske države, ki so najbolj od vseh srečne, da so se znebile komunizma (ker jih je Rusija petdeset let dobesedno okupirala).

    Drugi del zapisa je poln neumnosti. Opisane lastnosti niso kaj posebno tipične za Slovence – v primerjavi z drugimi evropskimi narodi smo glede vseh naštetih precej povprečni, sploh ne posebni. O reformah bolj ali manj povsod po Evropi samo govorijo in se pač prepirajo, kaj pa bi drugega, saj gre za politična vprašanja. Največja neumnost je pa gotovo ta, češ da nimamo elit. Seveda jih imamo, so pa precej slabo izobražene in nerazgledane, najbolj glasni predstavniki (sploh na aktivistični levici) pa javnost radi nadlegujejo s stereotipnimi negativizmi. A tudi to ni značilno samo za slovensko realnost. Večina narodov v Evropi je zakompleksanih.

  20. Jana pravi:

    Danes je že zopet mimo dan, eden mnogih dni, ko še pozno v nočne ure pišem in berem. Članke. O tem, kako so ljudje, od šolarjev do starejših, ustvarjalni, kako se radi družijo, kako pridno delajo. Kako si medsebojno pomagajo. Ne dovolijo si, da bi jim življenje grenila politika. Čeprav so tudi nanjo mnogi pogosto jezni. Bodo pa druge volili, če ga bodo tile zdaj preveč lomili, pravijo.
    Niso pa zagrenjeni in malodušni. Še vedno so optimistični, tako, kot so bili leta 1991. Tudi jaz sem.
    Ko pa naletim na takšne črne misli (sem ter tja prelistam tudi blog), kot jih vi, Marko Crnkovič, vsiljujete kar vsem Slovencem in Slovenkam, češ, saj ste ja vsi takšni: depresivni, malodušni, zavistneži, nehvaležneši, zakompleksani, faliranci, apatični…se sprašujem, zakaj tako razmišljate.
    Ste imeli slab dan, da ste natrosili toliko slabega o svojem narodu?
    Jaz sem ponosna, da imamo samostojno državo, da imamo odlične umetnike, strokovnjake na vseh področjih znanosti. Večina teh dela cele dneve in o njih le poredko lahko kaj preberemo v vsej množici časopisov in revij. Preredko so gostje v TV oddajah.
    Družba v naši državi se po letu 1991 končno lahko razvija kot živo bitje, za katero sicer vedno obstaja nevarnost, da se mu zgodi kaj hudega. Zato pa moramo misliti s svojo glavo in ne nasedati vsakomur, ki ima čas in piše prav o vsem, in če se le da, negativno. Pišite kritično, o konkretnih primerih, npr. o podjetjih, v katerih ne plačujejo računov za že zdavnaj opravljene storitve, medtem ko si vodilni teh istih podjetij mirno izplačujejo visoke plače. Ne pišite pa negativno o vsem povprek.
    Življenje nas kali in znali bomo izbrati tudi prave politike. Vsake 4 leta nove, če je treba. Najslabše bi res bilo , da se vdamo v usodo. Trenutni politiki resnično ne nudijo veliko, prej nič, motivacije. Pa zato še ni konec sveta, ali ne?

  21. Majda pravi:

    “Verjetno je slovenščina edini jezik, v katerem je pridevnik “češko” sinonim za nekaj bednega.”

    Spet se motiš. “Češko” kot nekaj bednega boš slišal samo od ljubljančanov, ne posplošuj na celo Slovenijo.

  22. Marko Crnkovič pravi:

    Majda, neumnost.

  23. Miško pravi:

    Saj to je vse res. Hlapci brez gospodarja ne vedo, kaj bi počeli. Razen, da vsakega hlapca, ki malo ven štrli, hitro po buči….Ko pride človek iz praktično katerekoli tuje države po nekaj dnevih nazaj, mu vse tole butne v glavo, Makarovič-Slovencelji….

  24. chef chef pravi:

    Kdaj si bil nazadnje v Bosni, Srbiji, Črni gori, Makedoniji…? Ali pa morda na Hrvaškem, ampak ne ob obali, ampak v celinski Hrvaški?

    Ali v Litvi? V Estoniji?

    Letos sem se na Balkanu ves čas spraševal, kako se bodo sploh izvlekli iz šita, v katerem živijo? Perspektive ni, volje ni, malodušja je bistveno več kot pri nas. Humor in zajebancija so fasada. Tako kot so fasada doterane ženske, ki jim lahko vsem po vrsti prisodim vsaj oceno 9, a za fasado so zarukane in žalostne, hja, malodušne.

    Tako da res ne vem, od kje ti ideja, da deli ex Juge hitijo za nami. Morda prestolnice in kakšna obala. Ostalo je taka rupa, da ti, ki si nobel, ne bi vzdržal niti enega celega dne.

  25. vaba pravi:

    Slovenija je pač narejena za luzerje in luzerji jo tudi ustvarjajo.Pahor je trenutno center maelstroma slovenskega luzerstva. Nekdo bi temu manekenu tudi moral razložiti, da se bo povprečni Slovenc vrgel pod vlak ne, ker je premalo sociale, pač pa ker ga galopirajoča sociala dela infantilnega in neodgovornega za svoje življenje. In ti infantilni, pozerski in do sebe neodgovorni luzerji tvorijo jedro levice na slovenskem.

  26. nevenka nevenka pravi:

    In desnice in sredine.

  27. NoMercy pravi:

    če bi namesti tipkanja krampali bi že iz števila udarcev tega bloga in komentarjev naredili drugi pas železnice LJ – KP.
    Ajde banda, delat pa makar samo za hrano, streho nad glavo in 1€ na teden.

  28. fire pravi:

    Letos sem se na Balkanu ves čas spraševal, kako se bodo sploh izvlekli iz šita, v katerem živijo? Perspektive ni, volje ni, malodušja je bistveno več kot pri nas. Humor in zajebancija so fasada. Tako kot so fasada doterane ženske, ki jim lahko vsem po vrsti prisodim vsaj oceno 9, a za fasado so zarukane in žalostne, hja, malodušne.

    Tako da res ne vem, od kje ti ideja, da deli ex Juge hitijo za nami. Morda prestolnice in kakšna obala. Ostalo je taka rupa, da ti, ki si nobel, ne bi vzdržal niti enega celega dne.

    LOL keri KEKEC si ti chef!!!! FUJ!

    Poglej samo športnike…npr. Srbije…bili so evropski prvaki v košarki, ko je Srbija bila v še večji gospodarski krizi. Ana Ivanović je med bombardiranji Srbije s strani NATA igrala tenis v prilagojenem igrišču bazenu. V Beogradu imajo medicinsko fakluteto veliko tako kot ves Klinični center.

    Srbija in ostale ex-yu republike imajo velik potencial za razvoj. Vendar jim primanjkuje delavnosti. V SLO je obratno.

    Slovenija je vstopila v globalno morje in opazila, da bo za preživetje potrebovala plavanje… a kaj ko ni dovolj plavalcev….

  29. chef chef pravi:

    Kakšno zvezo imajo vrhunski športniki s sleherniki, ki cele dneve samo jamrajo? Ne kapiram. Sicer se pa s teboj verjetno ne da nič zmenit, a?

  30. NoMercy pravi:

    @ 28 fire: Kekec je pozitivni, jumaški lik!!
    Zakšni so Rožleti :P

  31. Žogca pravi:

    Vse to je prav toliko posledica zunanjih (svetovnih, globalnih) okoliščin kot specifičnih okoliščin pri nas doma — in v nas samih.
    ————–
    Predvsem v nas sami, čeprav, roko na srce, tudi okoli nas ni nekih blaznih razlogov za srečo in navdušenje.

  32. Žogca pravi:

    Nimamo elit in jih niti nočemo imeti.
    ————-
    Žal jih imamo. Žal zato, ker je to, kar je pri nas elita, sicer podn.

  33. Žogca pravi:

    Letos sem se na Balkanu ves čas spraševal, kako se bodo sploh izvlekli iz šita, v katerem živijo? Perspektive ni, volje ni, malodušja je bistveno več kot pri nas. Humor in zajebancija so fasada.
    ———–
    Oni so vedno v dreku, zanje to ni nič novega, ampak the way of life. Humor in zajebancija pa niso fasada.

  34. kobilica kobilica pravi:

    Dokler vsak Slovenec ne bo razčistil zakaj je Slovenec,
    bo večno nezadovoljen.

    Kobilica

    p.s. Poskušajte v francoski družbi kamor ste povabljeni, govoriti za omizjem v polomljeni francoščini!!!

    p.s 2…brez znanja francoščine vas niti ne povabijo v svoje vrste…

  35. david.pelko pravi:

    Saj se strinjam s tabo, skoraj v vsem, ampak ponekod ga pa še vedno pihneš.

    Kako, da nimamo elit? Imamo jih, vendar so “slabe” kvalitete. Naj se sliši še tako absurdno, te elite so povečinoma produkt kraje.
    Primer: kako naj spoštujem elitneža Gregorja Golobiča, ki pridobiva posle od države? Ki pridobiva nezavarovane kredite? Kako naj spoštujem Janeza Janšo, ko je evidentno nekaj hudo narobe okoli Patrij, ne glede na umetno sproducirano afero v Sloveniji. Kako naj spoštujem Bineta Kodreža, ki ne more biti lastnik Merkurja, ker ga ni plačal z denarjem, ali s svojim premoženjem zavarovanim kreditom. Kako naj spoštujem Ivana Zidarja? Zelo pa spoštujem Iva Boscarola in g. Akrapoviča. Zelo tudi spoštujem dr. Franceta Bučarja, ker je bil Politik, ne pa lobist v rokah raznoraznih skupin in interesov. Če sem malo sarkastičen, tako smo se izpridili kot družba, da lahko celo Damjan Murko fura elitneža. Za popizdit!

    Kar se pa malodušja tiče je zadeva čisto enostavna. Nekateri zaslužijo preveč, njihovo delo družba vrednoti preveč, pa niso nič srečni, marsikdo se od ošabnosti niti obnašati ne zna več normalno, drugi pa živijo z nekaj sto euri, kljub članstvu v EU. Ti pa sploh ne morejo biti srečni.

    Mejte se ;)

  36. NoMercy pravi:

    @ david pelko: tako kot vse belce v obeh Amerikah, ki so od indijancev pridobivali oba kontitenta ali z žganjem ali đabe (Manhatan je “stal” 1 ˘USD) ali pa z luknjo med očmi.
    Komur ni jasno, da smo 1991 odprli Pandorino skrinjico primarne akomulacije — sorry je pač za v kot postaviti in naj ne vidi, kaj je s svojim glasom na plebiscitu in potem na volitvah za Peterletovo vlado doprinesel.
    ————-
    Tudi Windsorji (UK kraljeva družina) niso ravno s prodajo cvirna postali vladarji!!

  37. david.pelko pravi:

    NoMercy, ok naj ti bo, dobiš moj odgovor, naj ti bo v čast:

    Glej, ti vlečeš ameriške in angleškokraljeve grehe nekaj sto let nazaj, mi smo se pa demokracijo začeli “igrati” pred 18 leti, smo v 21. stoletju in obstaja že internet :D

    V takšni informacijski družbi take grdobije početi, kot jih počne ta slovenska politika zadnjih 18 let je pa za moj okus že malo preveč.

    Priznam, da sem še vedno šokiran, ko vidim, kako ne odreagiramo na NIČ, kako smo še vedno pohlevni in stoično prenašamo klofute, ki nam jih vsak dan servirajo določene interesne skupine. Tudi zato je toliko malodušja, češ, saj se ne da nič storiti.

  38. Mr. Mojo Mr. Mojo pravi:

    “Samoomejujemo se s črkami zakona in rigidnostjo medčloveških odnosov. ”

    To se mi zdi najbolj očiten simptom stanja v katerem smo. Nekakšno obsesivno-kompulzivno iskanje reda, ki se je reduciralo na parkirne listke in kazni za nepripete pse. Očitno je edini smisel, ki je preostal folku, hoja po zelenici in iskanje *the* govna.

  39. NoMercy pravi:

    @ david pelko: no, tale razlaga ti ni v čast. Pač zamujamo, če upoštevam časovno komponento razvoja družbe na teh meridianih (v K&K nismo imeli svojega plemstva, v I.Jugi tudi ne, v II. Jugi pa smo dobili prve zametke “elite”, sedaj pa lahko tudi lastninimo/jo).
    Smo pač ljudje in eni imajo “jajca”, da se gredo – pogojno recimo temu na robu legalnega – svoja početja. Nakupi firm so pač možni od izdaje certifikatov 1991 dalje. Trapasto se mi zdi le to, da se stgmatizira/ omenja samotiste, ki kupujejo ne pa tudi tistih, ki prodajajo (v SOD in KAD so ljudje sami nosili certifikate!!) in npr. predsednike nadzornih odborov in nadzornike, ki so zaposlili direktorja banke, ki daje kredite kupcem firm, pa vse pravnike, ki so sodelovali pri pisanju “privatizacijske” zakonodaje ….
    Enako kot Ultra in delež solastnikov, je tudi vprašljivo posedovanje delnic državnih in paradržavnih podjetij in biti parlamentarec, minister, sekretar, član izbirne komisije za projekte … skratka velik del ljudi, ki se pač gredo službo v državnih inštitucijah.
    Interesne skupine pa so bistvo družbe – še bejbe se tip loti, ker ima INTERES (OK, za človeka rečemo, da ima nagon :P ) namočiti ji ga.
    Pač nimamo/jo vsi takšne sreče kot npr. Billy Gates, da se mu pred firmo na prazno parkirno mesto pripeljejo nabavniki iz IBM_a in kupijo za 1M USD licenc DOS_A (Billy je pa potem stopil okoli vogala v drugo firmo in QDOS kupil v izvorni kodi za 50K USD).

  40. NoMercy pravi:

    @ 38. Mr. Mojo: to je folku njihov maksimalni domet!!! – dlje ne pride. Ko bo “folk” bral in analiziral cifre firme v kateri je zaposlen, se praskal po glavi koliko preveč “košta” ON/A glede na doseženo ceno “svojega” izdelka na trgu bo pa “folk” imel šanso (ni nujno, da uspe!!) biti kaj drugega.

  41. david.pelko pravi:

    NoMercy! Mislim, da z mojo razlago ni nič narobe, vprašanje je kako jo ti razumeš! Z naštevanjem ostalih igralcev, si samo nadgradil moj odgovor. Vsi ti, ki si jih dodatno naštel tudi tvorijo našo “ELITO”. Kako bi lahko takšne ljudi kdo spoštoval?

    Interes? Interes politikov bi moral biti vsaj malo plemenit. Dr. Bučar je primer politika, ki ima plemenit interes. Imamo pa večino politikov, ki nimajo nikakršnih plemenitih interesov, pa naj se imenujejo plemeniti, ali pa ne.

  42. Žogca pravi:

    p.s. Poskušajte v francoski družbi kamor ste povabljeni, govoriti za omizjem v polomljeni francoščini!!!
    —————-

    Sem govorila v angleščini. In?

    Ne znam niti ene francoske besede.

  43. Joško pravi:

    Tale Košakov prispevek mi je bolj všeč:
    http://andrejkosak.blog.siol.net/2008/05/11/apatija/

  44. NoMercy pravi:

    @ 41 david pelko: zato, da res ne pride do sranja v družbi, pa velja 4. božja zapoved! (pa nisem ne veren ne obiskovalec Cerkve): spoštuj očeta in mater, da ti bo dobro na zemlji (ne gre samo za biološke strše ampak za nacijo, raso, kulturno okolje!!).
    Res pa je, da je to dogma.

  45. NoMercy pravi:

    koliko objav moramo še narediti, da ta MC_ov blog zmaga v številu “replik” :P

  46. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Nič bat, moj rekord je cca. 300 komentarjev.

  47. NoMercy pravi:

    kateri in kje ??
    link plz

  48. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Ne spomnim se. Bo treba vse preklikat.

  49. Jani pravi:

    V osnovi se strinjam z napisanim, še posebej ker večina komentarjev samo dopolnjuje lepo osnovo – Markotov zapis.
    V osnovi imam pa občutek da ne znamo živet brez jamranja, čeprav zato ne vidim nobene realne osnove. In dlake mi grejo pokonc, ko se kar naprej z nekom primerjamo, pa naj bo to balkan al pa t.i. zahod. Zakaj bi se pa sploh mogl s kom primerjat?!
    Jaz osebno mislim da se pr nas živi čist O.K., da ne govorim o kvaliteti življenja, ki je na zavidljivem nivoju (glede na balkan al pa glede na zahod).
    Indija Koromandija pač ne obstaja, zmeraj so določeni zapleti in težave. Samo na to bi se morali nekateri (večina) počas navaditi.

  50. fire pravi:

    Jani: Žal popravek, Slovenija je geografsko tudi na Balkanu.

  51. Hay pravi:

    Na bruhanje mi gre, ko ljudje začno travmatizirat in fatalizirat prihodnost, na živce mi gredo vsi ti analitiki, kolumnisti, ki iz dneva v dan, iz tedna v teden, desetletja v desetletje itd. napovedujejo Sloveniji apokalipso, ker se na nekem subsistemu dogajajo eni premiki, ki jih vecina ljudi itak ne bo nikoli zaznala.

    Samo še malo pa bo konec…

    Prihodnost je črna…

    Tako ne gre več naprej, gravitiramo k neizbežni katastrofi.

  52. Pris Pris pravi:

    @fire:
    Balkan pa je geografsko v Evropi. V čem je point takšnih popravkov?

  53. BD pravi:

    Kaj bo v Evropi šele zdaj z ljudsko energijo, ko bodo zapovedane hladnejše varčne sijalke :)

  54. Simona Rebolj Simona Rebolj pravi:

    Fer in čestitam, da si predzadnji stavek predzadnjega odstavka zapisal v prvi osebi množine. Res ste nemogoči … hehe … Pri tem zazrtju v ogledalo lahko začneš pometat za začetek in za vajo kar pri urednikovanju na blogosu na primer.

    Kar se tiče očitkov v komentarjih na dlako v jajcu, češ, o čem neki bluzi, ker bojda imamo elite, je pa stvar predstav. Marko si elite, sklepam, predstavlja bolj v maniri aristokratske drže in s tem povezanih pojmov. Naša elita so pač klobasožerci, kvantači puhlic in brskači po nosu v konkretnem in prenesenem pomenu. Od povprečnega kmetavzlja jih loči samo bolj polna denarnica. To je podoben kvazi retorični disput kot, ali imamo v Sloveniji zvezde. Jah, imamo svoje, podobni so sloelitam. Tržijo se in nastopajo med pujsi, bodočimi klobasami, neokusne afne guncajo, trosijo nebuloze ali so pa prekrite z oblaki in se jih ne vidi, v kolikor poosebljajo kaj več. Da jih lahko srečaš v vsaki štacuni in za vsakim šankom je še najmanjši “problem”. Večji problem je, da si ne bi poželel noben pubertetnik njihovega avtograma v nobenem oziru. Tako kot si ne poželiš ravno večerje z večino členov naše elite. Obstaja sto drugih načinov, da si pridelaš neznosen glavobol.

  55. Jure pravi:

    Slovenski značaj je zatohel, ker je tukaj veliko dežja in megle…Posebej v Ljubljani…Razen Pahorja – on nima značaja, ma pa približno idejo za nov model konsenzualne strukturne spremembe…nečesa…enkrat….nekje….na nek način….nekako….

  56. NoMercy pravi:

    se mi zdi da redko kdo loči med pojmom biti Elita in medijskim drek_štukom.
    Poznam veliko ljudi, za veliko njih pa vem, da so v življenju dali kakšen intervjujček, izjavico … da jih na TV vidiš šele od tretje vrste naprej le, če ji toliko poznaš, da jih lahko registriraš ….

    Se jih pa lahko prepozna na cesti (ja, vozijo zelo neopazna vozila, ki niso na fafingu ampak v lasti njihove firme), večinoma delajo 24/7 in so manj kot 1/4 časa v SVN, ker šibajo naokoli po svetu.

    In kaj delajo: to, kar jih veseli.

  57. commonsense pravi:

    simona, jast pa mislim, da poleg finančne, oz.premoženjske kar nekaj elit imamo, le, da ni vedno ista pri vrhu.takšna elita se pač povzpne na vrh, ko je na vladi njej všečna opcija.

    več ali manj vedno obstaja ena levosučno intelektualna,politično korektno pravičniška , “alterkulturniška” elita ( očitno danes na vrhu) ,

    na drugi strani pa konvertitsko kvazi antikomunistične ( saj kje pa je še kak komunist?),revanšistične klerikalne elite,večinoma ruralnega intelekta- sedaj z oblasti, a seveda čakajoč na naslednjo priložnost.

    meni se zdi prva, premoženjska- če že ne moremo imeti prave aristokracije :) , še najmanj nevarna- ko se enkrat nasiti, se začne ukvarjati sama s sabo, in vsaj nikogar ne poskuša poneumljati.IMHO.

    glede “malodušnosti” pa preprosta razlaga- na začetku svoje zgodbe smo imeli kompleks večvrednosti ( v takratni jugi kar upravičeno), bili smo prvi na vasi- potem pa smo pristali ( ne da bi se kaj dosti poslabšali- mislim celo, da smo se kar srednje dobro držali) v vsaj dva razreda višji ligi, pač bolj deveta rupa na sviralu.

    zaradi tega se ne bi smeli preveč sekirati, saj to doživi vsak adolescent, ki morda sanja, da bo dirkal in zmagoval v formuli ena, kot odrasel pa popravlja WC-je (nekaj podobnega je moja izkušnja, opisana tudi na mojem blogu :) )

  58. chef chef pravi:

    @Žogca: Imaš prav. Napisal sem napačno besedo. Ni fasada, takšni pač so. Zajebanti. Vseeno se pa predajajo malodušju. Kdor se je kdaj klatil po tistih jebovcih, mu je to jasno.

  59. ervinator pravi:

    Pojem elit je eden dobro definiranih socioloških pojmov. Markova izjava glede elit je s tega vidika pač neumna, ne glede na percepcije somišljenikov.

    Pa še glede “češkega”: v slovenščini ima (glede na kontekst, se razume) enak pomen kot v češčini državljana Havla (glede na kontekst, se razume).
    Je kdo gledal film? :)

  60. Simona Rebolj Simona Rebolj pravi:

    @commonsense:

    Vse, kar si naštel pač ni pogoj, da se oblikuje elita, kakor sem jo označila, da mislim, da jo ima Marko v mislih in se tudi meni kolca po njej, če že. Da pride lahko prisopiha na čelo vsak bizgec iz raznih sfer, ki ustrezno komunicira z vladajočo opcijo, kakor si opisal, pravzaprav potrjuje Markovo tezo.

    S tem, da ne poneumlja, se pa ne morem strinjat. Se strinjam, da se ukvarja samo sama s sabo, kakor se pač zna (žre klobase in si vrta po nosu), ampak nam to preko medijev non stop razkazujejo. Pri nas bi Dajana težko zmagala s svojo “bitko” proti pornografiji, češ da je škodljiva … hehe …

    @ervinator:
    Pri definiciji elite vsekakor pojem izstopanja po družbenem položaju ni zelo problematičen. Sta pa problematična sopojma kakovosti in pomembnosti, kar naj bi pojasnjevalo vzrok za izstopanje. Elita brez kakovosti in posledične realne pomembnosti bi morala bit tako posebej naznačena v razumevanje stvari. Na primer šund elita ali kaj podobnega.

  61. beduin pravi:

    najprej: “…niti širil lažni optimizem” – pravilno se napiše “…niti širil lažnega optimizma”

    Nato, EU, evro in schengen so v naši družbi sprožili velik premik. Od prvega na vasi (ex yu) smo prišli do zadnjega v mestu (eu). Robni pogoji so se spremenili naenkrat, družba pa se temu prilagaja počasi, v nekaterih svojih delih bolj, v drugih manj uspešno. Kot celota manj uspešno zato, ker nismo naredili vsaj dveh pomembnih domačih nalog: (1) nerazčiščena zgodovina, (2) nedelujoča pravna država. Zaradi nedokončanih domačih nalog nas bo ta luknja vedno spremljala, saj se takšno stanje samoreproducira – tisti, ki jim je v interesu, da domači nalogi ostaneta nedokončani, nam bodo vedno onemogočali, da ju končamo. Druge družbe, ki/če so bile glede tega bolj pridne, nas bodo prehitele.

  62. ervinator pravi:

    Simona, po želji lahko definiraš tudi šund-elito. Ampak če celotno elito oziroma vse elite v Sloveniji označiš za take, zagrešiš podobno neumnost kot Marko. To, kar želiš ti videti kot ideal elite, je značilno za idealiziran meritokratski družbeni sistem. V realnosti (praktično povsod po svetu) pa obstajajo le variacije tega, kar si zreducirala na šund.

  63. NoMercy pravi:

    no, jaz sem ELITA. Utemeljitev: redno plačujem davke, vzdržujem dva študenta in imam za zelo soliden avto pufov.
    Pa jebe se mi za medijce, medije in nakladače, ki drek štukajo javno brez, da bi se zavedali, da bo to udarilo po njihovih otrocih.

  64. StaneP pravi:

    Žal popravek, Slovenija je geografsko tudi na Balkanu.

    NE NI! To prodajanje megle iz časov juge je že mal smešno. Balkan je polotok. Polotok omejujeta skrajni točki njegovih skrajnih zalivov. Vzemite zemljevid in nanj položite ravnilo Med Trstom in Odeso.Črta seka našo Dolenjsko na pol. Severneje od nje pač ni več po nobeni zdravi logiki, Balkan. Razen po vsiljeni!
    Tudi kulturno gledano imamo Slovenci bistveno več skupnega z npr Avstrijci, kot z Balkanom – ja zaradi Avstro Ogrske.
    Na Balkan nas sedaj tiščijo jugonostalgiki, prej nas je pa komunizem. Ali se pa sami… Bedno. Se čisto strinjam s Chefom.

  65. angel pravi:

    V Sloveniji je popolnoma zavladal duh bivše LDS. Tipična predsatavnika tega duhovnega kroga sta Anderlič in Golobič.
    Mar sta lahko ta dva idola komur koli?
    Če pa res predstavljata idol mlajši generaciji se ni potrebno čuditi kam Slovenija pluje.
    Oba sta ovenčana s toliko slabimi lastnosti, da ju po nijh morda prekaša le še Jelinčič.
    Pa se nobenemu od navedenih ne bo zgodilo nič.
    Po nekem čudnem naklučju jih brani zajedliva novinarska svojat, Intelektualci mlajše generacije v nihovih zvijačah in prevarah vidijo idole in družba tone v to, kar je v kolumni zapisano.
    Ne trdim, da so omenjeni edini krivci za takšno stanje, trdim pa, da so tipični predstavniki družbe, ki je izgubila kompas.
    V takšnih razmerah pa lahko lepo krmarijo le borci, ki še vedno guslajo na Titove gusle in pozivajo k masovni vrnitvi v preteklost.
    Takšno družbo želijo in so jo tudi ustvarili.
    Slovenija prevzema na ta način štafetno palico od Albanije.
    Uničimo prav vse pomladne pganjke in štafetna palica bo v naših rokah.

  66. nevenka nevenka pravi:

    Mene je najbolj zamoril Janša z vsemi škandali, ki jih je “razkrival” in z vsemi škandali v katere je bil vpleten in niso nikoli dobili epiloga. Zamoril me je tudi Rop z svojo vizijo o pokojninah.
    Zamoril me je tudi vstop v EU, ker ni prinesel tega v kar so ljudje upali. Mori me pometanje s kulturo in oblikovanje kvazi elit in razraščanje trgovskih verig, ki so duševni rak družbe.
    Raje ne naštevam, kako me mori, da lahko neka ideologija ljudem laže dva tisoč let in je nihče ne proglasi za največjo prevaro v obstoju človeštva in nikakor ni kazniva zato, ker je število žrtev enostavno preveliko….še je, še. Pa se nočem zamoriti do konca in se raje ukvarjam s čim drugim. Saj so tudi dobre reči, škoda, ker jih mora človek iskati.

  67. commonsense pravi:

    simona, vidim, da si razumela kaj me moti pri naših političnih elitah-pretiran ideološki naboj, ki omogoča prav to, kar si rekla o bizgecih. najenostavneje in najlepše to ponazarjata prav dve naši strankarski voditeljici- te izbire mi, upam,ne boš zamerila, saj mislim, da ti nobena od njiju ni posebno pri srcu. :)

    poneumljanje najbrž ni bila dobro izbrana beseda, v mislih sem imel bolj indoktriniranje. manipuliranje z ljudmi se mi pač zdi bolj nevarno kot manipuliranje s premoženjem.slednje se da krotiti s primerno zakonodajo, če je volja.( to, da jih moramo gledati, kako igrajo golf, mahajo s črno diners kartico, ali si kupujejo jahte, se mi za narodovo psiho ne zdi tako nevarno.)

    in tukaj ima absolutno prav beduin- dodal bi le, da ne gre le za slabo pravno državo, ampak predvsem za slabo zakonodajo, ki to omogoča.
    in, da ne gre le za interes političnih elit, da tako ostane (da si v primeru da bo na oblasti, vsaka od tega obeta korist) ampak tudi, morda predvsem , za omenjeno ideološko zagrizenost, ki jim preprečuje, da bi se kdajkoli o čemerkoli strinjale, tudi če gre za očiten narodni interes.

    IMHO

  68. Jasna pravi:

    Marko, zanimanjem sem prebrala tvoj psihološki profil Slovencev. Pred leti sem še prebrala kako Slovence vidi dr. Anton Trstenjak. Ampak mar ti se vseeno ne zdi, da dr. Ziherlu hodiš v zelje? (a se tako reče?)
    1)Ne vem kakšno obširno analizo si ti to naredil in koliko ljudi poznaš?
    2)Lahko je živeti v Sloveniji in govoriti kako je druge države dohitevajo.
    Srbija?V parlamentu sedi polovica radikalcev. Kje si to še videl?
    Hrvaška? (zakaj se te državi sploh reče država?) – čista katastrofa!
    Italija, ah bog pomagaj!
    Kako to, da nimamo elit? Med drugimi imamo tebe (mislim resno). Ali si mislil, da nimamo zdravih bogatašev?
    Daj prosim pomagagaj pa razloži:
    preziramo pametne – Boštjan Aver?
    strmoglavimo podjetne – Bavčar in Šrot?
    degradiramo plemenite – Jelinčič?
    izločamo drugačne – domobranci? : )
    obsojamo nedolžne – ???
    govorimo nesmisle – Marko Crnkovič? : ) Ah, saj ne, hecam se.

    Pridevnik češko verjetno izhaja iz časov, ko so bili Čehi pod Rusi in takrat res ni bilo kaj za hvaliti. Rusi so jih uničili. Ampak obstajalo je obdobje, ko so bili tehnično napredni in izdelovali motor Java. Verjetno pred Rusi?

  69. Jasna pravi:

    No Mercy: mislim, da je bilo največ komentarjev pri šolskih uniformah da ali ne. Marko je bil za. Jaz se spomnim, če on ne.

  70. NoMercy pravi:

    @ Jasna: thnx.
    si pa hiujša kot moja doma, ki že v naprej ve kaj ga bom tupil :P in ima pošlihtano evidenco vsega kar sem ga :)

  71. Jasna pravi:

    To je samo dober spomin, ne pošlihtanost.

  72. janez pravi:

    Me prav zanima, koliko slovencev se dandanes vpraša; kdo sem, kaj si želim in kaj bom za to naredil? Da, kaj bom za to naredil!

  73. Marko Crnkovič Marko Crnkovič pravi:

    Jasna: A propos najbolj komentirane objave: ti si eno tako pravo zlopamtilo! Hvala, seveda. Kako sem lahko pozabil!

  74. Mare pravi:

    Boj na požiralniku – tale Slovenija. Reši se, kdor se more. Že pogled na te slovenske dolge obraze te zamori, kaj šele, da ti obrazi spregovorijo. Pejte ven, če ste še dost’ mladi…

  75. sonce pravi:

    Mislim, da je prava pot v čim bolj prijaznih medsebojnih odnosih in medsebojnem spoštovanju (doma, v službi, v trgovini, v prometu, v javnem življenju in komunikaciji, v politiki, itd…). Prijazna beseda in vljudnost dasta človeku veliko več zadovljstva kot pa stalni negativizem, kritizerstvo in nestrpnost. (Poizkusite kdaj, ko boste v avtu, namesto da se razburjate, prostovoljno dati nekomu prednost – sebi in še nekomu drugemu boste polepšali dan. V službo ali domov bosta oba prišla boljše volje in bo manj razlogov za nezadovoljstvo. Poiščite recimo kdaj prijazno besedo za soseda, delavko v trgovini, poštarja, čistilko, delavca. Spoštujte prometne znake in omejitev hitrosti, tudi če je cesta prazna – če boste to storili vi, bo večja verjetnost, da bodo enako ravnali tudi ostali.).
    Na splošno je potrebnega še več optimizma in veselja. Pojdite v naravo, družite se s prijatelji, spoznajte nove, uživajte v skupnem druženju, glasba, film, šport, zabava, ljubezen, delo,rekreacija,.. možnosti so neizmerne. Pokažite zanimanje za soljudi, iščite v njih pozitivne lastnosti, privoščite in veselite se njihovega uspeha. Pomagajte jim, če so v težavah, izkažite jim sočutje, ko so ga najbolj potrebni.
    Vsakdo lahko začne sam pri sebi in verjamem, da bo s tem po svojih najboljših močeh prispeval k splošnemu pozitivnemu razpoloženju in še bolj prijazni družbi.

  76. fritz fritz pravi:

    @jasna
    strmoglavimo podjetne – Bavčar in Šrot? … podjetne???
    dr. Ziherl???… ne ga srat!!!

  77. Potrošnik pravi:

    Če imaš v podjetju previsote stroške, takoj daš vsem odpoved z 6. mesečnim odlogom. Po 6. mesecih poveš , da boš s 1/2 sklenil pogodbo za 4 leta, z ostalimin boš naslednji 2 leti delal / zaposloval po potrebi.
    Tudi oblast lahko tako stori 2 leti po volitvah.
    Naslednja vlada se bo potem sama odločila koliko in kako usposobljene “Upravnike” potrebuje. Predvsem, pa si lažje izračuna stroške vladanja ljudstvu.

    Nekaj jih bo naslednjih 6. mesecev poiskalo boljše plačano delo.

    Naslednji vladi – vodstvu podjetja bo lažje.

    Če si vsak dan srečen je tako, kot če ves dan stojiš na soncu.
    Mera mora biti prilagojena letnemu času in ljudem, ki si to lahko privoščijo.

    Kdor ne gre s časom, mora s časom oditi.

Komentiraj

Za pisanje komentarjev morate biti prijavljeni.